کد خبر 1103699
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
کوه دماوند

استاندار مازندران با بیان اینکه دماوند انفال ملی محسوب می شود از صدور اسناد قله دماوند به نام منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش مشرق، احمد حسین زادگان بعدازظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از اصحاب رسانه استان، ضمن قدردانی از تعامل، همراهی و تلاش رسانه‌های استان در جهت انعکاس دستاوردها و اقدامات انجام شده و روند مقابله با بحران کرونا و تبریک ۱۷ مرداد، روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، با اشاره به اینکه تاکنون چهار جلسه برای پیگیری مسائل مربوط به سد فینسک و موقوفات برگزارشد، خاطرنشان کرد: استانداری مسئولانه نسبت به انتقال مباحث فنی و همچنین ملاحظات اجتماعی در سطوح ملی اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید:

دو پلاک دماوند از اوقاف به سازمان جنگل‌ها برگشت

وی تصریح کرد: موضوع دماوند در نگاه تمامی مسئولان استانی و ملی به عنوان انفال مورد پذیرش و تاکید قرار گرفت و با همین رویکرد اقدام به صدور اسناد قله دماوند بنام منابع طبیعی اقدام شد.

حسین زادگان اظهار داشت: تلاش شد تا از شکل گیری نگاه تقابلی میان دو مفهوم موقوفات با انفال اجتناب شود و همچنین با انتقال حساسیت‌های عمومی، زمینه اعاده دادرسی پرونده موقوفات در قوه قضائیه صورت گرفت و امیدواریم براساس مدارک و اسناد تصمیم قانونی اتخاذ و نسبت به تأمین نظر افکار عمومی اقدام شود.

بیشتر بخوانید:

ماجرای وقف دماوند و سکوت هزینه‌ساز سازمان اوقاف

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه به افکار عمومی اطمینان می‌دهیم که انفال در استان حراست خواهد شد، اظهار کرد: استانداری از سال‌های گذشته نسبت به انتقال حساسیت مربوط به احداث سد اقدام نمود و در شرایط فعلی نیز در این زمینه ورود مسئولانه داشته است و قابل ذکر است استان اصرار به حفظ منابع آبی سد شهید رجایی، تأمین آب مورد نظر اراضی کشاورزی و حفظ اکوسیستم و مسائل زیست محیطی دارد و با توجه به اهمیتی که دولت برای افکار عمومی و اقناع سازی افکار عمومی قائل است، اقدام خواهد کرد.

وی یادآور شد: قابل ذکر است اراضی با ماهیت انفال (اراضی جنگلی و مراتع) صرف نظر از عنوان انفال و یا موقوفه قطعاً در قالب ضوابط تعیین شده از سوی دولت قابلیت بهره برداری دارد و این اطمینان داده می‌شود که حراست از این منابع را جز وظایف خود می‌دانیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    ای کاش ابنطور بود ولی با خبرهای ساخت سازهای در حال انجام در تناقض است و دوما عوامل اصلی لانه فساد انواع طبیعت خواری در کشور از مافیاهای استانداران و شهرداران هستند.
  • ب IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    هردوجناح چپ وراست برای مشغول نگهداشتن ذهن مردم هرزگاهی ازاین مطالب دروغین درست میکنند وآخرش معلوم میشه ترفند جناهها بوده بیاییم یکبار هم شده فکرکنیم چرا مشغله ذهنی مردم برای اونها مهمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس