«قصه ما مثل شد» در چین و ترکیه مشتری دارد/ مجموعه‌ای که ۲۰ جلدی می‌شود - کراپ‌شده

انتشارات مهنا از کشور ترکیه قرار است، برای نخستین بار مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» را منتشر کند.

به گزارش مشرق، محمد میرکیانی از نویسندگان کودک و نوجوان اظهار داشت: انتشارات مهنا از کشور ترکیه قرار است برای نخستین بار مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» را منتشر کند.

وی با بیان اینکه این خبر روی سایت این انتشارات قرار گرفته است، ابراز داشت: مترجم کتاب «دکتر احمد آدیگوزل»، استاد دانشگاه ایغدیر ترکیه است.

میرکیانی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار است که یک مجموعه ۱۰ جلدی از یک نویسنده ایرانی در کشوری دیگر منتشر می‌شود، گفت: در سال ۱۳۸۲ وقتی مجموعه ۵ جلدی «قصه ما مثل شد» را نوشتم، برای خودم هم این همه توفیق پی در پی کتاب قابل پیش‌بینی نبود. انتخاب «قصه ما مثل شد» به عنوان کتاب سال برای نوجوانان، تولید مجموعه پویانمایی ۱۰۶ قسمتی از این اثر و استقبال گسترده مخاطبان نوجوان از این کتاب و بهره‌مندی بسیاری از مربیان و آموزگاران از کتاب برای قصه‌گویی جالب بود.

این نویسنده افزود: همین ویژگی‌های اثر من را برآن داشت که جلدهای ۶ تا ۱۰ را هم به مجموعه اضافه کنم که این تصمیم، باعث رونق بیشتر «قصه ما مثل شد»، در بازار کتاب شد.

به گفته میرکیانی، در گرما گرم تجدید چاپ‌های متعدد، خبر رسید که «قصه ما مثل شد» در کشورهای ترکیه و چین هم در آستانه ترجمه و انتشار قرار دارد. با این همه نگران قیمت بالای کتاب شدم. از این رو به ناشر کتاب (به نشر) پیشنهاد کردم که قطع جیبی «قصه ما مثل شد» هم منتشر شود که خوشبختانه پذیرفته شد که تاثیر بیشتری بر فروش کتاب گذاشت. نکته مهم این است که اگر از منابع غنی فرهنگی خودمان به درستی بهره ببریم در این بازار کتاب نوجوان، حرف‌های بسیاری از فرهنگ بومی و ایرانی برای مخاطبان آثار مکتوب داریم.

این نویسنده اضافه کرد: مدتی است که از گوشه و کنار در خواست‌هایی می‌رسد که تعداد کتاب‌های «قصه ما مثل شد» ادامه پیدا کند؛ دو شرط برای بیشتر شدن تعداد کتاب‌های «قصه ما مثل شد» وجود دارد. اول آن که کرونا به من فرصت پژوهش و نگارش را بدهد، دو اینکه ناشر با اصل موضوع موافق باشد، در آن صورت ممکن است «قصه ما مثل شد»، به ۲۰ جلد برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس