کد خبر 1103824
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
چاقی خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می دهد

طبق گزارش جدید محققان، چاقی خطر مرگ ناشی از عفونت کروناویروس یا نیاز به استفاده از دستگاه تنفسی ونتیلاتور را افزایش می دهد.

به گزارش مشرق، محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک دریافتند بیماران چاق مبتلا به کووید ۱۹ در مقایسه با بیماران با وزن عادی، ۶۰ درصد بیشتر با احتمال مرگ یا نیاز به لوله گذاری تنفسی مواجه هستند.

طبق نتایج این تحقیقات، بیماران با میزان چاقی خفیف، ۱۰ درصد با احتمال بیشتر مرگ یا نیاز به دستگاه تنفسی روبرو هستند درحالیکه این میزان در افراد نسبتاً چاق ۳۰ درصد است.

بیشتر بخوانید

نحوه شیردهی به نوزادان متولدشده از مادران کرونایی

دکتر «میشلا اندرسون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «افزایش چاقی با افزایش ریسک نارسایی ریه یا مرگ ناشی از کووید ۱۹ مرتبط است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «چاقی تنها برای افراد زیر ۶۵ سال فاکتور پرخطری است.»

به گفته اندرسون، «احتمالاً دلیل آن، این است که افراد مسن‌تر، ضعیف‌تر هستند و احتمالاً به دلیل مشکلات سلامتی نامرتبط با وزنشان دچار نارسایی تنفسی به خاطر کووید ۱۹ می‌شوند.»

در این مطالعه، گزارش پزشکی حدود ۲۵۰۰ بیمار بستری در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹ بررسی شد. با بررسی شاخص توده بدنی بیماران، محققان دریافتند میزان اضافی وزن موجب افزایش خطر ابتلاء به کووید ۱۹ شدید در بیماران می‌شود اما تنها در افراد جوان و میانسال این خطر بیشتر است.

به گفته محققان، دلیل تشدید کووید ۱۹ به خاطر چاقی این است که شکم بزرگ و چاق به ریه‌ها فشار آورده و عملکرد ریه‌ها را دشوار می‌کند.

همچنین بافت چربی موجب تولید بیوشیمیایی های در جهت افزایش التهاب و لخته شدن خون می‌شود؛ دو فاکتوری که با عفونت شدیدتر بیماری کووید ۱۹ مرتبط هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس