کد خبر 1104543
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کمک ۱۰ میلیون یورویی آلمان به بیروت

وزیر امور خارجه آلمان با درخواست در پیش گرفته شدن روند اصلاحات در لبنان کمک ۱۰ میلیون یورویی برلین برای بازسازی بندر بیروت بعد از وقوع انفجار مهیب روز سه شنبه را وعده داد.

به گزارش مشرق به نقل از "ان تی وی" آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان بعد از انفجار فاجعه بار در بیروت وعده کمک 10 میلیون یورویی را به این کشور داد.

وی در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی جمع آوری کمک برای کشور بحران زده لبنان گفت: انسان ها در بیروت به کمک های ما و به دلیلی برای امیدواری نیاز دارند. کنفرانس بین‌المللی مهمترین شرکا و حامیان لبنان که امروز برگزار می شود سیگنال مهمی به همه آن هایی است که مستقیما در معرض آسیب این فاجعه قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید

ماکرون، حامی مردم لبنان یا شریک جرم متهمان جنایت بیروت؟

"گرت مولر"، وزیر توسعه آلمان هم از کمک های مالی به لبنان بعد از این انفجار فاجعه بار حمایت کرد.

"هایکو ماس" همچنین خواستار اصلاحات در لبنان شده و گفت: این کشور قبل از این فاجعه هم در برابر چالش های طاقت فرسایی قرار داشت. بدون اصلاحات ضروری و فوری نمی توان تحول و ثبات پایداری در این کشور ایجاد کرد.

وی افزود: مردم لبنان به راستی خواستار رفع توجه به علایق و منافع فردی و خط و مشی های اختلافات سابق و اولویت قرار گرفتن منافع مردم هستند. بسیاری از مردم فساد و سوء مدیریت در این کشور را مسئول این فاجعه می دانند.

هایکو ماس تاکید کرد که فاجعه بیروت می تواند بهانه‌ای برای شروع جدید در این کشور باشد. تنها در صورتی که دولت مسئولیت خود را بپذیرد، شفاف عمل کند و علل انفجار مشخص شود اعتماد دوباره در مردم ایجاد می شود.

در روز سه شنبه انفجار مهیبی در یک انبار نیترات آمونیاک در بندر بیروت خرابی های زیادی را به بار آورده و موجب کشته شدن تعداد زیادی از ساکنان این منطقه شد. در اثر این انفجار بیش از 150 نفر کشته شده و بیش از 6 هزار نفر هم مجروح شدند.

در ویدئو کنفرانسی که امروز به ابتکار فرانسه و سازمان ملل برگزار می شود قرار است کمک های مالی برای بازسازی این منطقه جمع آوری شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس