کد خبر 1102658
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
مبنای افزایش حقوق بازنشستگان چیست؟

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سنوات خدمت افراد، حقوق فعلی که دریافت می‌کنند و مستمری که در زمان شروع بازنشستگی این افراد شروع شده،مبنای اجرای طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق قرار خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، مصطفی سالاری، درباره محل تامین منابع اجرای طرح نظام هماهنگ پرداخت حقوق می‌گوید: بدون شک اجرای این طرح نیازمند منابعی است که با نظر رئیس‌جمهور و تاکیدی که ایشان برای اجرای این موضوع داشتند قرار شد معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام با تاکید بر عدم بنگاه‌داری و رعایت اصل خروج از بنگاه‌داری برای سازمان تامین اجتماعی از سوی دولت مصوب شد تا ما از آن محل بتوانیم حقوق بازنشستگان را افزایش داده یا اصطلاحا متناسب‌سازی را اجرا کنیم.

 مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر این‌که این مساله کلیت روش تامین منابع برای اجرای این طرح است درخصوص شیوه اجرا اظهار کرد: قرار است حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت افراد، حقوق فعلی که دریافت می‌کنند و مستمری که در زمان شروع بازنشستگی این افراد شروع شده و مبنای پرداخت آن‌ها بوده‌است افزایش یابد. به‌عنوان مثال، فردی که با ۳۰ سال سابقه کار بازنشسته شده، اما در اسفندماه سال گذشته کمتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده بعد از افزایش سنواتی که چند ماه قبل اعمال شد به علاوه متناسب‌سازی حداقل دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دریافتی خواهد داشت. اگر فردی نیز با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده و تا سال گذشته یک میلیون و ششصد هزار تومان دریافتی داشته است از مهرماه حداقل سه میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

وی افزود: البته در سال‌های اخیر اقداماتی در راستای بهبود معیشت حقوق‌بگیران از جمله بازنشستگان صورت گرفته است به طوری که هر ساله منابعی جهت همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها در بودجه تعریف می‌شد. این رقم در سال جاری نسبت به سال گذشته جدی‌تر شد و منابع مدنظر از ۵۰۰۰ میلیارد تومان سال قبل به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

سالاری در ادامه بیان کرد: در راستای ترمیم حقوق بازنشستگان، امکان استفاده از فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در راستای افزایش تا ۵۰ درصدی امتیاز حقوق برای بازنشستگان نیز فراهم شده است. به طوری که پرداختی بازنشستگان برای امسال کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نخواهد بود، مبلغی که تقریبا برای شاغلان نیز در همین حد تعریف شده‌است. ضمن این‌که سازمان برنامه و بودجه وعده داد تا قبل از آن‌که مهر آغاز شود همه پاداش بازنشستگی در همه رده‌ها پرداخت خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    4 0
    براساس مبنای محاسبه جدید دوباره اختلاف پرداخت ها زیاد خواهد شد و همسان سازی بی معنا خواهد بود .
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    2 0
    کاش در صندوق دیکری سرمایه گذاری میکردیم
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    3 0
    به حرفهایش اعتماد نیست،مدت حدود یکماه هم خودش وهم لشکر همکاراش از مبلغ همسانسازی حرف می زنند ولی در فیش مداد از افزایش گوش کر کننده شان خبری نیست.
  • احمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    چرا فیش های مردادماه رو بدون احتساب همسان سازی صادرکردین ودردسترس قراردادین؟
  • پروانه وفایی شاهرضایی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    با سلام وسلامتی فراوان خدمت شما عزیزان و همکاران محترم من یک معلم با۳۰سال خدمت بازنسشته هستم معلولم بخاطر عملهای تومور مغزیمو شنت گذاری از ناحیه پا دچار معلولیتم مستاجر میباشم وشوهر فوت نموده هیچ کسی رو ندارم بجز یک دختر وپسر خواهشمندم عاجزانه اقدام وام ضروری وحقوقم رادستور فرمایید عملهای تومور مغزی گران قیمت، شیمی وپرتو درمانی ام ار های متعددی که در این ۳سال تا الان انجام دادم وهزینه های سرسام اور شمارو بقران قسم کمکم کنید با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس