کد خبر 1104472
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
نکات ضدکرونایی جهت تهویه هوا در خودروهای شخصی

با توجه به اینکه ویروس کووید ۱۹ می‌تواند از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن در محیط منتشر شود، تهویه هوا در محیطهای مختلف، از جمله خودرو یکی از ملزومات جلوگیری از انتقال ویروس است.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پاتوژن‌ها و عوامل بیماری زا می‌توانند در فضاهای محصور به میزان قابل توجهی افزایش یابند، اما تهویه منظم و مناسب، خطر عفونت را کاهش می‌دهد و از این رو تامین هوای تازه یا افزایش مقدار هوای تازه اقدامی موثر برای کنترل عفونت هاست.

فیلترهای مورد استفاده در دستگاه های خنک کننده وسایل نقلیه اغلب کارایی حذف ویروس را ندارند، کولرها هوای داخل کابین خودروها را به جریان می‌اندازند و با جذب رطوبت و گرمای محیط هوا را خنک می‌کنند؛ در واقع هوای داخل محیط را به گردش در می آورند.

بیشتر بخوانید:

طبق توصیه انجمن سرمایش و گرمایش آمریکا فضاهای بدون تهویه ممکن است باعث ایجاد استرس حرارتی شده و مقاومت افراد به عفونت را کاهش دهد و بنابر این عدم استفاده از وسایل خنک کننده هوا برای جلوگیری از انتشار ویروس پیشنهاد نمی‌شود، البته تهویه به تنهایی قادر به پوشش دادن همه جنبه‌های کنترل بیماری نیست.

در صورتی که خودرو تک سرنشین باشد می‌توان از سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده خودرو استفاده کرد، استفاده از ماسک در خودروی تک سرنشین اجباری نیست اما در صورتی که خودرو دارای چندین سرنشین باشد باید در استفاده از سیستم تهویه خودرو موارد زیر رعایت شود:

- استفاده از ماسک برای همه افراد از جمله راننده و سرنشینان ضروری است.

- در خودرو بدون شیشه باز شونده، کولر و سیستم تهویه باید مرتب مورد بررسی قرار گیرد تا به صورت مناسبی کار کنند و با توجه به گرم شدن هوا، سرنشینان راحتتر از ماسک استفاده کنند و تهویه کافی فراهم شود؛ حتی الامکان از روش‌های چرخشی داخلی استفاده نشود و فقط در زمانی که خودرو مجهز به فیلترهای مناسب (مثل هپا) است گردش داخلی هوا باعث تمیز شدن هوا می شود.

- تهویه کافی باید در خودرو فراهم شود و در صورت تحمل سرنشینان جهت تهویه به جای کولر از پایین کشیدن شیشه‌های خودرو استفاده شود.

- در زمان استفاده از کولر می‌توان به میزان اندکی یک یا دو شیشه خودرو پایین کشیده شود و یا برای فاصله زمانی مشخصی شیشه خودرو پایین کشیده شود تا هوای داخل تهویه شود.

- در صورت استفاده از کولر بهتر است دریچه‌های کولر طوری تنظیم شود تا باد مستقیم به طرف افراد پرتاب نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس