کد خبر 1101294
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
عراق

یک پایگاه عراقی به نقل از یک منبع دولتی آگاه خبر داد که به زودی اربیل و بغداد توافقی فراگیر در ارتباط با نفت و گذرگاه‌های مرزی امضا خواهند کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «بغداد الیوم»، امروز (جمعه)، به نقل از یک منبع آگاه که آن را دولتی خواند، گزارش داد که به زودی اربیل و بغداد توافقی همه‌جانبه امضا خواهند کرد.

براساس این گزارش، این منبع در این خصوص گفت: «مقرر شده است که پس از تعطیلات عید قربان، یک هیأت از دولت منطقه کردستان عراق برای امضای توافق فراگیر وارد بغداد شود».

این منبع در ادامه گفت: «بغداد و اربیل به تمام مشکلات فیمابین مرتبط با نفت و گذرگاه‌های مرزی پایان دادند. توافقی [میان آنها] مبنی بر تحویل ۲۵۰ هزار بشکه نفت و پنجاه درصد واردات گذرگاه‌های مرزی وجود دارد».

این منبع که نخواست نامش فاش شود، توضیح داد: «تا به این لحظه، [دو طرف]  در ارتباط با مبلغ ارسالی از بغداد به کردستان به توافقی دست نیافتند. مذاکراتی برای افزایش پنجاه میلیارد دیگر وجود دارد تا از آن برای پرداخت حقوق کارمندان و پیشمرگه استفاده شود».

این منبع در پایان اظهاراتش گفت: «برای حل این مشکلات، وساطتتی از سوی آمریکا و هیأت اتحادیه اروپا صورت گرفت و به احتمال زیاد طی سفر آتی هیأت منطقه کردستان توافقی فراگیر به امضا برسد».

در همین ارتباط، روز گذشته، وزیر کشور عراق در سفر به منطقه کردستان  و دیدار با مقامات کُرد، بر آمادگی نخست‌وزیر برای حل و فصل مشکلات و اختلافات با اربیل تاکید کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس