کد خبر 1100618
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
واگذاری قلب تپنده خودروسازی به یک شرکت خصوصی/خطر ایجاد انحصار در تولید موتور

دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه و ارز برای تولید قطعات خودرو، گفت: مدارک لازم برای افزایش قیمت قطعات ارائه شده است.

به گزارش مشرق، مازیار بیگلو در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر ایجاد قطب سوم خودروسازی در کشور و مذاکره با برخی شرکت‌های خارجی گفت: در این مورد با ما صحبتی نشده در عین حال بعید می‌دانم خودروساز خارجی به توجه به شرایط فعلی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشورمان باشد. در مورد چینی‌ها نیز تجربه نشان داده هر وقت در ایران حضور داشته‌اند اقدام خاصی برای داخلی‌سازی قطعات انجام نداده‌اند.

وی افزود: شنیده‌ایم که وزارت صنعت پیگیر ایجاد قطب سوم خودروسازی است ولی صحبتی ما با نشده است.

بیشتر بخوانید:

تحقیق از خودروسازان در تله تکرار

خودروسازان در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان زیان کردند

دبیر انجمن قطعه‌سازان  همچنین در مورد نامه‌نگاری شرکت ساپکو با قطعه‌سازان برای به‌روزرسانی قیمت قطعات در قرارداد با ایران‌ خودرو نیز گفت: جلسات در این خصوص در حال برگزاری است و قطعه‌سازان مدارک خود را ارائه کرده‌اند.

بیگلو گفت: با توجه به بررسی‌های در حال انجام امیدواریم طی 2 ماه آینده در مورد به‌روز رسانی قیمت قطعات 160 شرکت به جمع‌بندی برسیم. 

وی افزود: البته این به‌روز رسانی قطعات بر اساس نرخ تولید تا پایان تیرماه است و پس از آن بر اساس نوسانات قیمت‌ نهاده‌های تولید، اگر نیاز باشد مجدداً بازنگری صورت خواهد گرفت. 

دبیر انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: قیمت قطعات برخی شرکت‌های قطعه‌ساز حتی برای سه ماهه آخر سال 98 نیز به‌روز رسانی نشده است. 

به گفته بیگلو، قیمت مواد اولیه و ارز از ابتدای سال تا پایان تیرماه برای قطعه‌سازان 40 تا 50 درصد افزایش داشته که افزایش قیمت 30 تا 40 درصد باید بر روی قطعات اعمال شود. در عین حال این افزایش قیمت بر روی خودرو 10 درصد کمتر از این ارقام خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 1
    تولید نکنید و واردات رو ازاد کنید این بازار انحصاری فقط به نابودی پیش میرود والسلام
    • وطن پرست DE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      2 0
      چقدر ساده ای. فکر می کنی اگه واردات ازاد بشه کیا وارد کننده می شن؟ همین شرکت ها می شن وارد کننده ماشین. مشکل نه وارداته و نه انحصار. مشکل اینه که استاندار نه تنها قادر به تعیین مقرارت تازه هست و نه می تونه بر مقررات ایجاد شده نظارت کنه. سازمان استاندارد حیات خلوت نفوذی ها هست. هیچ وقت ازش خبری نمی شنوی.
  • حمید IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    2 0
    قشنگ مردم رو به گروگان گرفتن لعنت بر حرومزادهایی که به فکر مردم نیستن
  • تک سوار DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    2 0
    سپاه موشک می سازه و در هر نسخه جدید ضمن ارتقاع توانایی بفکر کاهش هزینه تولید هست اما خودروسازان لیبرال ما سالهاست دارن پراید می سازن و هر سال همان محصول قبلی رو گران تر از سال قبل تولید می کنند. اینم از نتیجه مدیریت افرادی که در تفریحاتشون رو در کنرست ها سپری می کنند . به دولتی رای می دهند که دنبال مانتو جلوباز هست.
  • محمد نایب سالکی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 2
    باسلام با قیمت غیر منتقی هم شرکت‌های سایپا و ایران خودرو ضرر میبینند وهم مصرف کننده واقعی سود را واسطه ها در بازارهای سیاه و رانت درست می کنند‌ پس نتیجه میگیریم باید قیمت تحمیلی به خودرو ساز نباید تحمیل کرد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس