کد خبر 1101778
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
سومین نهنگ هوایی دنیا +تصاویر - کراپ‌شده

سومین فروند هواپیمای حمل‌ونقل حجیم ایرباس BelugaXL را بیشتر بشناسید.

به گزارش مشرق، شاید برای بسیاری از علاقمندان به صنعت هوایی دنیا جالب باشد که با شکل  و شمایل عجیب هواپیماها آشنا شوند. شباهت آن ها به پرندگان و شاید آبزیان در طراحی می تواند توجه بسیاری از خوانندگان مجلات برتر این صنعت را جلب کند.

البته که در این روزهای کرونایی که سفرها در سراسر دنیا کاهش پیدا کرده است دیدن تصاویر خارق العاده از انواع هواپیماهای دنیا در دورانی که باید در خانه بمانیم خالی از لطف نیست. البته که بررسی درآمد زایی این شرکت های ساخت هواپیما نیز از نکات مهمی است که می توانند برای خوانندگان جذاب به نظر بیاید.

ارباس BelugaXL

سومین فروند هواپیمای حمل‌ونقل حجیم ارباس BelugaXL از پینت‌شاپ تاسیسات تولوز خارج شد. ارباس در توییتر خود تصاویری از BelugaXL شماره 3 با لیوری نهنگ بلوگا را در حال خروج از پینت‌شاپ منتشر کرده است. بدین‌ترتیب سومین فروند از این پرنده زیبا رسما به ناوگان تازه XL افزوده شد.

ارباس BelugaXL


هواپیمای ارباس BelugaXL برپایه A330 ساخته شده و اکنون دارای نام رسمی A330-700L است. ارباس 6 فروند از این هواپیما را با موتورهای رولزرویس ترنت700 خواهد ساخت تا جایگزین ناوگان بلوگا A300-600ST کنونی برای حمل بخشهای بدنه و بالهای هواپیماها به خطوط مونتاژ گردد. نسل تازه بلوگا به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند همزمان دو بال ارباس A350 را حمل کند.

ارباس BelugaXL



این هواپیماها به تدریج جایگزین ناوگان پنج فروندی نسل قبلی بلوگا یعنی هواپیمای A300-600ST خواهند شد، اما ارباس می‌گوید با توجه به نیازمندیهای خود ممکن است بلوگاهای قدیمی را همچنان در خدمت نگه دارد.

ارباس BelugaXL


ارباس BelugaXL تا 30 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به نسل پیشین خود دارد. این هواپیما توانایی بیشینه حمل باری تا 50.5 تن و وزن خالی عملیاتی برابر با 127.5 تن را خواهد داشت. محفظه کارگو با طول 46.56 متر توانایی حمل بالهای A350 را خواهد داشت. همچنین در بخشهای کارگو پایین BelugaXL توانایی حمل 14 کانتینر LD3 نیز خواهد داشت.

ارباس BelugaXL

فیلمی که در ادامه خواهید دید از لحظات ساخت، نصب و پرواز این غول پیکر (ارباس BelugaXL) است.

دانلود

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    انشاالله ما هم تا چند وقت دیگه میسازیم اول هواپیمای پهن پیکر 150 نفره و بعد هم بقیه نیازهای کشور و جهان
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    چین تمام تکنلوزی های امریکا را کنار خواهد زد
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 1
    بیشتر شبیه دلفینه تا نهنگ
  • علی IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 1
    علم علم علم خدا رحمت کند کسی که علم را در بین مردم گسترش و تشویق به علم و کار اصولی کند.
  • FR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 11
    زباله است. برای همین یدونه مشتری هم نداره. بزودی هم اولین فروندش سقوط خواهد کرد شک نکن. از نظر ایرودینامیکی و ساختاری هزاران مشکل هم داره. بالهای کوتاه و لیفت کمی داره. دوتا موتور برای این بدنه کافی نیست و درصورتی خرابی یک موتور، کاهش شدیدی در تراست خواهید داشت. درضمن در حین پرواز فشار زیادی از بدنه‌ بر روی بال میاد. زیرا وزن بال کم است و بدنه سنگین پس جریان هوای زیر بال ممکنه به شکستن بال ختم بشه. بنظرم اگر با 4 موتور ساخته میشد میتونست آینده‌ای داشته باشه. این محصول محکوم به توقف تولید است
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      5 4
      باید ایران140 های فوق پیشرفته رو در اختیار بقیه کشورها هم بذارید گناه دارن.
  • محمد IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 2
    به نظر من این هواپیما میتواند در این اوصاع کمک کند
  • ابی IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 2
    این .هواپیما کارگو هست .یعنی باریه .اصلا مسافر نمیزنه. بعد برای .داخل خط خودشون ساختن . قرار نیست به کسی بفر‌وشن .
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    1 0
    جناب 4.21 انشاله شما با علم و دانش و تجربه هواپیماسازی، بهترشو بساز شده حکایت گوشت و گربه ، خجالت هم خوب چیزیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس