ویژه ها

گویا اصلاح طلبان عادت دارند که جنایتکاری را بزک کنند. یکروز در دفاع از آشوبگران مسلح، مدعی می‌شوند که «اعدام نکنید»!، روز دیگر بر لزوم تقدیر از رژیم جنایتکار آل سعود تاکید می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**ابطحی:باید از آل سعود تقدیر کنیم

«محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر و معاون رئیس جمهور در دولت خاتمی و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «حج امسال بسیار محدود برگزار می‌شود؛ این خبری کوتاه، اما عقل‌محور بود...چند سالی در گذشته‌های دور و بیش از یک قرن قبل، حج به‌علت شیوع وبا و در موارد نادری به‌دلیل هجوم اشرار یا جنگ‌ها تعطیل شده است، اما کسی گمان نمی‌برد که در قرن بیستم مراسم بزرگ حج به‌دلیل ویروس ناشناخته «کرونا»، چنین محدود برگزار شود. رفتار عربستان سعودی امسال در برنامه حج قابل تقدیر است».

ابطحی در ادامه نوشت: «در شروع کرونا هم در همه ادیان و حتی ادیان غیرابراهیمی افراطیون متعصبی پیدا شدند که با کرونا به جنگ برخواستند. به‌ویژه آنجا که مراعات موارد بهداشتی با مناسک دینی در تضاد قرار می‌گرفت...خوشبختانه رهبران اصلی در همه ادیان و به‌ویژه مراجع شیعه و رهبری انقلاب که صدای اصلی دیانت بودند، ‌موج افراطی‌گری را مهار کردند و از جان مسلمانان و هم‌وطنان و عاشقان امامان حفاظت کردند. از عربستان سعودی هم به‌دلیل مقدم‌داشتن حفاظت جان مسلمانان باید تقدیر کرد».

گویا اصلاح طلبان عادت دارند که جنایتکاری و آدمکشی را بزک کنند. یکروز در دفاع از آشوبگران مسلح، یقه می‌درند و مدعی می‌شوند که «اعدام نکنید»!، روز دیگر بر لزوم تقدیر از رژیم جنایتکار آل سعود تاکید می‌کنند!

اکنون بیش از ۵ سال است که رژیم آل سعود مشغول کشتار بی رحمانه کودک و زن و پیر و جوان در یمن است. آل سعود تاکنون بارها کامیون های حامل مواد غذایی و دارویی مردم مظلوم یمن را بمباران کرده است.

بنابر آمار منتشر شده از فروردین ۹۴ تاکنون در حمله جنایتکارانه آل سعود به مردم یمن،  بیش از یکصد هزار نفر به شهادت رسیده اند که حدود ۸۰ هزار نفر آن کودک بوده اند که برخی از آنان به دلیل گرسنگی جان داده اند

آل سعود تاکنون بارها بیمارستان، مدرسه، جشن عروسی و دیگر اجتماعات مردم بی گناه یمن را بمباران کرده است.

علاوه بر این در فاجعه تلخ حج خونین ۹۴، به دلیل قصور و تقصیر رژیم آل سعود حدود ۶۰۰ زائر ایرانی به شهادت رسیدند. پیش از آن نیز سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر از حجاج انجامید.

در سال ۶۶ نیز رژیم آل سعود در اقدامی جنایتکارانه به کشتار حجاج بیت‌الله‌الحرام در راهپیمایی برائت از مشرکین اقدام کرد.

رژیم جنایتکار آل سعود نقش «پدرخوانده گروهک های تکفیری تروریستی در منطقه غرب آسیا» را نیز دارا است. تروریست های تکفیری مورد حمایت آل سعود در سالهای اخیر تعداد زیادی از کودکان، زنان، مردان و پیر و جوان را در عراق و سوریه و افغانستان و پاکستان و لبنان و ایران به شهادت رسانده اند.

با اینحال فعالین اصلاح طلب چشمان خود را بر این همه جنایت بسته و تاکید می کنند که باید از رژیم آل سعود تقدیر کنیم!

**سانسور «مزرعه موشکی» در روزنامه های اصلاح طلب

در روزهای گذشته در رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۱۴ دلاورمردان نیروی‌های هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بکارگیری تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین، بخشی از توانمندی‌های گسترده این نیرو، در مقابله با تهدیدات فرضی دشمن را به نمایش گذاشتند.

یکی از دستاوردهای مهم و تحسین برانگیز هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به‌صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم می‌تواند سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبه‌رو کند.

نکته قابل توجه اینجاست که در این رزمایش برای نخستین بار در دنیا، شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین توسط غیورمردان نیروی هوافضای سپاه انجام شد.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی روزنامه های دولتی و اصلاح طلب از جمله روزنامه های ایران(ارگان رسانه ای دولت)، همشهری(ارگان رسانه ای شهرداری تهران)، اعتماد، سازندگی، شهروند(ارگان رسانه ای دولت)، جمهوری اسلامی، آرمان، هفت صبح، آفتاب یزد، دنیای اقتصاد و... در نیم تای صفحه اول شماره امروز خود به هیچ عنوان به این اتفاق مهم و افتخارآفرین نپرداختند.

رسانه های اصلاح طلب پیش از این نیز تشییع باشکوه شهدای غواص، تشییع شهدای مدافع حرم، ساقط شدن پهپاد متجاوز آمریکایی، سیلی سپاه به تروریست های تکفیری، شهادت غیورمردان ارتش، تشییع پیکر شهدای امنیت ناجا، مراسم باشکوه پیاده روی اربعین، راهپیمایی سراسری مردم ایران در محکومیت اغتشاشگران، درماندگی آمریکا در مقابله با کرونا، جنایات دولت آمریکا در سرکوب تظاهرات ضدنژادپرستی و...را سانسور کرده اند.

یکی از شعارهای رسانه های اصلاح طلب در سالهای گذشته این بود «دانستن حق مردم است» . اما این رسانه ها هر آنچه موجب غرور و افتخار مردم ایران است را سانسور می کنند. اصلاح طلبان به دفعات ثابت کرده اند که سانسورچی های قهاری هستند.  

**مجلس یازدهم کارآمد نیست، چون دلار ارزان نشد

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: «اصولگرایان فاتح مجلس با شعارهای معیشتی که دادند و آنچه در پیش گرفتند، احتمالا خبط بزرگی کرده‌اند...مجلس تشکیل شده فعلی، دست و پا بسته برای تحقق شعارهایش است. از آن بدتر آنچه تصویر پیروزی اصولگرایان در مجلس در یک ماهه اخیر و عزل و نصب‌ها و مصوباتش منعکس کرده، آنچنان تلخ است که در یک‌سال آینده تمام انرژی و پتانسیل رای‌آوری اصولگرایان را خواهد سوخت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «علت آنکه شانس اصولگرایان...برای انتخابات ۱۴۰۰... هر روز کمتر می‌شود آن است که یک سال قبل از انتخابات، نتیجه پیروزی اصولگرایان مشخص شد. نه پالس بازار به دلار دیری پایید و نه معیشت مردم فرقی کرد. پس ۱۴۰۰ احتمالا فرصت سوخته اصولگرایان خواهد بود و تکیه بر حمله به دولت مستقر برای رای‌آوری، مستعمل شد و بلامصرف خواهد بود».

اکنون حدود ۲ ماه از روی کارآمدن مجلس یازدهم سپری شده است. با اینحال رسانه های اصلاح طلب از روز شکست خود در انتخابات مجلس تاکنون منتخبان ملت را بارها و بارها آماج حمله و تخریب و توهین قرار داده اند.

در هفته های گذشته روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد، که پیش از این تیترهای «موگرینی:هر چه تهران بگوید»، «بفرمایید گلابی برجام»، «شلیک روحانی به وعده های پوچ»، «روحانی متشکریم» و...را در بزک اروپا و توجیه کارنامه ضعیف دولت منتشر کرده بود، در شماره ۴ تیر ۹۹، تصویر روحانی و قالیباف را در صفحه اول منتشر کرد و در تیتر گزارش نوشت «مسئولان همچنان وعده می دهند»!

یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به این اقدام تأمل برانگیز نوشت: «به مردم بخند!؛ اجاره ای و بی صداقت یعنی همین: هفت سال مجیزگوی یک مدیریت ناکارآمد باشی و وعده های غربگرایان را برای مردم بزک بکنی؛ بعد که مردم شاکی شدند، رئیس مجلس را  که هنوز یک ماه نیست شروع به کار کرده، در وعده درمانی بیهوده، با رئیس دولت یکی بکنی!».

در حال حاضر دولت روحانی و به عبارتی دولتِ اصلاح طلبان در هفتمین سال فعالیت خود به سر می برد. طبیعتا دولت باید اکنون درباره سرانجام وعده های خود به افکارعمومی پاسخگو باشد.

با اینحال، اصلاح طلبان در اقدامی تأمل برانگیز طوری وانمود می کنند که گویی مجلسی که تازه دو ماه از آغاز به کارش گذشته، مقصر اصلی وضع موجود است و دولتی که ۷ سال از آغاز به کارش سپری شده، هیچ نقشی در ایجاد وضع موجود اقتصادی ندارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    59 2
    کنار هم قرار دادن رهبر انقلاب و کودک کشان یمنی، هنری است که فقط از سفاکان اصلاحات چی بر می آید
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      75 3
      هرجا سخن از خیانت است، اصلاح طلبان تهوع آور پیشتازند!!!
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      18 2
      اصلاح طلبان بدنبال برجام های 2 و 3 و تخریب صنعت موشکی کشور هستن سانسور مزرعه موشکی از سوی این جماعت واداده عجیب نیست.
    • حیدر صالح NL ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      6 0
      درد دل یک اصلاح طلب:این همه موشک ساختن ما رو بدبخت کردن تحریمیم. ج:برای امنیت مملکت لازه خوب. اصلاح طلب:آیا می ارزه که تحریم باشیم موشک هم باشه. ج: فرض کن موشک نباشه چه میشه. اصلاح طلب:هرچه که بشه. ج:حمله می کنند مملکت اشغال میشه. اصلاح طلب:اشغال بشه. ج:مملکت تجزیه میشه خو. اصلاح طلب:تجزیه بشه! ج:بین ممالک تجزیه شده جنگ منطقه ای میشه خوب. اصلاح طلب:به درک از این وضعیت تحریم بهتره! ج:بگذریم غیرت از کجا میشه خرید؟ اصلاح طلب با لحنی تمسخر آمیز:غیرت چی هست؟ خوردنیه؟ لباس مارک؟ کفش خارجیه؟ چی هست؟ ج: بگذریم دیرم شد باید برم........مشرق جان این یک مکالمه بین من و طرفداران سینه چاک فتنه سبز پخشش کن
    • سروش IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 0
      00:01 آفرین کاملا گویا و با ادبیات سلبریتی ها و اصلاحاتچیون خوب گفتی دقیقا همین رو می خوان. یکی از این سلبریتی های خائن در مورد فرزند همچون خودش آشغال گفته بود که اگر قراره اتفاقی برای فرزندم بیفته می خوام مملکت نباشه تقریبا به همین مضمون این بیان اونهاست. برای همین مثل سگ دارند دنیال تابعیت میگردن. و در این سفارت و اون سفارت خارجی واق واق میکنن.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    30 4
    ابطحی راست میگه بایدم این جماعت افسادطب و مخصوصاً خودش از آل سقوط تقدیر کنند بلاخره دختربازی مجازی تو سنین پیری هم خرجای خودشو داره اونم با این گندی که دولت بنفش به اقتصاد زده
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      5 6
      ببخشید که احمدی نژاد چه نامه متواضعانه ای برای "جناب" محمد بن سلمان نوشته بود.
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      10 3
      رفتار و تفکرات احمدی‌نژاد هم حداقل ۵ سال است کاملاً شبیه افسادطلب ها شده ولی با نقاب عدالتخواری برای فریب افکار عمومی ، احتمالا شما خواب تشریف داری
  • FR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    25 0
    پول السعود توی جیبت مردک
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    37 0
    فقط یک ایرانی باغیرت از مزارعه موشکی شاد میشه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    21 0
    این جماعت حرامزاده استکبارند انتظاری بیش از این نیست
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    9 1
    مشرق عزیز جواب اصلاح طلبان خاموشی است و گفتن والسلام.
  • اصلاح طلب AU ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 12
    مزرعه ی موشکی آب زیادی می‌کشد. کشاورزی موشکی را فراسرزمینی کنیم تا محیط زیست خفظ شود.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    10 0
    تقدیر نه باید نابود کنیم
  • CA ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    11 1
    تا این اصلاح طلبها و اصول گرا های دزد و فاسد کفن نشوند، این وطن، وطن نشود. فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    11 0
    نباید از همپالگی های غرب و منافقین انتظار داشت که نقاط قوت نظام را مطرح کنند.
  • مرصاد IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    12 0
    ابطحی اصلاح طلب ؛ هنوز نمی داند ، که 20 سال است ، وارد قرن 21 شده ایم !!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    18 0
    آل سعود همیشه به فکر جان مسلمینه!!!!!!!!تو منا ،تو یمن،کشتن حجاج دربرائت از مشرکین،دادن هزینه داعش،ای خاک عالم بر سرت ابطحی
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    9 0
    اونجاش میسوزه ترامپ شیز های داخلی ...
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 0
    افساد طلبان
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    افساد طلبان همه تخم مرغ هایشان را در سبد برجام گذاشتند و با خیانت و عهد شکنی غرب بی اعتبار شدن.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام. باید هم تشکر کنی! تو نگویی که باید بگوید؟ من فقط یک قلم از کمک مالی سعودی ها را به سنخ شماها میدانم. آقای ابطحی، کنفرانس صلح پرتوریا دهه ۱۳۸۰ یادته؟ یادته چند روز انجا به تو خوش گذشت؟ راستی چه کسی خرج سفر، همدم، هتل، غدا، سوغاتی ها و ... را داد؟
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    اف و تف بر این اصلاح طلبان خیانت کار مزدور اجانب که از هر پیشرفت ایران ناراحتند و همه اخبار آنرا سانسور می کنند اما اگر این موشکها را آمریکا یا اروپا آزمایش کرده بود گوش فلک را کر می کردند
  • FR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    آقای ابطحی الان قرن بیست و یکم هست !!!
  • DE ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    ابطحی: ما اصلاح طلبچی ها و ما غربگدایان و ما واداده های بی فرهنگ و ما بدبخت های ترسوی بزدل و ما طرفداران اسلام امریکایی و اسلام مرفهین بیدرد باید از آل سعود تقدیر کنیم زیرا او نوکر امریکاست و ما هم چاکر امریکا با هم میشیم همشیره !!
  • DE ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    2 0
    ابطحی: باید از آل سعود تقدیر کنیم// آیت‌الله جنتی: امیدوارم هرچه زودتر شر آل‌سعود به خودش برگردد
  • ناشناس IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    خداوند ریشه این روزنامه های خائن زنجیره ای را بخشکاند وتفکرات لیبرالیستی پشت ان را نابودکند.
  • محمد IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    آل سعود نظامی صد در صد طاغوتی، فرعونی و فاقد هر گونه اعتقاد به اسلام و احکام و مناسک آن است؛ فساد و تباهی در روی کره زمین در بالاترین نصابش در این سرزمین و در بین کسانی که خود را شاهزاده و ... می نامند معنا و تفسیر می شود و فاسدترین آدمهای جهان هم به گرد اینها نمی رسند؛ اینها کعبه و دین را به گروگان گرفته اند امیدواریم به عزت کعبه و خدای کعبه این دین و این اماکن مقدس از اسارت این اشرار درجه عالم رهایی یابد با یاری خداوند و ظهور منتقم حقیقی.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    مفسد میخوای از آل سعود حرام زاده تر از خودت بابت کشتن مردم یمن تقدیر کنی آخه شما چقدر بیشرف هستید یکم از حیوانات یاد بگیرید شرافت و وجدان رو حداقل
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    ازپررویی اصلاح طلبان وبی وجدانی ودروغگویی وبی صداقتی همین بس که 7سال دولت اصلاح طلبان وناکارامدی وفسادمدیرانش ونتیجه تلخ برجام خودشان رابه گردن مجلسی که سه ماه نشده تشکیل‌ میندازن واقعا مرغ پخته هم میخنده ازاین استدلالها هیچوقت هم اینها ازقوه قضائیه که ظرف یکسال اینهمه فسادورانت و دزدی که بیشترانراخوداصلاح طلبا کردن راکشف وپولهارابه بیت المال برگرداند حرفی نمی‌زنند وخفه شده اند
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    اگر جمهوری اسلامی بنای ایستادگی بر مواضع اعتقادی و سیاسی انقلاب پرشکوه خود را داشته باشد جایی برای ادامه حیات سیاسی سعودیهایی که سرزمین مقدس وحی را اشغال کرده اند وجود ندارد. کنارآمدن با سعودیهای متظاهر و عیاش یعنی پایان راه انقلاب .
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 0
    اصلاح طلب یعنی منفعت طلب بی وجدان . بی ناموس . بی غیرت . دزد . دلال . خائن . اختلاس گر . جاسوس . فتنه گر . که تمام اینها در ذات اصلاح طلب است
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    مرگ بر آل سقوط کافر.!!!
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 0
    مرگ بر آل سقوط کافر.!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس