کد خبر 1103828
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
ترامپ: کانادا مثل همیشه از ما سوء استفاده می کند

رئیس جمهور آمریکا با ادعای اینکه کانادا همواره از تجارت آلومینیوم با آمریکا سوء استفاده کرده است، از وضع مجدد تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از این همسایه شمالی خود خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در جمع کارکنان کارخانه تولیدی شرکت ویرلپول در شهر «کلاید» ایالت اوهایو اظهار داشت: «کانادا مثل همیشه از ما سوء استفاده کرده است. تجارت آلومینیوم به دست کانادا در حال نابودی است که این امر برای مشاغل ما بسیار غیرمنصفانه است».

ظرف یکساعت پس از این اظهارات ترامپ، اعلامیه ای از سوی کاخ سفید منتشر شد که گزارشها مبنی بر وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید

ادعای ترامپ: واکسن کرونا تا انتخابات آماده می‌شود

رئیس جمهور آمریکا خطاب به شرکت کنندگان در این گردهمایی گفت که وی «همواره کارگران آمریکا را در مرتبه اول [اهمیت] قرار می دهد». در حالی که توافقنامه ایالات متحده- مکزیک- کانادا تنها برای مدت یک ماه مُجرا بوده است، ترامپ خاطرنشان کرد که وضع مجدد تعرفه ها اقدامی «کاملاً ضروری» است.

با آنکه ترامپ وضع مجدد این تعرفه ها را گامی ضروری به سود کارگران آمریکا خواند، اتاق بازرگانی آمریکا به تفصیل شرح داد که این تعرفه ها در حقیقت تأثیر مالی منفی بر تولیدکنندگان آمریکایی دارد.

به گفته رئیس امور بین الملل اتاق بازرگانی آمریکا، این اقدام دولت ترامپ در وضع مجدد تعرفه ها بر واردات آلومینیوم از کانادا یک گام در مسیر اشتباه است؛ زیرا هزینه ها را برای تولیدکنندگان آمریکایی افزایش داده و باعث اقدامات تلافی جویانه علیه صادرات آمریکا می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    2 2
    دقیقا کار درستیه اون میخواد کارخانه های آلمینیوم رو رونق بده و به جای ممنوعیت واردات تعرفه وضع کرده که کار خیلی درستیه کاش مسئولین ما حمایت از تولید داخل رو از ترامپ یاد میگرفتن
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    نهایتا کانادا هم مجبور خواهد شد نگاه به شرق را افزایش دهد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس