کد خبر 1101293
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
هواشناسی نمایه

از اواخر وقت امروز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور کاهش می‌یابد و سپس از دوشنبه هفته آینده تا اواخر هفته تشدید می‌شود که در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در استان های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، ارتفاعات زاگرس در استان‌های قم، اصفهان، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز،تهران، سمنان و قزوین همچنین جنوب فارس و غرب هرمزگان، پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیش رو در نوار شمالی کشور افزایش موقت دما داریم و در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، کرمان، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد، بارش پراکنده گاهی رعد و برق خواهیم داشت.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر در استان‌های مازندران، گلستان، اردبیل و گیلان همچنین ارتفاعات البرز و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و کاهش نسبی دما داریم و در این مدت دریای خزر مواج است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته پیش‌رو در ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده در ساعات بعد از ظهر خواهیم داشت.

اصغری افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور آسمان صاف است.

وی افزود: از اواخر وقت امروز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور کاهش می‌یابد و سپس از دوشنبه هفته آینده تا اواخر هفته تشدید می‌شود که در زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری گاهی با بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۵ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: آسمان تهران امروز نیمه ابری، جهت باد جنوب شرقی، سرعت باد ۱۴ کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از ۱۰ کیلومتر و نم نسبی ۲۲ درصد است.

اصغری ادامه داد: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس