افتتاح ترنجستان بهشت3

حسینی گفت:‌حدود پنج هزار جلد از کتاب «سفری که پرماجرا شد» در قالب نذر کتاب برای مناطق محروم به سیستان و بلوچستان فرستاده و پخش شده است. 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، سومین ترنجستان بهشت در شهرک غرب تهران همزمان با عید سعید غدیر خم افتتاح شد.

در این مراسم که با رونمایی از کتاب «سفری که پرماجرا شد» نوشته «بنفشه رسولیان» همزمان بود، حسینی مدیر تولید انتشارات مهرستان به عنوان نماینده نشر گفت: بر اساس مطالعاتی که داشتیم و بر اساس همان شعر حضرت مولانا : چون که با کودک سر و کارت فتاد/هم زبان کودکی باید گشاد ؛ اقدام به انتشار این کتاب کردیم.

وی افزود:‌ ما مشکلی که داریم آثاری که در زمینه مذهبی برای بچه ها تولید می کنیم، چندان با زبان بچه ها نیست و سعی می کنیم همان مفاهیم سنگین و انتزاعی را به نوعی به بچه ها انتقال دهیم طبیعتاً بخاطر سن بچه ها گاهی بچه ها با این کتابها ارتباط نمی گیرند. کاری که در این کتاب انجام شد از زبان خود بچه ها استفاده گردید و اینکه با سبک رئال فانتزی یک مفهوم دینی و تاریخی را زمینه چینی کردیم که به بچه ها انتقال بدهیم.  

حسینی ادامه داد:‌ داستان این کتاب به این سبک است که چند نفر از بچه های مدینه هم بازی هستند و بزی دارند ( که این بز در این داستان دستمایه طنز است) و سرگرم بازی هایشان هستند که خبردار می شوند پیامبر اسلام(ص) فراخوان دادند که همه جمع شوند که می خواهند بروند حج. بچه ها هم خوشحال هستند که با پدر و مادرشان همراه می شوند که بروند حج. در این مسیر هانی به عنوان راوی داستان تمام این داستان را نقل می کند.

مدیر تولید مهرستان تاکید کرد:‌ با فضای فانتزی که در داستان و با وارد کردن شخصیت بز و طنزهایی که این وسط دارد، سعی کردیم مفهوم و حادثه غدیر را به بچه ها انتقال بدهیم. بر اساس همین نکته که به زبان بچه ها باید گفتگو کنیم. به لحاظ اینکه این کتاب از جهت مفاهیم دینی و تاریخی خدشه دار نشود توسط دو نفر مورخ بررسی شد و بعد کتاب را برای موسسه دارالحدیث حاج آقای طباطبایی معاونت پژوهش آنجا فرستادیم که چهل نکته گفتند و برای من جالب بود که شخصیت علمی با این نگاه آمده و نکته ها را بیان کرده است.

حسینی افزود:‌ همچنین کتاب را برای بنیاد امامت فرستادیم و همه بزرگواران کتاب را دیدند و از لحاظ تاریخی و از لحاظ داستان نویسی تأیید کردند. برای اینکه بچه ها خسته نشوند سعی کردیم خواننده را با تصاویر زیاد کتاب همراه کنیم که به نوعی برایش شیرین شود. گرافیک و تولید این کتاب اتفاق نیفتاد الا به واسطه یک کار جمعی. یکی از مشکلاتی که در کشورمان داریم این است که فردگراییم و معمولاً می خواهیم یک کار را از صفر تا صد جلو ببریم در صورتی که این کار شدنی نیست.

مهمان افتتاح ترنجستان بهشت۳ گفت:‌ تا اینجا حدود چهل و پنج هزار نسخه از این کتاب چاپ شده و در اقصا نقاط کشور پخش شده است. مسابقه ای هم برای این کتاب در اپلیکیشن روبیکا در حال برگزاری است که از روز عید غدیر تا روز مباهله ادامه دارد. همچنین حدود پنج هزار جلد از این کتاب در قالب نذر کتاب برای مناطق محروم به سیستان و بلوچستان فرستاده و پخش شده است. 

برنامه پایانی این مراسم، شعرخوانی قاسم صرافان به مناسبت عید غدیر بود.

گفتنی است کتابفروشی ترنجستان بهشت۳ در مجتمع رویال واقع در شهرک غرب، تقاطع بلوارهای خوردین و دریا واقع شده و همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب در خدمت علاقمندان کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس