نماینده عراقی: اسناد حملات پهپادی آمریکا و اسرائِیل به مقرهای الحشد الشعبی، موجود است

نماینده یک فراکسیون پارلمانی عراق گفت که اسناد اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه سازمان الحشد الشعبی موجود است و نخست‌وزیر باید دراین باره تحقیق کند.

به گزارش مشرق، «فالح الخزعلی» نماینده فراکسیون پارلمانی «السند الوطنی»، امروز از در دست داشتن اسنادی خبر داد که اقدام خصمانه واشنگتن و تل‌آویو علیه سازمان الحشد الشعبی را ثابت می‌کند و از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر خواست که درباره این امر تحقیق کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: اسنادی که در دست داریم نشان می‌دهد که حملات صورت گرفته علیه پایگاه‌های الحشد الشعبی با پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی صورت گرفته است و این اسناد مسئولیت کیفری طرف آمریکایی در حمله به مقرهای الحشد الشعبی را ثابت می‌کند. 

بیشتر بخوانید:

الفیاض: روابط ایران و عراق در بهترین شرایط خود به سر می‌برد

ضربات کوبنده حشد الشعبی به داعش در شمال سامراء

کشف انبار مهمات داعش در سامرا توسط حشدالشعبی

این نماینده عراقی افزود که نخست‌وزیر باید در جریان این اسناد قرار گیرد و تحقیق فوری درباره آن همسو با خواست مردم عراق که مخالف حضور آمریکایی‌ها هستند، آغاز شود.

از زمان تشکیل سازمان الحشد الشعبی عراق با فتوای مرجعیت عالی شیعیان در عراق برای مبارزه با داعش و پیروزی‌های مستمر عراق در نبرد با تروریسم تاکنون، بارها مقرهای این سازمان هدف حملات مختلف جنگنده‌های آمریکایی و پهپادهای اسراییلی قرار گرفته است.

 برخی کارشناسان ابتدا در خصوص این که چنین حملات پهپادی کار اسرائیل باشد، دچار تردید بودند زیر اعتقاد داشتند پهپادهای اسرائیلی قادر نیستند خود را به خاک عراق برسانند اما در برخی گزارش‌ها به صراحت اعلام شد که این پهپادها  از پایگاه های متعلق به نیروهای موسوم به دمکراتیک سوریه (قسد) و برخی دیگر از پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل برمی‌خیزند و مقرهای نظامی عراق را بمباران می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    11 1
    شما چرا سا کتید اینهمه دشمن فرضی را در رزمایش میزنید یک مقدار دشمن اصلی را هم بزنید
  • f35 NL ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 6
    جیگر میخواد با من دربیافته کسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس