کد خبر 1104326
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰
ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات

در روزهای کرونایی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا پس از خرید میوه و سبزیجات لازم است برخی موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش مشرق، در روزهای شیوع ویروس کرونا در جهان برای خرید کردن حتما باید به چند مورد توجه کرد تا زنجیره انتقال ویروس شکسته شده و سلامت خانواده خود را به خطر نیندازیم.

برای خرید میوه از میادین میوه و تره بار قبل از هر چیزی استفاده از ماسک و دستکش لازم و ضروری است. استفاده از دستکش به این خاطر الزامی است که هنگام جداکردن و دستچین کردن میوه‌ها به طور مستقیم به میوه‌هایی که در معرض آلودگی هستند دست نزنیم.

بیشتر بخوانید:

ریزش مو در بازماندگان کرونا

بسیاری از افراد عادت دارند قبل از خرید میوه مقداری از آن را تست کنند در صورتی که باید جدا از این کار خودداری کرد؛ زیرا میوه ها به شدت در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و قبل از شستشو و ضد عفونی کردن نباید این کار را انجام داد.

همچنین باید توجه داشت که بعد از خرید و بازگشت به خانه کیسه‌های پلاستیکی که میوه‌ها در آن قرار داشتند را تعویض کرده و دور انداخت. البته می‌توان از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کرد که قابل شستشو هستند.

برای مصرف باید توجه داشت که میوه‌ها و سبزیجات را به خوبی باید ضدعفونی کرد تا از طریق مصرف آن‌ها به بیماری کرونا مبتلاء نشویم.


روش ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات

برای شستن و ضد عفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات باید در ابتدا دست‌ها را به خوبی شست و پس از آن محلولی با ترکیبات آب و نمک، آب و جوش شیرین و یا آب و سرکه تهیه کرد و میوه و سبزیجات را به صورت جداگانه در این محلول قرار داد.

همچنین لازم است به مدت ۵ دقیقه میوه‌ها و سبزیجات در این محلول‌ها بمانند تا به طور کامل ضدعفونی شوند و بعد از گذشت ۵ دقیقه با آب سرد آن‌ها را آب کشی کرده و در یک ظرف تمیز قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    5 0
    فکر نمیکنم محلول آب نمک و یا جوش شیرین از بین برنده ویروس باشد, بازم متخصصان راهنمایی کنند.
    • حسن IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
      4 0
      درسته،چون ویروس موجود زنده نیست فکر نمی کنم نمک روش تاثیری داشته باشه.نمک باکتری کش هست.
  • DE ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    4 0
    مشرق ،این موصوعات خیلی مهم است ،این مواد به گفته متخصصان هیچکدام برای این ویروس کاربرد ندارد ،لطفا با یک مرکز ویا شخص مطلع و خلاصه منبع رسمی بررسی واگر نیاز به اصلاح دارد سریع اصلاح کنید ،مردم رادچار مشکل نکنیم
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 2
    باسلام:بعداز اینکه گل ولای سبزی شستیم-سرکه سفید عالیه وبنده استفاده می کنم سرکه میکروب کش قوی وبی ضرریست ...حالت اسیدی داره یه کم رو پوست بریزه پوست حالت سوزش میگیره--
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    1 0
    محلول گند زدا میوه وسبزی بگیرید تمام
  • شیمیایی تهران SE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 1
    جوش شیرین و سرکه و نمک در از بین بردن ویروس کرونا نقشی ندارند. بهترین راه برای شستن سبزی ها در این ایام استفاده از بنزالکونیوم کلراید به صورت رقیق شده می باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس