کد خبر 1104246
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
کرونا نمایه

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره چگونگی پرداخت تسهیلات کرونایی به تعاونی‌ها و بنگاه‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی به تعاونی‌ها، اظهار کرد: دولت برای تمامی بنگاه‌هایی که در ایام کرونا دچار مشکل شدند، تسهیلاتی در نظر گرفته است که فرآیند پرداخت آن‌ها اجرا شده و تعاونی‌ها هم برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید:

سفته تسهیلات کرونایی بنگاه‌ها الکترونیکی شد +سند

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون، اعتبار ۱۱۰ میلیون تومانی با نرخ ۴ درصد برای تولیدکنندگانی که با شبکه بهداشت درگیر هستند، در نظر گرفته شده است، اما این مبلغ بیشتر از پیش بینی ما پرداخت شده است، یعنی برای ۲۵۷ تعاونی حدود ۱۴۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم.

کبیری تصریح کرد: این تسهیلات برای تولیدکنندگان ماسک، گان، البسه بیمارستانی، تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده و دستکش است و بیش از دو برابر آنچه در نظر گرفته بودیم به این تعاونی‌ها تسهیلات پرداخت کردیم و هم اکنون ماسک‌هایی که در متروی شهر تهران به فروش می‌رسند برای تعاونی تأمین نیاز است.

وی افزود: تعاونی‌هایی که خواستار تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان هستند، می‌توانند بدون وثیقه و با چک و سفته این رقم را دریافت کنند. همچنین تعاونی‌هایی که خواستار دریافت تسهیلات بالای ۵۰۰ میلیون تومان هستند، می‌توانند در جهت افزایش تولید یا تغییر خط تولید با وثیقه این تسهیلات را دریافت کنند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعاونی‌هایی که با نظارت وزارت بهداشت از تولید پوشاک به تولید ماسک، گان تغییر خط تولید دادند، می‌توانند از تسهیلات بالای ۵۰۰ میلیون تومان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات را در کمترین زمان ممکن پرداخت کردیم، گفت: نرخ این تسهیلات ۴ درصد است و یک سال تنفس دارد. تعاونی‌هایی که بیش از این یک سال خواستار تنفس هستند می‌توانند یک سال دیگر تمدید کنند. همچنین مبلغ بازپرداخت متناسب با میزان تسهیلاتی است که تعاونی دریافت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس