کد خبر 1101094
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
نیروی نظامی ترکیه

سخنگوی نظامی تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی مدعی شد که ترکیه سه هزار نظامی و سیزده هزار شبه نظامی برای حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به این کشور اعزام کرده است.

به گزارش مشرق، «احمد المسماری» سخنگوی فرماندهی کل تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی تعداد نظامیان ترکیه‌ای در لیبی را قریب به سه هزار نفر تخمین زد.

بیشتربخوانید:

رایزنی روسیه و ترکیه برای آتش‌بس در لیبی

اردوغان: جنگ در عراق، سوریه و لیبی را به نفع خودمان پیش خواهیم برد

روزنامه «الشروق» مصر به نقل از المسماری آورده است که ارتش مصر اکنون آماده است تا با ترکیه در هر کجا چه در دریای مدیترانه و چه خاک لیبی مقابله کند.

سخنگوی ژنرال خلیفه حفتر درباره خطوط تماس در دو منطقه سرت و الجفره  گفت: اوضاع میدانی در دو منطقه الجفره  وسرت کاملا در آرامشی شکننده است و واحدهای ارتش ملی لیبی به شکل خوبی در غرب شهر سرت و غرب و شمال غرب شهر الجفره مستقر هستند.

المسماری بر آمادگی خطوط دفاعی نیروهایشان برای مقابله با هر تلاش نیروهای فائز السراج برای نزدیک شدن به شهر سرت تاکید کرد.

سخنگوی نظامی حفتر با متهم کردن ترکیه گفت: «در حال حاضر ما از بیش از ۲۰ هزار تروریست صحبت می‌کنیم، اما گروه‌هایی از این تعداد به سوریه بازگشتند و گروه‌های دیگری هم به ایتالیا گریختند و گمان می‌رود که در حال حاضر بین ۱۳ تا ۱۵ هزار مزدور خارجی در لیبی هستند که از اتباع سوریه، چاد، آفریقا و دیگر کشورها هستند».

 لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال ۹۸ وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

حفتر از حمایت مصر، روسیه، امارات و چند کشور اروپایی  و در مقابل نیروهای دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است امری که نگرانی مصر را برانگیخته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    19 26
    از کجا معلوم از این تروریستها ی صادراتی،فردا روزی علیه ایران استفاده نکنه
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      12 3
      من که نمیتونم باور کنم . من فک میکردم ترکیه حداقل دویست هزار نیرو داره که این همه کشور روسیه و فرانسه و مصر و امارات و عربستان و .... جارو کرد ریخت از طرابلس بیرون . واقعا سه هزار نفر بودند؟ عجیبه والا
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    50 16
    آخه واسه یه کفتر و چن تا جوجه مسلح چرا باید ترکیه سه هزار نفر نیرو بفرسته؟!
    • رضا IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      1 6
      واسه برپا کردن حکومت عثمانی که بیشتر هستند
  • AF ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    23 16
    خلیفه کفتار
    • امیر IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      6 6
      ترکیه کفتار صفت منتظر لاشه که ارتزاق بکنه لیبی سوریه و....
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    ترکیه اگر سه هزار نفر نیرو اعزام کرده بود که الان قاهره رو هم گرفته بود
  • سرباز IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    3 0
    من هنوز نفهمیدم چرا باید مصر و ترکیه تو کشور ما این همه سینه چاک داشته باشن لیبی (برعکس سوریه یا حزب الله) متحد استراتژیک ما نیست پس با هر کدوم به نفعمون باشه کار می کنیم ولی فعلا فرماندهان ما صلاح دیدن حداقل به طور علنی کاری نکنن پس اینقدر دو طرف عردوغان و کفتر نکنین هر دو قوی هستن و جنگ بین ترکیه و مصر برنده ای جز آمریکا نخواهد داشت دوست نداریم یکی از همسایه هامون که باهاش روابط خوبی داریم (به جز تو سوریه) وارد یک جنگ بشه
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    11 3
    فقط سه هزار نفر؟ پس واقعا خاک تو سر ابرقدرتهای روس و فرانسه
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    2 0
    کفتر کاکل به سر قراره بشی پرپر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس