کد خبر 1104216
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: لبنان سال‌ها مستعمره فرانسه بود و پس از استقلال هم، دولت لبنان غالبا در اختیار غربگرایان بوده است. دولت لبنان پس از ترور مشکوک رفیق حریری، هرچه بیشتر تحت نفوذ فرانسه و غرب قرار گرفت و حاصل آن، فساد و ناکار آمدی موجود است.

ماکرون در سفر به بیروت، خواستار اصلاحات شد و حال آن که فرانسه، متهم ماجراست. سعد حریری که چندی پیش در جریان آشوب افکنی عوامل آمریکا و اروپا استعفا کرد، سالها نخست وزیر لبنان بود و بخش مهمی از فساد و ناکارآمدی فعلی، زیر سر ائتلاف تحت مدیریت اوست. نیویورک‌ تایمز سال ۲۰۱۳ فاش کرد که حریری فقط برای رابطه با یک مدل آفریقایی، ۱۵.۳ میلیون‌ دلار پرداخته است.

ابعاد انفجار اخیر باید با تحقیقات امنیتی و قضایی آشکار شود. اما آن چه قطعی است این که دپوی 2750 کیلو نیترات آمونیوم در بیروت به مدت پنج سال در دولت حریری انجام شده و اگر به خاطر نفوذ و خیانت نباشد، دست کم سند بی کفایتی است. با این وجود ماکرون به عنوان حامی حریری، چرا طلبکاری می کند؟!

متهم دیگر بی کفایتی های دولتی در لبنان، رژیم سعودی است. سال ۲۰۱۵ زمانی که حریری به ریاض فراخوانده شد، انتظار استقبالی گرم را داشت. اما بر خلاف تصورش، وقتی به ریاض رسید توسط پلیس به بازداشتگاه برده شد.

سعد حریری برای ۱۱ ساعت در بازداشت سعودی‌ها بود و گفته می شود در بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در نهایت، حریری در یک ویدئوی ساختگی که از تلویزیون سعودی پخش شد، استعفا نامه‌ دیکته شده را  در ریاض قرائت کرد. توهین سعودی ها با اعتراض عمومی در لبنان مواجه شد.

«بدری داهر» رئیس اداره گمرک لبنان می گوید "آژانس‌های امنیتی لبنان بارها خطر انفجار مواد محترقه در بندر بیروت را به کابینه «سعد حریری» یادآور شده بودند اما آن‌ها نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندادند".

با این اوصاف، شانتاژهای حریری و ماکرون و شبکه های غربی و سعودی، فرار به جلو به جای پاسخگویی است. تحرکات این طیف، سوء ظن نسبت به نقش آنهادر  انفجار بیروت را بیشتر می کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    ابراهیم خدایی گفته اونایی که خواستار تعویقن دانش آموز نیستن و یک گروه معاند برنامه ریزی شدن...حداقل به داوطلبا توهین نکن...میتونین یک نظرسنجی رسمی بذارین یک رسانه ملی مثل شبکه خبر یا بیست وسی هم مشارکت بدین..مشرق اگه طرفدار حقی نشر بده...سنجش و وزارت علوم معتمد مردم بودن...ما عاشق علی و شیعیان حقیقی علی هستیم...معاند رو شما تعریف نمیکنی..
  • عبا دالله IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    تو دیکه برای لبنان نسخه نه پیچ این همه نفاق در کشور خودمان کاشتی بس نبود بس مرگ بر امریکا
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    انفجار بیروت 15 میلیارد دلار خسارت به این کشور زد و مسببینش حالا شدند طلبکار /// این که چیزی نیست، فقط یه فقره از شاهکارهای یکی از غربگراهامون 18 میلیارد دلار رو به باد فنا داد /// یه زنگنه مون تو دو تا حرکت (کرسنت و ترکمنستان) سر جمع 16 میلیارد دلار بیت المال نابود کرد /// غربگراهای لبنانی حالاحالاها مونده تا به لیبرالهای ایرانی برسن.
  • US ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 1
    صهیونیسم جهانی از طریق نفوذی ها دنیا رو اداره میکنه. مبارزه با نفوذی ها در هر کشور و مجازات شدید منافقان باید اولویت اول هر کشوری باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس