کد خبر 1100567
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کل اراضی قله دماوند به نام دولت سند خورده است

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کل اراضی قله دماوند به نام دولت سند خورده است.

به گزارش مشرق، سعادتیان معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سند مالکیت اراضی آخرین یال قله دماوند که همان یال جنوب شرقی است هم به نام دولت صادر شده است.

وی افزود: به این ترتیب کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد و حتی یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست.

سعادتیان تصریح کرد: در آن قسمت مورد اختلاف پلاک های ثبتی ۶۸ و ۶۹ نیز موضوع در دست بررسی است و قطعا با حکم قضایی حفظ خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    20 2
    بابا بپذیرید اشتباه کردید. همین که دارید میگین یال جنوب شرقی « هم» به نام دولت شد، یعنی قبل از آن نبود دیگه. یعنی همان مطلب. در وقف نامه نوشته از این خط تا قله!!!! یکی نبود بگه پدر نیامرزیده مگه قله دارایی تو بوده که سند نوشتی و بعد سازمان اوقاف هم باید دست از سر اموال ملی بردارد. الان مرتع بزرگی در دامنه کوه در استانهای کهکیلویه و بویراحمد از روی یک سند دستی به نام اوقاف شده!! خود اون سند دستی از اول در دوره قاجار اشتباه بوده. یکبار برای همیشه، تمام اراضی ساحل، دریا، رود و بستر و موه و دشت و جنگل را نمیشه به نام هیچ بنی بشری کرد. تمام.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      8 3
      دوست عزیز شاید اصلا هیچ سندی نداشته و الان به نام دولت شده. این که به نام دولت شده خوبه تا بعدا این مشکلات پیش نیاد
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 3
    چرا دولت را موجود مجزائی از مردم به تصویر می کشید - کشور از آن قدرت عمومی مردم یعنی همان حاکمیت که دولت بخشی از آن است هست - تضعیف و حرفهای فروپاشی کشور بنام مردم و توطعه خصوصی کردن چرا بسمت ناکجا آبد سوق می دهید - این روشها برای احساز نیاز به دیکتاتوری وابسته به خارج را در اذهان آماده می کند مگر دماوند ملک شخصی کسی می تواند باشد مگر دولت می تواند ملک وقف کند - چرا سواد حقوقدانان کشور این قدر افت کرده است
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    18 4
    دماوند را مردم آزاد کردند
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 0
    چرا پلاک داره ؟
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      6 0
      در سال 1300شمسی که قانون ثبت به تصویب رسید کوهها بر اساس آبریز و جهت آبها بسمت روستا یا شهری که آب آریز سرازیر می شد بنام همان روستا ثبت شده است مثلا ضلع شرقی دماوند یحتمل شهرستان یا روتائی باشد که با شماره پلاک اصلی آن تعریف و شده و افراز خانه ها و باغات و زمینهای بزرگ زراعی از اصلی آن پلاک مجزا شده -ثبت اگر صحیح عمل کند خیلی فرمت جالبی دارد و برای دسته بندی پلاک هم برای آن منظور شده است داخل همان پلاک زمینهای زراعی وجود دارد مراتع و جنگل و خانه های روستائی و شهری وجود دارد افسوس این بحث از 1312 تا اصلاحات ارضی و القای رژیم ارباب رعیتی و ملی شدن جنگلها و مراتع و منابع طبیعی بصورت و احد عمومی درسی برای دبیرستان و دانشگاها تدریس می شد - مثلا از زمینهای کشاورزی سوء برداشت وجود دارد کشاورز تصور می می تواند هدف واگذار را که دولت وقت است می تواند دل بخواه مسکونی کند این بحث بسیار تخصصی است و دولت هم برداشت و تفسیر صحیحی از این مقوله مباحث ندارد یک کشاورز مثلا در یک روستای از توابع دهستان خراقان 2 هکتار زمین زراعی را فروخته به اشخاص یک عده ای هم خریده اند ویلاها و خانه هایی بر روی آن سخته اند که اینها در قانون واگذاری زمین با کاربری کشاورزی برای کشاورز جرم شناخته شده ...بسیار بحث تخصصی و پیچیده ای است و..
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      14:50 ممنون
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 4
    اصلا اراضی ملی مگه ارث بابای دولت و بقیه است که می خوان به نام خودشون کنند
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      0 0
      نه بنام وراث بابای شما سند می دهند - دولت یعنی همه ملت و قدرت ملی و همه ی مردم
  • شهرام یغمایی DK ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    11 3
    اراضی ملی یعنی سرزمینهایی که مال ملته. باید به نام ملت ایران سند بخوره، نه دولت. مثل ایران. ایران متعلق به ملت ایرانه نه دولت ایران.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    9 0
    دولت عوض میشه میره اونی که باقیه مردم ان. کوه های جنگل ها دریاها دشت ها رودها ابشارها غارها معادن همه و همه مال مردمه نه مال دولت. اقای رئیسی رسیدگی کنین
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    5 0
    مراتع اطراف دماوند هم باید از مالکیت سازمان اوقاف خارج شوند.
  • کامران IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    مگه برای هر قسمت از مملکت حتا بیابونها هم سند میزنن؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس