کد خبر 1104651
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
اسراییل جنوب لبنان را گسترده‌تر از بیروت تخریب کرد+ عکس

گفته می شود گروه های معترض، به چندین وزارتخانه در مرکز بیروت حمله کردند و لوازم آن را از بین بردند این در حالی است که گروه های دیگری مانع از هدف قرار گرفتن رهبران مقاومت شدند.

به گزارش مشرق، چرا آنها به این شدت دست به کارشدند تا از تبعات سیاسی و روانی این انفجار بهره برداری کنند. آنها بهتر از دیگران می دانند طرف مقابل به میدان رقابت نیامده بلکه لباس عزاداری پوشیده و پرچم عزا برافراخته و مشغول غسل و تدفین قربانیان انفجار است؟ اما سوال این است این ها از حمله به وزارتخانه ها به دنبال چه چیزی هستند چرا برخی از آنان با هدف قرار دادن دبیر کل حزب الله، به دنبال فتنه انگیزی های طائفی در مرکز پایتخت هستند.

ببینید:

فیلم/ موج انفجار بیروت روی خط آشوب‌گری

حقیقت این است که از اولین لحظات انفجار بیروت در سه شنبه گذشته، بوق های فتنه و ماهواره ها و شبکه های مورد حمایت آمریکا و صهیونیست ها و شبکه های مورد حمایت مالی عربستان به صدا در امدند و با اتهامات جدید و متهم کردن مقاومت، در صدد انتشار زهر فتنه طائفی برای تفرقه افکنی در جامعه لبنان بودند.

مساله جدید نفوذ فتنه انگیزان عامل غرب و امریکا و فرانسه برای تفرقه افکنی است . این بار با ماموریت جدیدی متمرکز برای از بین بردن اسناد موجود در این وزراتخانه ها به منظور پنهان کردن پرونده های فساد و حمایت از فاسدان ، وارد صفوف تظاهرکنندگان شدند.

بیشتر بخوانید:

از ابتدا تا انتهای ماجرای کشتی منحوس و انفجار در بندر بیروت

برخی از معترضین به ساختمان وزات خارجه در منطقه اشرفیه بیروت حمله کرده و شماری نیز عکس میشل عون رئیس جمهوری را در وزات خارجه آتش زدند.

حمله به وزارتخانه ها اقدامی برنامه ریزی شده

شارل ابی نادر سرهنگ بازنشسته ارتش لبنان درباره حمله به وزارت خارجه گفت : بیشتر کسانی که به وزارت خارجه رفتند خرابکار هستند. یقین دارم کسانی که به این وزارتخانه حمله کردند با خارج در ارتباط هستند .

تظاهرکنندگان به ساختمان وزارت اقتصاد و تجارت و محیط زیست در مرکز بیروت حمله کردند و پرونده ها را از ساختمان به بیرون پرتاب کردند آنها به وزارت انرژی و آب در ساحل نیز حمله کردند.

فقط محور امریکاصهیونیستی به نمایندگی از عربستان و دیگر کشورها از دمیدن در آتش جنگ داخلی باهمان روش فتنه انگیزی برای فقیر کردن لبنان و گرسنه نگاه داشتن ان و اختلاف افکنی میان فرزندانش استفاده می کند.

اهداف شکست خورده؛ هدف از تحرکات اخیر در لبنان و افزایش فتنه در نصب چوبه های دار و حمله به وزاتخانه ها چیست؟

هدف اول: بهره برداری رسانه ای و میدانی از حادثه انفجار بندر بیروت برای راه انداختن جنگی روانی برای تضعیف روحیه بیشتر مردم به نفع اهداف محور صهیونیستی امریکایی

هدف دوم: با تبلیغ این جمله که نیروهای مقاومت دلیل مشکلات لبنان هستند،جنگ رسانه ای و روانی برای سرزنش کردن حزب الله و مقاومت به ویژه هدف گرفتن سید مقاومت به راه بیاندازد که به ناکامی و تضعیف روحیه مقاومت منجر شود علیرغم اینکه همه می دانند مسئولین عضو ائتلاف هایی جز حزب الله به ویژه ائتلاف ۱۴ مارس که مورد حمایت مالی سعودی هستند؛مسئول انبارکردن این مواد خطرناک در بندر بیروت برای بیش از ۶ سال هستند.

هدف سوم: تلاش برای نابودی دولت فعلی که علیرغم تمایل عربستان صهیونیست ها و امریکا بر سر کار امد.

هدف چهارم: مانع تراشی برای تحقیقات درباره انفجار بندر که حتما به محکومیت مزدوران غربی مورد حمایت سعودی و مسئولین بندر و ناکارامدی مدیریتی آنان می انجامد.

"عماد حب الله " وزیر صنعت لبنان نیز درباره اقدام گروه های معترض در حمله به چندین وزارتخانه در مرکز بیروت و از بین بردن وسائل ان گفت : ایا نوچه های فاسدین، برای از بین بردن اسناد موجود در این وزارتخانه ها به منظور از بین بردن پرونده های فساد و حمایت از فاسدان میان تظاهرکنندگان نفوذ کردند؟

آیا برخی در صدد ممانعت دولت از تکمیل تحقیق و اعلام نتائج آن در ابتدای هفته اتی هستند که بدون شک افراد فاسد و جنایتکار را هدف قرار خواهد داد ؟

جنگ بین المللی خانمان سوز

رسانه های سعودی در دقائق اولیه پس از انفجار، حزب الله و مقاومت را سرزنش کردند و رسانه های غربی نیز مستقیما همان راه فتنه انگیز را به دنبال عزیمت مکرون رئیس جمهوری فرانسه به بیروت را پیش گرفتند.

آرزوهای فرانسه نیز همان آرزوهای صهیونیستی امریکایی یعنی خلاص شدن از مقاومت است که در سخنان مکرون نیز نمایان شد و به خبرنگاران و شهروندان لبنانی گفت می خواهد به شرط انجام اصلاحات، کمک های بین المللی برای لبنان بگیرد که بدون ان لبنان غرق خواهد شد .

در اینجا وی به شرایط امریکا یعنی امتیاز دهی حزب الله از جمله خلع سلاح مقاومت اشاره کرد که همان درخواست های امریکا در عراق یعنی خلع سلاح الحشد الشعبی و اعمال فشار غرب بر عراق و لبنان و دو دولت عراق و لبنان به ویژه برای تحقق آن و به نفع اسرائیل است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    6 4
    می گن شتر در خواب بیند پنبه دانه، اما مطمئن باشید در خواب هم خواهید دید! فقط شنا
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    زرشک آرزو رو به گورشون می برن لاشخورها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس