کد خبر 1101721
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
بی‌خانمان نمایه آمریکا

مدیرعامل شرکت مؤسسه پنتو پورتفولیو می‌گوید: با توجه به اینکه بدهی عمومی آمریکا حالا به ۱۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است و ما روز به روز بیشتر شبیه یونان می‌شویم.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی آمریکا در جلسه اخیر خود نرخ بهره بانکی را نزدیک صفر نگه داشت و اعلام کرد از تمام ابزارها برای حمایت از بهبود اقتصادی این کشور استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دلار در معرض از دست دادن سلطه بر بازار جهانی

ژرومه پاول، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا شرایط اقتصادی این کشور را بدترین اوضاع در تاریخ آمریکا  عنوان کرده است.

میشل پنتو، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه  پنتو پورتفولیو درباره سیاست‌های پولی بانک مرکزی فدرال آمریکا و تبعات اقتصادی آنها می‌گوید: بدهی آمریکا حالا هزار درصد درآمد ما است و بانک مرکزی این کشور نخواهد توانست آنگونه که خود را از بحران رکورد بزرگ اقتصادی نجات دهد، خود را از این منجلاب بیرون بکشد.

بیشتر بخوانید:

بی‌خانمانی در آمریکا؛ یک مشکل غیر اقتصادی +عکس

وی افزود: بدهی عمومی ما حالا به ۱۳۰درصد تولید ناخالص داخلی رسیده و با گذشت زمان ما روز به روز بیشتر شبیه یونان می‌شویم.

ما برای سال مالی ۲۰۲۰، بالغ بر ۴ تریلیون دلار به بدهی عمومی خود افزوده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: بدهی آمریکا حالا هزار درصد درآمد ما است و بانک مرکزی این کشور نخواهد توانست آنگونه که خود را از بحران رکورد بزرگ اقتصادی نجات دهد، خود را از این منجلاب بیرون بکشد.

پنتو گفت:‌در سال ۲۰۱۹ پیش از آن که کسی درباره ویروس کرونا چیزی بداند بانک مرکزی فدرال آمریکا سه بار نرخ بهره را کاهش داد. بنابر این متأسفانه ما مدت‌هاست که در چرخه باطل و بی‌پایان سرکوب سود اوراق قرضه و برخورد پولی با بدهی گیر کرده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    4 0
    چنانچه حدسم و حرفم درست باشه : ببینم کشورهائی که سرمایه شان گرفتار اوضاع اقتصادی آمریکا میشه و قدرتی برای پس گیری آن نیز ندارند و پی در پی اعلام کسری یا ورشکستگی کنند . این آشی هست که نیکسون با کمک امثال عربستان برای همه پخت و خواست خوب حواسشان باشد که ته نگیرد چون چاره ای نداشتند . چون هر ضرری به دلار و آمریکا ضرر بخود محاسبه شده. .هر چه بود برای آمریکا . بهترین ها و بیشترین تا خرید سهام و سپرده گذاری . عوضش یک مشت کاغذ بنام دلار . اینک که بعضی از کشورها از پول خود بجای دلار در معاملات بین خود استفاده میکنند . شده پاشنه آشیل دلار و کسری موازنه مانند چین و بدهکاری آمریکا . چنگ و دندان نشان دادن و اخطار و اظهارنظر حتی بصورت مانور نظامی اطراف چین و روسیه و تحرکات در آلمان. نشانه ای از زورگیری
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      4 0
      20:41 فرمایش شما کاملا صحیحه، فقط کافیه کشورها شروع کنن با ارز جایگزین به جای دلار و سیستم دیگری به جای سوئیفت معامله بکنن، کار یانکی‌ها تمومه!!
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    3 0
    استفاده افراطی آمریکا از سیستم مالی دلار بر پایه تحریم وکنترل مالی سنگین کم کم خیلی ها رو به این فکر انداخته خودشون رو از شر دلار راحت کنن کار راحتی نیست ولی با همین فرمان که اقتصاد داره پیش میره گندش بدجوری بالا میزنه بدبخت کشور های عربی که کلی سرمایه گذاری کردن تد امریکا میشن شبیه طلبکارهایی که یه چک بی محل دستشونه و هاج و واج دارن به چکشون نگاه میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس