با این ستاره‌ها| فرماندهی که سربازان را به کارهای معنوی دعوت می‌کرد/ شهید همامی از هیچ خدمتی به مردم دریغ نکرد

شهید ناصر همامی از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کرد، تحمل شرایط سخت در جبهه را داشت؛ با آغاز درگیری‌ها در کردستان و حملات رژیم بعثی عراق علیه ایران به این منطقه رفت و به عنوان فرمانده عملیات حضور داشت.

به گزارش مشرق، آرامستان تاریخی تخت فولاد محل دفن بسیاری از علما و دانشمندان ایرانی است، در نزدیکی آرامستان تخت فولاد گلستان شهدا قرار دارد. این گلستان محل دفن افرادی همچون شهیدان حسین خرازی، احمد کاظمی، محمود شهبازی، اکبر آقابابایی، غلامرضا یزدانی، عبدالله میثمی، عطاءالله اشرفی اصفهانی و بسیاری دیگر از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن است. این آرامگاه در ۸ بهمن ۱۳۲۸ و با دفن سید ابوالحسن شمس‌آبادی شکل گرفت.

در این گزارش شهید ناصر همامی از شهدای دوران دفاع مقدس را معرفی خواهیم کرد.

شهید ناصر همامی فرزند احمد در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۷ شمسی در اصفهان به دنیا آمد. وی هفتمین فرزند خانواده بود و از کودکی به پدر و مادر و تنها خواهرش علاقه بسیار داشت. اگر چه پدر او از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی نداشت ولی تحت حمایت برادرانش تحصیل کرد. تحصیلاتش را در مدرسه ابتدایی پرورش و دوره متوسطه را در دبیرستان صائب با موفقیت و نمرات عالی به اتمام رسانید. ناصر در کنار تحصیل به تدریس خصوصی به هم‌کلاسی‌های خود می‌پرداخت. از نوجوانی به فعالیت مذهبی علاقه بسیار داشت و در جشن نیمه شعبان و جلسات قرائت قرآن فعالیت می‌کرد.

مروری بر زندگی شهید همامی

ناصر از دوره دبیرستان به مطالعه کتب دینی و علمی علاقه مند بود. پس از اخذ دیپلم به دانشکده افسری رفت و فنون نظامی را به شیوه علمی آموزش دید تا در حراست از مرزهای کشورش جانفشانی کند. پس از اتمام دوره دانشکده افسری به شیراز منتقل شد و مدت ۹ ماه به همراه مادر و خواهرش در آنجا ماند و سپس به اصفهان آمد.

وی در مهر ۱۳۵۵ شمسی با دختری به نام فاطمه نصوحیان ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند پسر بود. در دوران حوادث انقلاب اسلامی در تهران بود و از نزدیک شاهد فساد رژیم پهلوی بود. از این رو به همراه مردم با انقلاب اسلامی همراه شد و پس از فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر فرار نظامی‌ها از پادگان در سال ۱۳۵۷ شمسی وی نیز به همراه عده‌ای از سربازان تحت امر وی از پادگان فرار کرد و به اصفهان آمد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به محل خدمتش در تهران بازگشت و در ساختن مسجد محل فعالیت داشت و عضو شورای اسلامی محل خود بود و از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کرد. با شروع درگیری‌ها در کردستان و حملات رژیم بعثی عراق علیه ایران به این منطقه رفت و به عنوان فرمانده عملیات حضور فعال داشت.

وی تحمل شرایط سخت در جبهه را داشت؛ به گونه‌ای که برادرش بیان می‌کند یک بار ۴۰ روز محاصره بودند و گاهی در شیارها می‌گشتند تا آب جمع شده را در لابه لای سنگها بخورند.

سیره اخلاق شهید

ناصر بسیار مهربان و خوش‌اخلاق بود و هیچگاه عصبانی نمی‌شد و به همین سبب افراد مجذوب او می‌شدند. وی با سربازان نشست و برخاست می‌کرد و گاهی با آنان غذا می‌خورد و پیوسته به آنان توجه داشت.

وی به صله رحم و دیدار از والدین و برادران و خویشاوندان تأکید و توجه داشت. بسیار متواضع و به والدین خود احترام زیاد می‌کرد. به نماز و فعالیت مذهبی علاقمند بود و با مسجد محل همکاری گسترده‌ای داشت. به عبادت و روزه مستحبی اهمیت بسیار می‌داد.

از وصایای اخلاقی شهید

به نماز سفارش زیادی می‌کرد و به ویژه بر نماز جماعت تأکید می‌کرد و از سربازان می‌خواست که دنبال کارهای ناشایست نروند و به پدر و مادر خویش احترام بگذارند.

سرانجام پس از ماه ها حضور در جبهه‌ها در منطقه پیرانشهر در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ شمسی در حالی که فرماندهی یکی از گردان های ارتش را به عهده داشت، بر اثر برخورد خودرو با مین به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید به اصفهان منتقل و در گلستان شهدای اصفهان قطعه رمضان، ردیف۵، شماره ۴۵ به خاک سپرده شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    خدا مارو با این شهدا در رکاب امام علی و پیامبر اکرم محشور کند ان شالله ولی خواهشا در تعریف شهید دقت بیشتری بفرمائید این بزرگواران شهید محسوب می شن نه بقیه افرادی که به نحوی فوت می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس