کد خبر 1104230
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
آنتونی فائوچی

مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد واکسن کرونا کارایی پایینی دارد و برای کنترل بیماری باید بهداشت عمومی در جامعه رعایت شود.

به گزارش مشرق، آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد واکسن ویروس کرونا که قرار است به زودی به بازار عرضه شود کارایی کمی دارد.

بر این اساس، فائوچی تاکید کرد: در حال حاضر واکسنی که شرکت‌های داروسازی جهان در حال تولید آن هستند ۵۰ تا ۶۰ درصد کارایی و اثرگذاری در مقابل ویروس کرونا دارد. همین موضوع نشان می‌دهد اجرای اقدامات عمومی بهداشتی در جامعه (مانند فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک) برای کنترل شیوع ویروس ضروری است.

بیشتر بخوانید:

ادعای ترامپ: واکسن کرونا تا انتخابات آماده می‌شود

او که در وبینار (سمینار مجازی) دانشگاه براون سخنرانی می‌کرد، بیان کرد: هنوز نمی‌دانیم واکسنی که از سوی غول‌های داروسازی جهان قرار است به بازار عرضه شود به چه میزان کارایی دارد. آرزوی شخصی من آن است که اثرگذاری این واکسن بیشتر از ۷۰ درصد باشد.

از زمان همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، فائوچی به طور پیوسته بر این موضوع تاکید دارد که هر شهروند چه اقداماتی را باید برای مقابله با این همه گیری انجام دهد.

او می‌گوید: شهروندان باید به طور فردی فاصله گذاری اجتماعی را در جامعه رعایت کنند همچنین استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها می‌تواند مانع از انتقال کووید ۱۹ شود. در صورتی که هر شهروند به وظیفه خود به خوبی عمل کند می‌توانیم شیوع این ویروس را کنترل کنیم.

تاکنون ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۱۶۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    2 0
    تو اگه زبون سیاهت لال بشه . ان شاء الله ساخته میشه
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    هیچی دیگه کلا حالا حالاها زندگیمون تعطیله
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    1 0
    ما بهداشتُ رعایت میکنیم ولی یک عده گوسفند رعایت نمیکنن
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
    0 0
    الکی ادعا میکنی دشمن آمریکا طی ولی چشمانت به لب و دهن آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس