کد خبر 1102499
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
جزئیات جدید از سانحه کلینیک سینا اطهر/ تخلف آتش نشانی مشهود است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: آغاز حادثه کلینیک سینای اطهر ناشی از اتصالی برق کولر موجود در سقف کاذب پارکینک مجموعه اعلام شده که منجر به آتش سوزی کولر و فروریختن سقف کاذب شده است.

به گزارش مشرق، سید جلیل میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس در تشریح نشست (13 مرداد ماه) کمیته بررسی حادثه کلینیک سینا در تهران، گفت: با توجه به ابلاغ کمیسیون بهداشت و درمان و دستور نایب رئیس مجلس، جلسه بررسی حادثه کلینیک سینا مجدداً با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان آتش نشانی، مسئول سلامت شورای شهر تهران و نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که متولی ایمنی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وصدور مجوزهای کلینیک هستند، در محل کمیسیون بهداشت  ودرمان مجلس تشکیل شد.

بیشتر بخوانید:

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به علت قطعی حادثه آتش سوزی کلینیک سینا، افزود: آغاز حادثه ناشی از اتصالی برق کولر موجود در سقف کاذب پارکینک مجموعه اعلام شده که منجر به آتش سوزی کولر و فروریختن سقف کاذب شده است. در اثر این ریزش مواد الکلی و اشتعالزای موجود در زیر آن محل آتش گرفته و نهایتاً به دو تا از کمپسول‌های اکسیژن سرایت کرده و منجر به انفجار آنها می‌شود. این موارد کاملاً قطعی بوده و از جانب تمامی کارشناسان اعم از آتش نشانی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان علت اصلی حادثه مشخص شده است.

نماینده مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  از جانب دادگستری آقای واحدی تیم 11 نفره ای برای رسیدگی به ابعاد حادثه کلینیک سینا تشکیل شده و که نتایج بررسی ها و بازپرسی‌های آنها پس از برگزاری جلسات مختلفی به ما اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تیمی با مسئولیت یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بقیه الله و متخصص در زمینه ایمنی و با حضور نمایندگانی از شورای شهر، آتش نشانی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران برای بازرسی از 5 مرکز جراحی محدود و یکی از بیمارستان‌های نا ایمن شهر تهران تشکیل شده و  نتیجه  گزارش را طی ماه های آتی برای اخذ تصمیمی‌های نهایی به ما منتقل کنند. 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس، افزود: همچنین مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود که خلاهای قانونی موجود در خصوص متولیان بازرسی‌های ایمنی، فنی، ساختمانی و تاسیساتی را شناسایی کرده و در  قالب یک طرح به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه کنند. این طرح می‌تواند از طرف دولت به صورت لایحه به مجلس ارائه شود. از طرفی در صورت مقاومت دولت، مجلس هم می‌تواند این موضوع را به صورت طرح بررسی کند.  

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در پایان مقرر شد تیم‌های سه نفره‌ای از وزارت بهداشت، شهرداری و مجلس برای سرکشی از خانواده‌های مصدومین و متوفیان حادثه کلینیک سینا اطهر برای دلجویی  و رسیدگی به خواسته‌های آنها تشکیل شود. امیدواری طی یک سالی که به کمیسیون بهداشت و درمان تعهد دادیم این جلسات را به صورت مستمر داشته باشیم تا در بحث قانونی و نظارت جدی تر ورود کنیم تا شاهد حوادث کمتری از این دست باشیم .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    10 0
    بازم اتصال برق !
  • حاج اکبر IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 2
    ازحالا تا اطلاع ثانوی همه اتفاقات مقصرش اداره برقهههههههههه.....
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      6 0
      اره پلاسكو به اون عظمت را هم گفتن اتصال برق تركونده!!!!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 1
    باور نکنید!!!!!
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    5 0
    یعنی چقدر این صاحبان کلینیک که دزدهای بانکی هستند،خسیس بودند که یک تکنسین تاسیسات نداشته،که کولر و....بازرسی وتعمیر کنه
    • IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 0
      صاحبان اينگونه كلينيكها اغلب پزشكان معروف و جراحان پولدار هستند! نمونه اش دي كلينيك ولنجك كه جراحان صاحب ان اعمال جراحي سنگين و مهم را هم در انجا انجام ميدهند به خاطر سود بيشتر در حاليكه اين مكانها فقط براي جراحي هاي سرپايي ساخته شده
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 0
    اینا همش زیر سر امریکای شیطان بزرگ و اون ادیسون گور به گور شده اس. اداره برق پره از این ادیسونهای نفوذی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس