کد خبر 1102626
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
برنج

بیشتر مردم برنج راعامل اساسی چاقی می دانند.و به محض اضافه وزن و شروع رژیم خودگرفته، اولین کاری که انجام می دهند حذف برنج از برنامه غذایی و جایگزین کردن نان هست.

به گزارش مشرق، بیشتر مردم برنج راعامل اساسی چاقی می دانند.و به محض اضافه وزن و شروع رژیم خودگرفته، اولین کاری که انجام می دهند حذف برنج از برنامه غذایی و جایگزین کردن نان هست. آیا اصلا حذف برنج روش درستی است؟ طبق آمار سازمان جهانی بهداشت کشورهای آمریکا، نیوزیلند، استرالیا، جمهوری چک، امارات و … بیشترین شیوع چاقی و اضافه وزن را دارند و جالب هست بدانید هیچکدام از این کشورها برنج را به عنوان کربوهیدرات اصلی استفاده نمیکنند.

 بیشتر بخوانید:

توصیه‌های تغذیه‌ای ویژه کنکوری‌ها

سارقان منیزیم بدن را بشناسید

کمبود ویتامین D چه عوارضی برای سلامت بدن به دنبال دارد؟

پس متهم ردیف اول برای اضافه وزن و چاقی شما برنج نیست. در واقع مصرف زیاد هر ماده غذایی حتی نان هم میتواند باعث اضافه وزن و چاقی شود.خیلی از افراد برنج را از برنامه حذف می کنند و نان بیشتر، شیرینی، بیسکوییت و حتی مواد غذایی پرکالری تری را خودسر وارد برنامه غذایی می کنند
 
همچنین گوشت و میوه بیشتری استفاده می کنند با این تفکرکه تاثیری بر اضافه وزن ندارند!اصل رژیم غذایی تعادل و تنوع و دریافت رنج مناسبی از همه گروههای غذایی در طول روز هست و این در مورد برنج هم صدق میکند.اگر ما میزان متعادلی از برنج متناسب با انرژی مورد نیازمان رادر طول روز دریافت کنیم هیچوقت دچار اضافه وزن نخواهیم شد.برنج جزو غذاهای اصلی ما است به جای حذف آن از سفره ها میزان دریافت رو کنترل کنید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    18 3
    چاقی اساسا یک معما است و دانشمندان هم فهمیده اند اصلا ربطی به میزان تحرک و رژیم تغذیه ندارد. رژیم تغذیه مدیترانه ای که عامل لاغری معرفی می شد برای سایر مردم جهان تاثیر معجزه آسا نداشت و حتی در برخی موارد جواب عکس داد. هم شما و هم من افرادی را می شناسیم که تحرک خاصی ندارند و غذای زیادی هم می خورند اما لاغرند و در عوض افرادی هستند که بسیار کم غذا می خورند و فعالیت زیادی هم دارند اما چاقند. آنچیزهایی که به عنوان عوامل چاقی یا لاغری نامیده شده تنها تشدید کننده آنها است و نه عامل ایجاد کننده و اصلی. آخرین مقالات علمی معتبر در این مورد روی سه مساله تکیه کرده اند، عامل وراثت و ژنتیک، اختلالات هورمونی و حتی امکان ایجاد چاقی توسط نوع خاصی از باکتریها. ناگفته نماند صنعت مبارزه با چاقی بسیارسود آور است و سالانه هزاران میلیارد دلار نصیب سازندگان داروهای لاغری و لوازم ورزشی و موادغذایی به ظاهر بدون قند و چربی می کند. پس مطمئنا تا دهها سال آینده راه حل واقعی ارائه نخواهد شد.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    21 6
    اگر پول داشتی بخور وگرنه که نخوردن برنج خیلی برای سلامتی مفیده.
  • تنبل IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    5 2
    روزی سه تا مرغانه بخوریم و حالشو ببریم و صدوبیست سال زندگی کنیم ان‌شاالله.
    • مشهدعلی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      0 0
      مرغانه رو خوب اومدی
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    6 1
    اينم بگيد که برنج طبع سردی داره و مصرف کردنش تنبلی و خواب آلودگی ميآره.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      3 0
      راست واقعا
  • عارف IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    11 0
    من شمالیم ، اصلی ترین غذا برای ما برنجه ، من که ناهار برنج میخورم ، شام و صبحانه هم فرآورده های که از برنج گرفته میشه تو غذا هست ، ولی اصلا چاق نشدم و اضافه وزن ندارم . بیشتر به ژنتیک و میزان غذایی که آدم میخوره هست به نظرم ، چون خیلی ها رو دیدم که به اندازه خرس غذا می‌خوردند اما به اندازه یه آهو بودند ، حتی خیلی هم ورزش نمی‌کنند .
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      1 0
      نصف این شمالیا اسمشون عارف هست
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    6 4
    اصل رژیم غذایی تعادل و تنوع و دریافت رنج مناسبی از همه گروههای غذایی در طول روز هست.// اییییی رنج که گفتی منظورت برنچ بوده " ر" ش افتاده یا رِنج بوده یا رَنج؟ شاعر میگه : ارزن گندم گونی آمد رنجش مده برنجش بده - نخود آمد ماش فرستادیم. منظور از ارزن اگر زن .... و نخود , نه خود آمد...و ماش , مایش , ما اورا ..است
    • بماند IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      7 0
      چی میگی خدایی خودتم فهمیدی اصن
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      میشه یه بار دیگه بگید چی گفتی
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    4 3
    خب اینقد که میشینید پاسیستم نظر میدید،برید ورزش کنید لاغر میشید دیگه.
  • زینب IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام من 98کیلو گرم بودم 30 کیلو گرم کم کردم رژیم هم بر اساس نوع غذایی که می خوردم بود و روزی 1الی2ساعت پیاده روی می کردم. اتفاقا برنج هم می خوردم الان 68کیلو گرم وزن دارم. پس کم خوردن و ورزش کردن و تحرک داشتن در کاهش وزن مهم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس