سخنگوی فدراسیون فوتبال: یک ریال از پول باشگاه ها به شستا پرداخت نشده است/منتظر نظر فیفا برای اساسنامه هستیم

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: منتظر دریافت نظر مشورتی فیفا برای پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال هستیم.

به گزارش مشرق، امیر مهدی علوی درباره برگزاری دومین کارگاه آموزشی رسانه ای فوتبال اظهار داشت: دومین دوره کارگاه آموزشی رسانه ای در فوتبال به شکل آنلاین و با تدریس کالین گیبسون، مدیر رسانه ای و ارتباطاات AFC برگزار می شود. از روز گذشتته هم ثبت نام برای حضور در این وبینار آغاز شد و همکاران ما هم استقبال خوبی داشتند. وبینار مذکور از ساعت 10 فردا برگزار می شود و افرادی که ثبت نام کرده اند در کارگاه آموزشی حاضر شده و سپس مدارک و گواهی نامه دریافت می کنند.

وی درباره آخرین وضعیت اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: دوشنبه چهار هفته پیش بود که مباحث مربوطه ای که از 18 فروردین در حوزه دبیرکل، کمیته حقوقی  و تدوین مقررات، سرپرست و اعضای هیات رئیسه صورت گرفت با برگزاری جلسه هیات رئیسه فدراسیون به فیفا ارسال شد. در وبینار هفته قبل که با حضور اینفانتینو و شیخ سلمان برگزار شد، حیدر بهاروند و مهدی نبی با همراهی فدراسیون های عضو کافا هم شرکت کردند و یکی از مباحث مطروحه هم این بود که فدراسیون فوتبال پیش نویس اساسنامه خود را ارسال کرده و در نهایت ابراز امیدواری شد در زمان کوتاهی پاسخ و نظر مشورتی فیفا را در اختیار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

توضیح فغان‌پور درباره توقیف اموال فدراسیون از سوی شستا

سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران ادامه داد: با توجه به یادآوری های انجام شده منتظر دریافت نظر مشورتی فیفا هستیم. فدراسیون در این حدود چهار ماه تمام تلاش خود را برای تبعیت از الزامات بالادستی فیفا و AFC و پیروی از قوانین داخلی انجام داد. پکیج مناسبی هم برای پیش نویس اساسنامه یا سند فردای فوتبال ایران تنظیم شده است و انشالله با همراهی های انجام شده این موضوع جمع بندی شده و سپس شاهد تصویب پیش نویس در مجمع و در ادامه برگزاری انتخابات باشیم. به هر حال برگزاری مجمع پس از تصویب اساسنامه در دستور کار خواهد بود.

علوی درباره اینکه به دلیل شرکت شستا حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال صادر شده است، گفت: واقعیت این است فدراسیون از اعتبارهای خودش مبلغی را به شستا پرداخت کرده و تاکید می شود یک ریال هم از حساب باشگاه ها برای پرداخت به شستا کسر نشده است. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چنین موضوعی را تکذیب می کنند. می دانید پرداخت پول شستا باید از طریق مطالبات ما در فیفا صورت می گرفت و بحث انتقال وجوه هم جزء مواردی بود که بهاروند در بحث وبینار اخیر با رئیس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن تاکید داشت.

وی افزود: پس از انتقال این پول  بحث پرداخت مطالبات شستا هم به شکل بهتری انجام می شود اما این موضوع هیچ ارتباطی با حساب مشترک باشگاه ها و فدراسیون ندارد. از لحاظ مالی تحت فشار هستیم اما با وجود کمبود اعتبارات که ناشی از تحریم های ظالمانه بوده فدراسیون در حوزه تیم های ملی بزرگسالان و تیم های پایه تمام اردوها را سر وقت برگزار کرده است. مطرح شدن این بحث که به دلیل کمبود اعتبارات اردوی تیم های ملی لغو شود، درست نیست. ما بازی های مهمی را در حوزه تیم ملی نوجوانان، جوانان و فوتسال پیش رو داریم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اردوی تیم ملی بزرگسالان خیلی نزدیک است و دو مسابقه دوستانه و سپس چهار بازی مهم پیش رو داریم. با وجود شرایط سخت مالی، فدراسیون اردوی تمام تیم های ملی را برگزار می کند. با وجود اینکه گفته می شود تنها چند میلیون تومان در حساب فدراسیون است، انشالله با رفع مشکل انتقال وجوه و همچنین پیگیری برای دریافت برخی مطالبات دیگر این فضا هم می گذرد و فدراسیون اردوها را به بهترین شکل برگزار می کند.

علوی درباره آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس و معرفی شدن قاضی این پرونده اظهار داشت: این موضوع را در سطح رسانه ها دیده ایم و پس از اعلام رسمی فیفا، اطلاع رسانی لازم را انجام می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس