کد خبر 1102577
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
انرژی/آمریکا

تداوم شیوع گسترده کرونا در آمریکا مردم این کشور را خانه نشین کرده وشاهد آن هستیم که تقاضای حامل‌های انرژی در این کشور به کمترین میزان از سال های ۱۹۹۰ تاکنون رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، در ماه آوریل، اویل پرایس گزارش داد که شیوع ویروس کرونا باعث شده است، مصرف سوخت در آمریکا به کمترین میزان در ۱۶ سال گذشته برسد.

به گزارش NPR این آمار به خوبی نشان داد که چقدر اوضاع اقتصادی در آمریکا بد و اقتصاد این کشور چقدر ضعیف عمل کرده است.

کاردیف گارسیا، مجری برنامه پلنت مانی NPR گفت: میزان برقی که یک کشور مصرف می کند با رشد یا کوچک شدن اقتصاد آن رابطه نزدیکی دارد.

بیشتر بخوانید:

۵۰ میلیون بیکار، ۴۱ میلیون گرسنه و میلیون‌ها آواره

نیمی از خانوارهای آمریکایی درآمد خود را از دست داده‌اند

بزرگ‌ترین رکود یانکی‌ها در طول تاریخ

وی گفت: این مسئله می‌تواند به ما بگوید که چقدر اوضاع اقتصادی در واقعیت بدتر شده است و همچنین به ما می‌گوید چه زمانی روند بهبود اوضاع اقتصادی آغاز می‌شود.

آمارهای کنونی اما نشان می دهد رسیدن مصرف حامل‌های انرژی در آمریکا به کمترین میزان در ۱۶ سال گذشته در مقایسه با اتفاقات بعدی تقریبا هیچ بوده است، چرا که فاکس بیزینس این هفته با همکاری آسوشیتدپرس گزارش داد که مصرف سراسری انرژی در آمریکا طی ماه های نخست سال جاری به کمترین میزان بر بیش از ۳۰ سال گذشته رسیده است.

در گزارش این موسسه آمده است که بنا به اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا مصرف ذغال سنگ برای تولید برق و مصرف نفت برای تولید بنزین و سوخت هواپیما در این کشور کاهش یافته است و این مسئله در دوره ماهانه به کمترین میزان از سال ۱۹۸۹ رسیده و بزرگترین کاهش ماهانه تقاضا برای حامل های انرژی از زمان ثبت آنها از سال ۱۹۷۳ تاکنون به شمار می‌رود.

پیش از این اوضاع اسفناک اقتصادی که به خاطرشیوع کرونا و در نتیجه کاهش تقاضا برای حامل‌های انرژی در آمریکا منجر شد, بزرگترین کاهش مصرف در حامل های انرژی در آمریکا در دسامبر ۲۰۰۱ و پس از حادثه ۱۱ سپتامبر بود که به اقتصاد این کشور شوک وارد کرد.
کاهش مصرف برق در آمریکا تنها شاخصی نبود که دستخوش تغییرات جدی در بهار امسال شد چرا که نحوه مصرف حامل های انرژی توسط مردم آمریکا هم تغییرات بزرگی را داشته است.

بنا به گزارش موسسه فوربس، در کره جنوبی، ایتالیا، و سیاتل دورکاری و استفاده از اینترنت طی چند هفته ۴۰ درصد رشد کرد.
حالا در فرانسه هم ۸۰ درصد ترافیک اینترنت مربوط به فیس بوک، یوتیوپ و نت فلیکس است و شرکت های ارائه دهنده خدمات مخابراتی در تلاش هستند تا نظم در حوزه خدمات دیجیتال را حفظ کنند.

در گزارش فوربس آمده است، در حالی که دورکاری در شرایط کنونی متداول شده و ۲۴ درصد کارمندان در آمریکا طی سال گذشته از خانه کارهای خود را انجام داده اند، شیوع کرونا و متعاقبا خانه نشین شدن مردم این روند را به میزان چشمگیری افزایش داده و می‌تواند دوره جدیدی را در حوزه ارتباطات دیجیتال رقم بزند.

اویل پرایس در گزارش خود می‌گوید، گسترش استفاده از اینترنت توسط خانوارها و دانش آموزانی که به صورت آنلاین در کلاس ها شرکت می‌کنند، بخش قابل توجهی از دامنه شبکه های مخابراتی را به خود اختصاص داده و نشان می‌دهد که خانوارها در شرایط کنونی که اقتصاد آمریکا درگیر رکود شده پول زیادی را صرف اینترنت می‌کنند.

اما این یک طرف ماجراست و طرف دیگر شرکت هایی هستند که به خاطر دورکاری کارمندان و کمتر شدن نیاز آنها به فضای دفاتر و کاهش هزینه ها در حال خوشحالی هستند، اما کسی که در نهایت ضرر می‌کند شرکت‌های فعال در حوزه انرژی در آمریکا هستند.

کاهش تقاضا برای حامل های انرژی به خصوص سوخت و بنزین شرکت های فعال در این حوزه‌ها را درگیر کرده و به همراه خود صدها هزار فرصت شغلی را به قهقرا می‌برد.

اگرچه نهایتا شاهد افزایش تقاضا برای حامل های انرژی  خواهیم بود، اما سؤال اینجاست که آیا ساختار مصرف انرژی در آمریکا در آینده شبیه به آنچه قبلا شاهد بودیم باقی خواهد ماند؟

در حالی که فرشته مرگ  در اطراف صنعت ذغال سنگ جهان و صنعت نفت شیل آمریکا پرسه می‌زند، بسیاری از شرکت‌ها و دولت‌ها در جهان به فکر سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی های پاک و تجدید پذیر افتاده اند که این مسئله می‌تواند منشا بحران جدیدی به خصوص در حوزه تولید نفت در آمریکا باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس