کد خبر 1100151
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
یادداشت مهمان| عربستان سعودی، کلکسیون و ویترین پلیدی‌ها و زشتی‌ها

رژیم عربستان سعودی که پایبند به هیچ قانون و مقرراتی نیست را می‌توان بزرگترین ناقض حقوق بشر و حامی گروه‌های تروریستی خواند.

به گزارش مشرق، اگر به دنبال رژیمی در جهان بگردیم که تمامی پلیدی‌ها و زشتی ها در آن جمع است، رژیمی مستحق‌تر از رژیم ریاض پیدا نمی‌شود. رژیمی که در داخل و خارج از مرزهای خود ضد بشری‌ترین سیاست‌ها و روش‌ها را پیگیری می‌کند و جان، ناموس و مال هیچ شهروندی (داخلی و خارجی)، کوچکترین ارزشی در نزد حکام مستبد آن، ندارد. این رژیم پایبند به هیچ قانون و مقرراتی نیست و به جرأت می‌توان آن را بزرگترین: ناقض حقوق بشر، شکنجه‌گر، گردن زن، کودک کش، اره به دست و سلاخ، بانی و حامی گروه‌های تروریستی، کودتاگر، دیکتاتور و ... دانست.

حتی نام «عربستان سعودی» نیز که در گذشته به حجاز مشهور بود، از خاندان مستبد گرفته شده است. این خاندان نه تنها سرزمین حجاز را ملک مطلق خود می‌پندارد، بلکه شهروندان این سرزمین را نیز به عنوان رعیت یا برده تلقی می‌کند. در این سرزمین، نه قانون اساسی و تحزب وجود دارد و نه حق رای برای برگزیدن حکام. حاکمان به صورت موروثی یکی پس از دیگری بر گرده‌ی مردم سوار می‌شوند و مناصب دولتی بین آل سعود توزیع می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

در این کشور، کسی حق اعتراض ندارد و چنانچه اعتراضی صورت گیرد، مجازات شخص معترض و خانواده او از کوچک و بزرگ، اگر گردن زنی با شمشیر نباشد، سیاه چال‌های تنگ و تاریک با انواع شکنجه‌های قرون وسطایی است. طبق اعلام سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر، از سال ۲۰۱۵ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۰ بیش از ۸۰۰ نفر در عربستان گردن زده شده‌اند که ۳۳۵ نفر از این افراد معادل ۴۲ درصد، از شهروندان کشورهای خارجی بوده‌اند. 

اگر سفارتخانه و سرکنسولگری‌های هر کشوری در کشورهای دیگر را معرف یا ویترین آنها بدانیم، معرف و ویترین رژیم سعودی: ۱- کنسولگری آن در استانبول است که در داخل ساختمان آن ماموران دولتی، قاشقچی را با اره سلاخی کردند، ۲- سفارتخانه‌های آن در دانمارک و هلند هستند که اقدامات تروریستی را هدایت کرده و شبکه جاسوسی علیه ایران درست کرده‌اند، ۳- نمایندگی این رژیم در نیویورک است که دیپلمات آن در کنار سایر شهروندان تروریست این رژیم، در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ دخیل بوده است و .... خوی وحشیگری رژیم سعودی مانع از جرم و جنایت علیه ولی نعمتان خود، نظیر آمریکا نشد و دست آنها را نیز گاز می‌گیرند، به طوری که علاوه بر حادثه ۱۱ سپتامبر، اخیرا افسر سعودی طی حمله در پایگاه پنساکولای آمریکا، افسران دیگر را به رگبار بسته و کشت.  

سران رژیم سعودی در پیروی از پدران خود که دختران معصوم را زنده به گور می‌کردند، بانوان این کشور را از کمترین حقوق انسانی خود محروم ساخته و تا چند ماه پیش حتی اجازه‌ی رانندگی هم به آنها نمی‌دادند. ماموران جنایتکار این رژیم که در جریان برگزاری مراسم برائت از مشرکین سال ۱۳۶۶ نزدیک به ۳۰۰ زائر ایرانی را به طرز وحشیانه‌ای قتل عام کردند، در سایه بی کفایتی و سوء مدیریت در جریان مراسم حج سال ۱۳۹۴، در حادثه سقوط جرثقیل و سپس حادثه منا، موجب کشتار یا مجروحیت بیش از هفت هزار زائر خانه خدا شدند. بنابر شهادت شاهدان عینی، ماموران جنایتکار سعودی در تمامی این حوادث، به واسطه جلوگیری از کمک رسانی به مجروحان و مصدومان و درمان آنها، قتل تعدادی از آنها را رقم زدند.   

این رژیم علاوه بر اینکه بانی یا حامی گروه‌های جنایتکار تروریستی چون القائده، طالبان، داعش، منافقین و الاحوازیه بوده و به دست آنها صدها هزار نفر از مردم سوریه، عراق، افغانستان و ایران را به کام مرگ فرستاده و ویرانی‌های فراوانی در سه کشور اول به وجود آورده است؛ خود مستقیما با هدایت ائتلاف نظامی علیه مردم مظلوم یمن، زیرساخت‌های این کشور را ویران و بسیاری از شهروندان این کشور را از زن و مرد و پیر و جوان و کودک، قتل عام کرده است.

این رژیم با دخالت در لیبی و کمک‌های مالی و تسلیحاتی به شبه نظامیان، موجب کشتار مردم بی دفاع می‌شود. اقدامات و رفتارهای غیرقانونی و مداخله جویانه این رژیم در برخی از کشورها (برای نمونه مالزی و اتریش)، بسته شدن مراکز متعلق به سعودی‌ها توسط دولت‌های میزبان را در پی داشته است.

این رژیم برای فرار از موانع به وجود آمده به خاطر افشاگری‌های سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری چون سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر در مورد جنایات این رژیم و برای تداوم خریدهای تسلیحاتی به مقامات ذیربط کشورهای مختلف (برای نمونه، مقامات فرانسوی) رشوه‌های کلان پرداخت کرده و می‌کند.

رژیم ریاض برای گسترش جنگ، خونریزی و ویرانی در جهان از طریق گروه‌های تروریستی و مشارکت مستقیم، مطابق با آمار و ارقام ارائه شده توسط سیپری سوئد، به پنجمین کشور بزرگ خریدار تسلیحات نظامی تبدیل شده است و هشت درصد تولید ناخالص این کشور صرف هزینه‌های نظامی می‌شود.   

می‌توان این رژیم را  با رژیم کودک کش صهیونیستی مقایسه کرد، چرا که این رژیم با بمباران‌های اماکن مسکونی، ساختمان و سرویس‌های مدارس، مهدهای کودک و شیوع قحطی، گرسنگی و بیماری‌های مهلکی چون وبا در اثر محاصره کامل یمن، موجب کشتار ده‌ها هزار کودک یمنی شده است.

برای نمونه، طبق گزارش ۱۹ مهر ۱۳۹۷ کمیته حقوق کودک سازمان ملل، مرگ مستقیم بیش از ۱۲۴۸ کودک یمنی از زمان آغاز حملات نظامی ائتلاف به رهبری ریاض تا آن تاریخ رقم خورده بود. سازمان بین‌المللی صندوق نجات کودکان نیز در ۲۹ آبان ۹۷ از مرگ حدود ۸۵ هزار کودک یمنی از ماه آوریل ۲۰۱۵ تا اکتبر سال ۲۰۱۸ به علت گرسنگی و بیماری خبر داد. علاوه بر این، طبق آمارهای ارائه شده از سوی مراجع بین‌المللی ذیربط، گرسنگی حاصل از محاصره جان ۸۰ درصد مردم این کشور به ویژه ۸۵ درصد کودکان را به طور جدی تهدید می‌کند. باید به این جمع، میلیون‌ها آواره یمنی را افزود که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند. 

*خیانت به آرمان فلسطین و سکوت در مقابل کشتار مردم کشمیر

چه بسا همین شباهت‌ها، موجب نزدیکی روزافزون رژیم ریاض با رژیم صهیونیستی و مشارکت در توطئه‌های منطقه‌ای شده است. نزدیکی که خیانت به آرمان فلسطین به حساب می‌آید و اقدامات مشترکی را چون اخلالگری یا خرابکاری در سوریه، لبنان، لیبی و ایران، ضدیت با برجام و ... به دنبال داشته است. علاوه بر خیانت به آرمان فلسطین، ریاض در مقابل کشتار مردم کشمیر توسط هندی‌ها هم سکوت اختیار کرده و در قضیه درگیری‌های نظامی بین هند و پاکستان، هیچ حمایتی از پاکستان نکرد. در حالی که پاکستان به واسطه خوش رقصی‌هایش، متحد عربستان به حساب می‌آمد و فرماندهی نیروهای ائتلافی در حمله به یمن به یکی از ژنرال‌های پاکستانی سپرده شده بود. 

سران رژیم ریاض برای رسیدن به اهداف خود و باج خواهی، نه تنها اقدام به گروگان گیری جمع کثیری از صاحب منصبان سابق این کشور یا فرزندان آنها برای بازگرداندن پدران (که فرار به خارج را بر قرار ترجیح داده‌اند)، به کشور می‌کنند، بلکه در یک سفر رسمی، نخست وزیر لبنان را ربوده و چندین روز حبس می‌کنند.

سران این رژیم طی مشارکت در کودتایی، تنها رئیس جمهوری منتخب مردم را در مصر سرنگون کرده و با محاصره چندین ساله قطر، به دنبال سرنگون سازی سران آن و تسلیم محض آن کشور در مقابل زورگویی‌های ریاض هستند.

این رژیم کمترین توجهی به نزاکت بین‌المللی نداشته و با پرداخت رشوه یا زورگویی کشورهای دیگر را مجبور به قطع رابطه یا کاهش سطح روابط با برخی از اعضای دیگر جامعه جهانی می‌کند. برای نمونه اجبار مراکش، سودان و یمن به قطع رابطه با ایران و اجبار برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس به کاهش روابط با ایران.

*این رژیم با فراخوان نیروهای بیگانه به خلیج فارس، عامل اصلی تنش‌ها و بی ثباتی‌ها در منطقه است

این رژیم خود را برادر بزرگتر کشورهای منطقه دانسته و با قلدری تمام اختیار و تصمیم گیری از آنها را گرفته و سیاست‌های خود را از طریق آنها پیگیری می‌کند. عملکرد کشور ذره بینی یمن در قبال جمهوری اسلامی ایران را می‌توان نتیجه چنین رویکردی دانست.  

رژیم ریاض با تمامی قلدری، در مقابل مردم یمن عاجز مانده و برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های پنج ساله خود، با توسل به دروغگویی، مدعی ارسال تسلیحات از سوی ایران به مبارزان یمنی است و حملات موشکی و پهپادی آنها به چند فرودگاه عربستانی و تاسیسات آرامکو را به ایران نسبت می‌دهد. این در حالی است که به واسطه محاصره یمن، مردم این کشور حتی از دریافت کمک‌های انساندوستانه هم محرومند و با قحطی و سوء تغذیه شدید مواجهند. این رژیم با شانتاژ خبری علیه ایران اسلامی، در کنار رژیم‌های تروریستی آمریکا و اشغالگر قدس قرار داشته و ضمن سهیم بودن در درد و رنج مردم کشورمان در دوران پاندمی کرونا، به دنبال محروم سازی ایران از حقوق خود در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از جمله رفع تحریم تسلیحاتی در مهر سال جاری است.

این رژیم که با فراخوان نیروهای بیگانه به خلیج فارس، عامل اصلی تنش‌ها و بی ثباتی‌ها در منطقه است، در مقابل رویکرد و تلاش‌های مصلحانه جمهوری اسلامی ایران برای برقراری صلح و ثبات دائمی و انتفاع مردم تمامی کشورهای منطقه، مقاومت کرده و در راستای تشدید آلام مردم گام بر می‌دارد. ارائه طرح‌هایی چون ابتکار «صلح هرمز» یا طرح «صلح امید» از سوی ایران و اعلام آمادگی مکرر برای گفت‌وگوهای منطقه‌ای، هرگز مورد اجابت رژیم اره به دست قرار نگرفته است.   

هر قدر از خباثت و پلیدی رژیم ریاض گفته شود، باز هم کم است و آنچه موجب تداوم و تزاید این خباثت‌ها شده، پشتیبانی‌های رژیم‌های غربی است.

رژیم تروریستی آمریکا و کشورهای اروپایی برخلاف ادعاهای حقوق بشری و به خاطر تامین منافع مالی خود از فروش تسلیحات نظامی، کمترین حرکتی برای توقف اقدامات ضد بشری ریاض نمی‌کنند و حتی با تداوم فروش تسلیحات نظامی و خارج سازی آن رژیم از لیست‌هایی چون رژیم‌های کودک کش، مشوق آن نیز هستند. تاریخ در این زمینه قضاوت خود را خواهد داشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 9
    من عربستان رو دوست دارم
    • فرزند ایران IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 0
      من سعودی را دوست ندارم
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    2 0
    آدرس غلط ندید، اگه پلشت تر از اصلاحات پیدا کردین هر چی دوس داشتین بگید.
  • مهدی ن IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    ما اینها رو میدونیم. اینها رو ایمیل کنید دفتر محمود احمدی نژآد که بن سلمان قاتل را برادر خود میداند و عالیجناب محترم
    • فرزند ایران IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 0
      عمو محمود گندش را درآورده شما به دل نگیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس