چرا آمریکا نگران همکاری راهبردی 25 ساله ایران و چین است+ویدئو

موضوع همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین که در هفته های اخیر حاشیه ساز شده است، به سفر رئیس جمهور چین به تهران در بهمن ماه ۹۴ باز می گردد.

به گزارش مشرق، موضوع همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین که در هفته های اخیر بخصوص از طرف رسانه های غربی حاشیه ساز شده است، به سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به تهران در بهمن ماه ۹۴ باز می گردد، زمانی که دو کشور بیانیه مشترک و رسمی را امضا کردند که یکی از بندهای آن درباره اراده راسخ طرفین برای گسترش همکاری های جامع ۲۵ ساله بود. 

بیشتر بخوانید:

سال گذشته و در جریان سفر محمدجواد  ظریف وزیر امورخارجه کشورمان به چین، این موضوع  پی‌گرفته و سند ابتدایی و پیش نویس به مقامات چینی ارائه شد. در ادامه تعیین جزییات مورد نظر ایران و چین درباره همکاری مشترک، اول تیرماه امسال، هیات دولت پیش‌نویس دیگری از این برنامه ۲۵ ساله را تصویب و ظریف را مامور ادامه مذاکرات با چین کرد.

ویدئویی درباره این موضوع در ادامه ببینید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    از بس آدمهای نایس و خیر خواهی هستن، میترسن یوقت چین سر ما کلاه نذاره!! من شنیدم مردم عادی ویتنام و بقیه جاها رو هم که میکشهن از روی مهربونیه چون دیدن خیلی ازینا فقیرن گفته کمکشون کنیم اینقدر گرسنگی و بدبختی نکشن! باور نمیکنین؟ مصی و سالومه رو کفن کنم اگه دورغ بگم !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس