کد خبر 1134632
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
«زشت‌وزیبای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»|افزایش ۸۰درصد از کجا تامین شد؟ سفره بازنشسته‌ها را حقیرتر نکنیم!

در سخت ترین سال بودجه در حالی موضوع همسان سازی دریافتی ۱.۵ میلیون بازنشسته دولتی تا سقف ۹۰ درصد حقوق شاغلان کلید خورده که مشخص نیست منابع طرح دقیقا چگونه تامین شده است.

به گزارش مشرق، بر اساس توافقهای صورت گرفته بین سازمان برنامه و بودجه، صندوق بازنشستگی کشوری و... یکسان سازی حقوق بازنشستگان از مهر ماه سال جاری عملیاتی شد.

همسان‌سازی حقوق ۱.۵ میلیون نفر از بازنشستگان کشوری تا سقف ۹۰ درصد از خالص دریافتی شاغلان مشابه بر اساس آیین‌نامه مصوب سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی به صندوق بازنشستگی ابلاغ شد.

در همین خصوص شریعتمداری وزیر کار گفت: بر اساس اعلام رسمی صندوق بازنشستگی کشوری، به‌طور متوسط ۷۷ درصد افزایش دستمزد در سال ۹۹ نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان‌سازی حقوق و دستمزد برای بازنشستگان کشوری انجام شد. موفق شدیم با اخذ ۱۶ هزار میلیارد توماناز سهام موجود دولت و در اختیار گرفتن آن در صندوق بازنشستگی کشوری و هم‌چنین اتخاذ مکانیزم‌های مناسب برای تبدیل ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال، این اقدام را انجام دهیم. بعضی از حقوق‌هایی که پایین بودند درصد افزایش بیشتری شامل‌شان شد و حقوق‌های بالا هم درصد افزایش کمتری به آنها تعلق گرفت.

گفتنی است، در فروردین ماه امسال با پیگیری صندوق بازنشستگی کشوری و موافقت و ابلاغ دولت، مبلغ ۶۵۰۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری اختصاص یافت که پرداخت شد و حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رساند و در ادامه نیز در مهرماه با طراحی مدلی، امکان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری با ۹۰ درصد میانگین دریافتی شاغلان هم‌گروه فراهم شد. با این اقدام متوسط حقوق بازنشستگان این صندوق که در سال ۱۳۹۶ یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود، با رشد ۲۰۰ درصدی به عدد پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. به این ترتیب بازنشستگانی که حداقل حقوق آنها پیش از این، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود پس از متناسب‌سازی، به حداقل ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

در شرایط سخت تورمی افزایش حقوق بازنشستگان یک امر بدیهی تلقی می‌شود، چراکه با تشدید فشارهای ناشی از کسری بودجه دولت، عملا التهابات تورمی افزایش یافته و از این مسیر بیشترین فشارها به حقوق بگیران و بالاخص بازنشستگان محترمی که امکان کسب درآمد کمتری دارند تحمیل می شود. بر این اساس بعد از وقوع شوکهای تورمی، افزایش حقوق و متناسب سازی دریافتی بازنشستگان یک موضوع لازم تلقی می شود اما در این بین باید به این نکته توجه کرد که همین موضوع می تواند به تداوم کسری بودجه و تشدید آن دامن بزند و در آینده نه چندان دور آسیب‌های این اقدام به صورت تشدید شده معیشت حقوق بگیران و به خصوص بازنشستگان عزیز را با چالش بیشتری مواجه کند.

هشدار اقتصاددانان درخصوص تبعات تورمی تامین منابع همسان سازی از محل غیر شفاف

امیر کرمانی کارشناس اقتصادی معتقد است، طرح " یکسان‌سازی" حقوق بازنشستگان را که دولت در تمام سال‌های گذشته (به دلیل بار مالی‌اش) حاضر نشده بود انجام دهد و تصمیم گرفته که از مهرماه اجرا کند، می‌تواند نشانه ای از مسابقه افزایش کسری بودجه باشد. در این مسابقه هر اشتباه قبلی عامل توجیه اشتباه بعدی می‌شود، پله پله کشور را به ورطه‌ی واگرایی پولی می‌رساند.  به نظر می‌رسد  عامل اصلی افزایش شدید نرخ دلار در هفته‌های گذشته را هم باید در همین ترس از این واگرایی پولی و عدم وجود لنگر اسمی در اقتصاد ایران جستجو کرد، ترسی که با توجه به مسابقه‌ی افزایش کسری بودجه و افزایش نقدینگی در ماه‌های گذشته چندان هم بی‌پایه نیست.

هرچند قضاوت قطعی در خصوص سازوکار دریافت منابع ریالی برای اعمال همسان سازی با توجه به محدودیت در دسترسی به اطلاعات با دشواری همراه است اما برخی اقتصاددانان معتقدند عملا همان فرایند رشد تورم از مسیر افزایش نقدینگی بابت تامین مالی این طرح در حال روی دادن است.

لازم به ذکر است، همسان سازی دریافتی بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق کارمندان در آخرین سال فعالیت دولت دوازدهم، بر اساس آیین‌نامه‌ای که به تصویب سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی رسید و به صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ شد و دریافت ۱۶هزار میلیارد تومان از سهام موجود دولت با اتخاذ سازوکار مناسب برای تبدیل این ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال صورت گرفت.

جزئیات منابع ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای همسان سازی/تخصیص ۱۸ هزار میلیارد صرفا برای همسازی بازنشستگان کشوری و لشکری

گفتنی است، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفته بود، مبلغ ۳۵هزار میلیاردتومان باقی‌مانده موضوع بند (و) تبصره (۲) نیز به‌میزان مبلغ ۱۷هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، مبلغ ۱۸هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری هزینه می‌شود.

صندوق بازنشستگی کشوری | سازمان بازنشستگی ,

به عبارت ساده تر از محل قانون بودجه (بند واو تبصره ۲)،  همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری در قانون بودجه ۱۳۹۹، مستند به ماده ۱۲ قانون برنامه ششم، که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص یافته و ۱۸ هزار میلیارد تومان باقیمانده برای بازنشستگان لشکری و کشوری اختصاص می یابد.

جزئیات سهام دریافتی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری شفاف شود

جدای از هشدارهای اقتصاددانان در خصوص تبعات تورمی  این روشها برای جبران کاهش درآمد حقوق بگیران در پی آسیبهای ناشی از شوکهای تورمی می‌تواند مشکلات دیگری نیز در پی داشته باشد. اولا هنوز مشخص نشده، برای تادیه بدهی دولت، صندوق بازنشستگی صندوق بازنشستگی کشوری بابت ۱۸ هزار میلیارد تومان توافق شده چه مقدار (سهام) و چه تعداد شرکت و اساساً سهام کدام شرکتها را دریافت کرده است.

از سوی دیگر طبق اعلام وزیر کار، مکانیزم‌های مناسب برای تبدیل ارزش سهام به منابع ریالی اتخاذ شده است، بر این اساس بایستی شفاف شود دقیقا این سازوکار چگونه عمل کرده است و در این مدت آیا سهام شرکتهای واگذار شده به صندوق بازنشستگی کشوری در بورس عرضه شده؟ ایا این عرضه به صورت خرد بوده و یا بلوکی؟ و در انتها اینکه دقیقا چه میزان درآمد از این محل کسب شده است.

تجربه ناموفق واگذاری شرکتهای دولتی بابت تادیه بدهی‌ها تکرار شد؟

در ضمن بسیاری از اقتصادانان یکی از علل شکست خصوصی سازی در ایران را موضوع واگذاری شرکتهای دولتی بابت تادیه بدهی دولت عنوان می کنند. از این مسیر بسیاری از شرکتهای دولتی در معرض ورشکستگی قرار گرفتند و این تجربه لطمات سنگینی به خصوصی سازی و اصل ۴۴ که می‌توانست زمینه توسعه کشور باشد را فراهم کرد. حالا موضوع واگذاری ۹ شرکت به سازمان تامین اجتماعی و نیز ارائه سهام شرکتهای دولتی به صندوق بازنشستگی کشوری بار دیگر بحث واگذاریشرکتها بابت پرداخت بدهیهای دولت به ذهن متبادر می شود که در این خصوص نیز دستگاه های ناظر بایستی حداکثر دقت را لحاظ کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ناشناس SE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    27 1
    من خودم شاغل هستم اصلا حقوق بازنشستگان با من شاغل قابل قیاس نیست من شاغل چند برابر یک بازنشسته حقوق میگیرم اما چون یک بازنشسته از اجتماع بازنشسته شده که ما نباید تا حقوقش کمی اضافه شد ان را در بوق و کرنا بکنیم و چون دستش به هیچ جا بند نیست از ان سو استفاده کنیم چرا حقوق مدیران و غیره را در بوق و کرنا نمیکنید من هم فردا بازنشست شده و همین بلا سر من هم خواهد امد و چون دیوار بازنشستگان از همه کوتاه تر است
    • یه بازنشسته تامین اجتماعی IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      14 0
      دردناکه حقوق بازنشسته ها تورم میاره؟؟؟!!!! یعنی اینها با اینهمه ادعاشون کجا درس خوندن که کوهی از عامل تورم رو که سردسته اش فساد اقتصادی و اختلاسه رو نمیبنن دلارهایی که ماههاست برنگشته و... چطور دیواری کوتاهتر از بازنشسته ها که عمری کارکردن و الان دستشون به هیچ جا بند نیست و گرفتار بیماری شدن پیدا نمی کنن!!! اینها قراره مشکلات رو حل کنن ؟؟؟ خدا به داد مردم برسه با این نابغه ها!!!
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    21 0
    مگه باز نشسته ها آ دم نیستن؟اگه راست میگین حقوقا بالای ده میلیون حقوقشون اضافه نشه. اختلاف حقوقا باید یکی دو میلیون بشه نه بیست برابر.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      2 14
      بروخدا توشکرکن گلایه نکن
  • ناشناس IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    17 1
    چطوری این همه حقوق ها افزایش پیدا کرد کسی صداش در نیامد حالا دو ریال با این تورم به حقوق بازنشستگان اضاف کرده اند همه اقتصاد دان و نظریه پرداز شده اند
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      10 1
      والله این همه استادای دانشگاه حقوق میگیرن. دکترها ویزیت میگیرن هیچی نیست تا نوبت به بازنشسته های بدبخت مستاجر رسید فوری صدای اقتصادخوان ها دراومد.
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    17 2
    به حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی مبلغی بین 150تا 400هزار تومان به عنوان متناسب سازی اضافه کردن چندین ماه تبلیغ این مبلغ ناچیز رو می کنن خدا ازتون نگذره 70درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی زیر 3میلیون دریافتی دارن
  • ناشناس IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    10 1
    بی رمق ترین قشر جامعه که هیچ یک از مسیولین به فکرشون نيستن و دارن نابودشون میکنن قشر کارگر و باز نشسته کارگری ه حالا باز خوبه معلوم نیس پولش از کجا اومده ولی خیلی راحت میلیون ملیون برا کشوری اضافه شد و برا تامین اجتماعی هی دور میزنن 100 من 100 تومن اضافه میکنن دقیقا ده برابر ای خدا خودت به فریاد مظلوم برس
  • Qalbeyakhi IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    8 1
    ما 4نفریم هرروز کلی مهمان و خرجو اینا همه مدرسه ای هستیم حقوق 3میلیون کفاف چیو میده خودتون خرج یه تایر ماشینتون زیر 20/30میلیون نیست ینفر دیگه ک ی زن تنهاس حقوقش 20میلیون باشه بعد ما با کلی خرج 3میلیون. .این اصن دولته.
  • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    7 0
    وقتی امار میدهد به امار کلی بازنشسته ها استناد میکنند ولی زمان برقراری همسازی یا عید یا سایر موارد میشود هی بهانه سازی می نمایند ،به خویش فرما ها فلان مورد شامل نمیشود به گروه این بند شامل نمیشود وبا شعارهای افزایش وهمسان سازی تورم بازار را به جان مابدبخت ها می اندازید واقعا جای شرم وخجالت نیست ؟بخدا من به جای شما خجالت میکشم
  • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    6 0
    اینهمه تورم گرانی و به فلک رسیدن قیمت طلا و دلا ر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟ اقایان نظریه پرداز کجایندآ باریکلا
  • حقیقت IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 7
    چرا به افرادی که در طول سی سال فقط حاضر شدن در محل کار و باز دهی کلی معادل یک سال کار و بهره وری پایین، باید این حقوق تعلق بگیرد و اکثریت مردم فاقد هر نوع مزایا و آینده ای باشند.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      6 0
      یارو 30 سال موهاش سفید شده برو به اونایی گیر بده که یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشتن و غیب شده
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    9 0
    بازنشسته بیچاره که دستش به جایی نمیرسه عوضش آهش بد جوری دامنگیره
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      1 1
      نه والا آه هیچکدوم از ما بدبخت بیچاره ها دامن اینارو نگرفت و نمیگیره
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    8 1
    افزایش حقوق بازنشستگان هم زشت بود. هم زیبا .. زشت بود که کاسبان میکشند روی کالای خود .. زیبا بود چون بازم کاسبان میکشند روی کالای خود در این میان بیچاره بازنشسته که میگن همسان شد ... خیر همسان که هیچی .. در راه همسانی هم قدم برنداشت حقوق شاعل معادل بنده نزدیک ۱۲ ملیون است .. ما هنوز فاصله ها داریم
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 1
      انشالا دروست میشود
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    5 1
    زشت و زیبای حقوقهای نجومی .
  • علی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    7 0
    اون ادمی که میشینه مینویسه این گزارش انقدر انصاف نداره خودش پول کلون میگیره ولی بازنشسته بدبخت که کمترین میگیره حالا اقتصاد دانان صداشون درومده
  • بازنشسته تأمین اجتماعی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    6 2
    به نظر من هر کس این گزارش ها رو تهیه می‌کنه باید عقلش برسه که فقط بازنشسته های کشوری و لشکری بازنشسته نیستن بلکه طیف بزرگتر بازنشسته های تامین اجتماعی هستم که از همه چیز محرومن
  • محمد ص IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    5 0
    باسلام به نظر می رسد به جای آنکه به این اضافه حقوق بازنشستگان بپردازید انصاف حکم می کند حقوق نجومی مدیران بخش دولتی وخصوصی مورد کنکاش وبررسی قرار گیرد حالا دولت بعد از سالها که بدهکار این قشر بود مبلغی به حقوق انان اضافه کرده واگر بصورت واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم باید مابالتفاوت ان راهم پرداخت کنند.چون چندسال این همسان سازی عقب افتاد.
  • م IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    3 0
    چطور حقوق شاغلین ۷ماهه اضافه شده تورم زا نبوده؟؟ حالا که نوبت بقول شما پیشکسوتان شد،تورم زا میشه،اونم مقداری که باتوجه به تورم وحقوق شاغلین ناچیز است؟؟ دنبال معماهای دیگه ودزدیها بگیرید نه اینکه حق کسانی را که بعداز چندین سال،مقداری ازشو بهشون پرداخت کردند،بهونه کنید!!!!
  • بازه IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    باسلام خدمت آقای شریعتمداری وزیرمحترم خیلی دلم میخواد طرزمحاسبه نود درصدوهفتادهفت درصداضافقه حقوق بازنشستگان باشاغلین همترازرا بدام بنده
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    ایرانی و ...
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 1
    از دولت جناب آقای دکتر روحانی و مجلس و.. کمال تشکررا بانشستگان دارند.
  • علی IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    4 0
    مشرق این دومین بار است که منتقد افزایش حقوق بازنشستگان شده است .نمی دانم دلیل چیست ؟ چرا منتقد افزایش حقوق دیگر کارمندان نشده اید؟ وانگهی راه حالتان برای جبران فلاکت زندگی بازنشستگان چیست ؟ چرا کارشناسانتان فقط روی این موضوع دقیق شده اند؟ واقعا متاسفم برای هم چون رویه ای . نوبت که به بازنشستگان رسید آسمان خشکید و هر کسی کارشناس شد ....
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 5
    بازنشسته میتونه بره شهرستان زندگی کنه لزومی نداره وسط شهرهای بزرگ زندگی کنه که پول کم بیاره. به جای این کار برید برای ۳ و نیم ملیون کودک فقیر تبلت تهیه کنید.
    • مجی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      1 0
      متاسفم برای امثال شما که فکر نکرده حرف میزنی ..جای تاسفه
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
      0 0
      خوب شما مگر خودت نمی تونی بری خوب برو - مگر در درون مرزهای کشور قیمتها فرق می کند گوشت و تخم مرغ و ..........اووو همه قیمتشان در همه جای کشور یکی است آن روز که از روستایتان دیگه مرم ولایت گفتی وضعیت فرق کرده مردم کشور عزیز ایران همه نیازهایشان مثل هم تعریف می شود - مراقب باش عاقبت بخیری را غافل نشو ||حرف بلد نیستی بزنی - حرف نزدن هم بلد نیستی؟||
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 0
    پس ازاجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان متاسفانه تعدادزیادی از بازنشستگان غیرهیات علمی موسسات و مراکز اموزشی و پژوهشی که دارای هیات امنا میباشند در شمول این امرقرارنگرفته اند. این گروه از بازنشستگان تابع آیین نامه مربوط به خود با عنوان "آیین نامه اداری واستخدامی کارکنان غیرهیات علمی" هستند. برای رفع تضییع حق این گروه از بازنشستگان بایدجدول ویژه‌ای، تهیه و تنظیم شود
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    2 0
    بازنشسته بیچاره که دستش به جایی نمیرسه عوضش آهش بد جوری دامنگیره حقوق بازنشسته اصلا ۷۰درصد اضافه نشده خدابراتون نسازه باسی سال کارکرد دخلمون به خرجمون نمیرسه این همه دادوبیدادبوق وکرنا بسه کدوم رفاه همش بدبختی
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    هیچ خبری ازافزایش ۷۷درصدی یا۴۴درصدی نشدفقط۱میلیون اضاف شدکه هیچ گره ای ازکاربازنشتگان بازنشد
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام ما که خوشحال شدیم حقوقمان افزایش یافت ولی قطعا هر دولتی برای تامین پول ان به مشکل برخورد میکند وافزایش دویست درصدی قیمت ارز هفتاد هفت درصد جبران نمیکند خدا کند دولت توان کنترل اقتصاد را داشته باشد وگرنه در اینده نزدیک همین اش است وهمین کاسه البته کارکد انتخاباتی برای اخر نوبخت است همه حرکات اقای نوبخت مشخص است
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    3 0
    فقط خبر میدن ولی این درست نیست که با اعصاب مردم بازی میکنن کسی که ۲۳ سال وچند ماهی بازنشسته شده و با این تورم واجاره نشینی با حقوق ۲هزار و۲۰۰ چگونه زندگی کنه ۶ ماه که تصمصم میگیرین ایا این درسته با ۲۰۰ تومن چی درست میشه و قول داده بودین که به بازنشتگان اجتماعی هم برسید
  • یادگار خوشرویی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام.بعد چند ماه همسان سازی های و هوی حقوق ما یک میلیون بود دویست تومان اضافه کردن چون بیمه اختیاری داشتیم و پول بیشتری هم با بقیه بیمه ها پرداخت میکردیم آیا این شد همسان سازی؟؟؟
  • علیپور IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 1
    چرا بازنشستگان سال ۹۹ رو همسان سازی نکردین اونا وقتی میرم مغازه خرید میگن من امسال بازنشسته شدم بامن قیمت قدیم رو حساب کنید باکلی قرض وبدهی واقعا زندگی کردن سخت شده لطفاً یه فکری هم برای بازنشستگان سال ۹۹ بکنید
  • زیر خط زجر IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    حالا تکلیف همسان سازی تامین اجتمایی از سرمایه خودش حقش نیست ولی از اموال و پس اندازش برای حقوق مستمری میلیونی لشگری و کشوری میشه دزدیده و برداشت شود توسط دولت امید 400هزار میلیار کم دزدیده بودن حقوق لشگری کشوری کم بود تازه طرح تامین یارانه جدید از اموال من بیچاره جانباز بی مواجب 2700 حقوق برداشت بشه راستی دیواری نیست جز پس انداز 3/5میلیون مستمری بگیر زیر مرگ ناکسا پس انداز من 250میلیون پرداختی که طی 30سالو چندماه پرداخت کردم رو شستایی حساب کنید به من بدید هوار من مستمری نمیخام به کی بگیم همه رو دزدیدید اگه چیزی موند تمام
  • اسماعیل DE ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    مصداق‌شعر‌شهریار،،آمدی‌جانم‌به‌قربانت‌ولی‌حالا‌چرا،،ما‌سالهاست‌با‌فقر‌گریبانگیر‌هستیم‌،بگذریم‌که‌متناسب‌سازی‌عادلانه‌هم‌نبوده.
  • رضاخزاعی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    بخدا قسم این همسان سازی بین کشوری و لشگری تامین اجتماعی عدالت نیست بازنشسته بازنشسته است فرقی نباید باشدبین هیچ کدام تا عدالت برقرار شود
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 0
      هر خبری در جامعه بازخورد دارد کجا حقوق های هفتاد و هفت درصد ی وغیره اضافه شده است از خدا بترسید
  • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    لطفا به جا اینکه بگوئید حقوق بازنشستگان زیاد شده بفرمائیدبازنشسته ای که سی سال کارکرده یادر عین خدمت فوت کرده آیا سزاوار هست وقتی خودتان میگوئید حقوق ده میلیون زیر فقر است با بوق وکرنائی که راه انداختتیدزیزپنج میلیون با مدرک لیسانس بگیره یه کمی خجالت بکشید م....
  • نفسه DE ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    جناب اقای نماینده محترم ایا حقوق بالای مجلس و شاغلین دولت دخلی در کمبود بودجه ندارد فقط افزایش بازنشسته ها اشکال دارد یعنی شما میگید با دلار ۳۰ تومن بازنشسته ها با سه میلیون زندگی کنند عجب حرفی می زنید
  • ب ز IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام و تشکر درهمسان سازی بازنشسته ها . لطفا درمورد مدرک تحصیلی قشر بازنشسته هم که در زمان شاغلی گرفته اند مساعدت و پی گیری شود بعضی از کارکنان بازنشسته ارتش سال قبل بازنشسته شده درحین خدمت مدرک کارشناسی دریافت ولی مدرک آنان ودرسیستم بازنشستگی ساتا محاسبه ودر ج نگردیده است ترتیبی اتخاذ که از مدرک مصوب بهره مند شوند باتشکر.
  • هما US ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    متأسفانه طبق حکم واریز نشده از هر بازنشسته ۱۰۰ - ۲۰۰ - ۳۰۰ هزار تومان کسر شده؟!
  • مرتضی شریف نژاد IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام به مابازنشستگان فروردین ظلم شده نه حکم سال جاری تاثیری روی حقوق داشت نه شامل همسان سازی شدیم از هردو حکم محروم شدیم خواهشمندیم رسیدگی بفرمایید
  • نا شناس IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام ۰لطفابرای زنان سرپرست خانواده که شوهرانشان ازدواج مجدد کرده با زنانی که شوهرانشان فوت شده واز حقوق و مزایای همسر استفاده میکند فرق دارد۰لطفا برای خقوق آنها آمتیازی در نظر بگیرید
  • بازنشسته کشوری از شیراز IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    ما هم بازنشسته هستیم بعد از این همه تبلیغات فقط 33000 تومان بله سی و سه هزار تومان فزایش داشته ایم خدایا شکرت
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    جناب وزیر تو اگر مردانگی و مروت داشتی بین بازنشسته ها فرق نمیزاشتی ؟ به حقوق بازنشسته تامین اجتماعی نگاه کن وخجالت بکش .
  • جان نثار زبده IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    من شوهرم با بیست ویک سال خدمت شما کجا نود درصد براش قائل شدید چهل درصدم برام اعمال نکردین کشوری هستم با حقوق دو میلیون ششصد به سه میلیون تومنم نرسید بعد همسان سازی
  • حسین IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    چی اضاف شد دلار بالای سی هزار تومان شده
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام به نظرمن معسولین شعارمیدن عمل خبری نیست من هیفده سال بیمه پرداختم ازاد حالازیادشده برجی نهصدتومان به من میدن حالا من بااین حقوق چکار بکنم
  • اشنا IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام آقایان مسولین بین بازنشستهای تاامین اجتما عی و کشوری و لشکر ی واقع قابل مقایسه هست آخه تبعیز وفرق گذا ری تا کجا و تا چه حد و خدا جواب این بی عدالتی را بدهد آمین یا رب العالمین
  • سعید امیری IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام خواهش میکنم از دوستان دست اندرکار بدون هیچ منبعی معتبر خبری را منتشر نکنید زیرا این جانب بازنشسته ثبت اسناد کشور ی هستم فقط سیصد هزار تومان به حقوم بنده اضافه شده است
  • اردستانی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا اینقدر بزرگنمایی می کنند که باعث گرانی اجناس شود این درحالی است که سی درصد به بن ده اضافه شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس