کد خبر 1104867
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
دلیل مصدومیت‌های پی‌درپی دیاباته و مطهری چیست؟

دو مهاجم توانمند استقلال دیدار با سپاهان را از دست داده‌اند تا شوک بزرگی به کادرفنی آبی ها وارد شود.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از مسائلی که بعد از تعطیلات طولانی مدت مسابقات فوتبال به خاطر شیوع کرونا تیم‌های لیگ برتری با آن مواجه شدند، موضوع مصدومیت بازیکنان بوده است. با توجه به فشردگی مسابقات و برگزاری بازی‌ها به فاصله هر 4 روز یکبار تعداد زیادی از بازیکنان تا اینجای رقابت‌ها دچار آسیب دیدگی شده‌اند. این مساله در استقلال اما نمود بیشتری داشته است.

آبی های پایتخت که یک بازی معوقه با فولاد خوزستان داشتند، زودتر از همه تیم های لیگ برتری کارشان را در ادامه بازی ها شروع کردند. از طرفی چند روز بعد از این دیدار  به خاطر شیوع ویروس کرونا در تیم شان طبق برنامه اولیه سازمان لیگ در دیدار با پارس جنوبی شرکت نکردند و این مسابقه به تعویق افتاد و کمیته مسابقات اجبارا آن را در بین هفته های بیست و ششم و بیست و هفتم برگزار کرد.

استقلال یک بازی معوقه در یک چهارم نهایی جام حذفی با سپاهان داشت که طبق برنامه فردا برگزار می شود و همه این موضوعات ثابت می‌کند که شاگردان فرهاد مجیدی فشرده ترین بازی ها را پشت سر گذاشتند. تصور کنید آبی ها شنبه گذشته با سپاهان در لیگ دیدار کردند، پنجشنبه پیش در مشهد به مصاف شهرخودرو رفتند و حالا دوشنبه شب دوباره در تهران مقابل سپاهان در جام حذفی قرار می گیرند. بازی های گذشته آبی پوشان نیز به همین شکل بود و یک فشردگی عجیب در بازی های این تیم ایجاد شد.

بیشتر بخوانید:

کم خطرترین استقلال مقابل سپاهان

در چنین شرایطی طبیعتا حضور پرتعداد بازیکنان می‌تواند تیم را از رفتن به بحران مصدومیت نجات بدهد اما در استقلال به اندازه کافی ستاره تاثیرگذار دیده نمی‌شود و مجیدی مجبور بود در همه مسابقات گذشته از بازیکنان اصلی اش اشتفاده کند. از طرفی مصدومیت ها ومحرومیت های پیش آمده برای برخی نفرات و کرونایی شدن تعداد زیادی از بازیکنان دست او را بست و او به اجبار از برخی بازیکنانش بیشتر از سایرین استفاده کرد.

استفاده مداوم از بازیکنانی نظیر دیاباته، قائدی، مطهری، اسماعیلی و... سبب شده تا بحران مصدومیت بار دیگر به اردوی استقلال بزند و حالا در آستانه بازی حساس با سپاهان در یک چهارم نهایی جام حذفی 3 بازیکن تاثیرگذار این تیم یعنی دیاباته، مطهری و اسماعیلی نتوانند در ترکیب تیم شان قرار بگیرند. حالا حتی مهدی قائدی هم با مصدومیت جزئی روبه رو است و شاید نتواند کارایی لازم را داشته باشد تا دست مجیدی در خط حمله حسابی بسته شود.

به عبارت بهتر فشردگی مسابقات لیگ برتر سبب شده تا بازیکنان با خستگی مفرط به زمین بروند و حتی دیاباته توانمند و غول پیکر هم از این موضوع قسر در نرفته است.

البته موضوع مصدومیت های دیاباته و مطهری فقط مربوط به این برهه زمانی نیست. آنها در همین چند هفته با مصدومیت مواجه شدند. مطهری در بازی با فولاد خوزستان از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی شد و 3 بازی آبی ها را از دست داد و دیاباته نیز قبل از مسابقه با شهرخودرو احساس درد جزئی در پای خود می کرد و حتی گفته شد در دو دیدار گذشته نیز با تلاش پزشکان توانسته به میدان برود. آنها البته قبل از تعطیلات کرونایی نیز مصدومیت هایی را تجربه کردند. دیاباته اوایل فصل چند بازی برای استقلال به میدان نرفت تا امادگی بدنی اش را به دست بیاورد و در اواخر نیم فصل اول هم بار دیگر مصدوم شد و چند مسابقه را از دست داد. مطهری نیز از لحاظ مصدومیت چنین شرایط مشابهی داشته است.

اینکه چرا دو مهاجم توانمند و فنی گرای استقلال در این مقطع از فصل دچار مصدومیت های متعدد می شوند،‌ شاید مساله ای باشد که بتوان روی آن تامل کرد و دنبال دلیلش از کادر پزشکی و کادرفنی آبی ها باشیم.

در نهایت اینکه باید دید فرهاد مجیدی برای عبور از بحران مصدومیت بازیکنانش چه تدبیری می‌اندیشد و چطور تیمش را به زمین خواهد فرستاد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس