کد خبر 1099753
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

اخیرا در حوزه آموزش جای خالی کلاس آنلاین بسیار حس می‌شود. کلاس آنلاین یکی از فناوری‌هایی است که در سال‌های گذشته فراگیر شده است. اولین قدم برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب یک نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین مناسب است. اگر تصمیم دارید یک نرم افزار مناسب برای برگزاری کلاس آنلاین انتخاب کنید  با ما همراه باشید در ادامه مطلب جهت انتخاب بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که نرم افزار کلاس آنلاین به تنهایی کارایی ندارد. شرکت‌های اجاه دهنده کلاس آنلاین قادر خواهند بود این خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن روی بستر مناسب راه اندازی کنند و به شما تحویل دهند. رومیت یکی از این شرکت‌هاست که جدای از بحث اجاره کلاس آنلاین، کلاس آنلاین رایگان را به مدت محدود در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشخصات بهترین نرم افزار کلاس آنلاین

ویژگی بارز و مشخص یک نرم افزار کلاس آنلاین خوب کاربرپسند بودن آن است. راحتی دسترسی و کار با نرم افزار بسیار مهم است همچنین لازم است فضای کلاس ساده باشد و دسترسی به ابزار مختلف آسان باشد.

· صرفه جویی در مصرف اینترنت

· پشتیبانی 24 ساعته

· ضبط ویدئو و صدا

· کیفیت مناسب صدا و تصویر

· دسترسی به کلاس آنلاین تنها با یک کلیک

· کیفیت مطلوب تصویر و صدا

· دارا بودن امکان امتحان آنلاین یا نظر سنجی

· امکان تغییر در کدهای نرم افزار

· امکاناتی مانند اس ام اس یاد آوری برای دانشجو و مدرس

· ارتباط دو طرفه با دانش آموزان و مدرسان

· تخته اشتراکی وایتبرد

· امکانی به نام API

کلاس آنلاین رایگان

لازمه برگزاری کلاس آنلاین رایگان فراهم نمودن مقدمات آن است بنابراین اولین موضوعی که به فکر شما می‌رسد برگزاری کلاس آنلاین در شبکه‌های اجتماعی است. مورد بعدی این است برای برگزاری کلاس آنلاین شبکه اجتماعی مانند واتس آپ توصیه نمی‌شود.  زیرا امکاناتی مانند تخته وایتبرد، تعامل دوجانبه، اشتراک‌گذاری صفحه و نرم افزار در این نرم افزارها وجود ندارد. اما در نرم افزارهای کلاس آنلاین تمامی امکانات به وفور یافت می‌شود.

از جمله امکاناتی که در نرم افزار کلاس آنلاین وجود دارد تنوع است. مهم‌ترین موضوع در راه اندازی کلاس آنلاین سرور، دانش فنی همچنین نیروی متخصص و... است. یکی دیگر از موارد مهم زبان نرم افزار است از آنجایی که اکثر نرم افزارهای کلاس آنلاین به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند فارسی بودن زبان نرم افزار بسیار اهمیت دارد.

معرفی بهترین نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین

بهترین نرم افزار کلاس آنلاین چیست؟ سوالی که ممکن است قبل از خرید کلاس آنلاین از خود بپرسید. در این مطلب به بررسی انواع نرم افزار کلاس آنلاین و معرفی بهترین نرم افزار کلاس آنلاین خواهیم پرداخت.

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین ادوبی کانکت (Adobe Connect)

یکی از نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین نرم افزار ادوبی کانکت است. این نرم افزار در ایران بسیار محبوب است. از مزایای این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارها قابلیت آپدیت شدن هر ساله آن است. سایر امکانات را در زیر مطالعه نمایید:

امکانات خاص نرم افزار ادوبی کانکت

  • امکان اجازه گرفتن کاربران در کلاس

یک کلاس آنلاین خوب کلاسی است که کلاس واقعی را شبیه سازی می‌کند. به این ترتیب در صورتی که کاربران سوالی داشته باشند دست خود را به علامت سوال پرسیدن بالا ببرند و در صورت تایید استاد دانش آموزان سوالات خود را بپرسند و استاد به پاسخ سوالات آن بپردازد.

  • امکان نظرسنجی  (Poll)

سیستم نظر سنجی یا آزمون از جمله امکانات لازم برگزاری کلاس آنلاین است. در سیستم نظرسنجی آنلاین شما قادر خواهید بود سوال را مطرح نمایید و در مرحله بعدی دانش آموزان به پاسخ آن بپردازند.و در مراحل بعدی نتایج تحلیل شود و توسط مدرس به نمایش گذاشته شود.

  • مکالمه و گفتگوی متنی

از دیگر امکانات مهم برای برگزاری کلاس آنلاین مکالمه متنی است. با این امکان شما قادر خواهید بود یک مکالمه دو طرفه بین مدرس و دانشجو به صورت متنی برقرار کنید.

  • تخته وایتبرد (تخته سفید)

تخته وایتبرد مجازی یکی از ملزومات برگزاری کلاس آنلاین است. با این امکان و استفاده از یک قلم نوری، تبلت یا سیستم تاچ قادر خواهید بود محتوا را روی تخته وایتبرد بنویسید.

  • امکان ضبط کلاس آنلاین

از جمله امکانات مهم برای برگزاری یک کلاس آنلاین امکان ضبط کلاس است. ضبط کلاس برای پخش مجدد ممکن است علل مختلفی داشته باشد یکی از این علت‌ها ممکن است عدم دقت دانش آموزان باش. یکی دیگر از دلایل ممکن است استفاده برای دفعات بعد باشد. بنابراین این امکان به راحتی در دسترس است.

  • تنظیم محتوا

منظور از تنظیم محتوا قابلیت تغییر کلاس است. شما با این امکان قابلیت تغییر کلاس را خواهید داشت. بنابراین با این امکان شما قادر خواهید بود کلاس خود را طراحی و زمینه و طرح‌بندی مناسب ارائه نمایید.

  • اتاق استراحت

اتاق استراحت برای برگزاری کلاس آنلاین صرفا جهت استراحت نیست. با این امکان شما قادر خواهید بود زیر مجموعه برای کلاس‌ها تعریف نمایید. با این امکان شما قادر خواهید بود کلاس آنلاین را به کلاس آنلاین را به کلاس‌های کوچکتر تقسیم کنیم. از جمله امکانات این آپشن این است که استاد در صورت لزوم می‌تواند به تمامی کلاس‌ها سربزند و در صورت الزام پایان کلاس را بزند.

  • Share دسکتاپ

از جمله نرم افزار ادوبی کانکت اشتراک گذاری دسکتاپ است. با این امکان شما قادر خواهید بود فضای دسکتاپ خود را به اشتراک بگذارید. و دانش آموزان تمامی موارد قابل مشاهده روی دسکتاپ را ببینند.

  • اشتراک مالتی مدیا یا محتوای چند رسانه ای

برای برگزاری کلاس آنلاین ادوبی کانکت یکی از بهترین سیستم‌های برگزاری کلاس آنلاین است که امکاناتی چون بارگذاری انواع محتواهای صوتی و تصویری را به شما ارائه می‌دهد. شما با این امکان قادر خواهید بود انواع محتوای صوتی، تصویری، ویدئویی را با دانشجویان به اشتراک بگذارید. همچنین شما قادر خواهید بود فایل‌ها را به صورت World، pdf, powerpoint  به اشتراک بگذارید.

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین بیگ بلو باتن

بیگ بلوباتن یکی از نرم افزارهایی است که در زمینه برگزاری کلاس آنلاین حرف اول را می‌زند. نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن در ایران طرفداران زیادی دارد. رومیت به عنوان ارائه دهنده نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن (BigBlueButton) افتخار این را دارد که یک نرم افزار کامل را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین ما قصد داریم در ادامه به بررسی امکانات این نرم افزار بپردازیم.

امکانات نرم افزار کلاس آنلاین رومیت

  • ارتباطی امن و رمزنگاری شده

با استفاده از نرم افزار بیگ بلوباتن شما یک کلاس امن و رمزنگاری شده خواهید داشت. بنابراین شما با استفاده از سیستم رمزنگاری شده و امن نباید دغدغه سرقت محتوا را داشته باشید. یکی از عواملی که امنیت محتوا را تضمین میکند امنیت ارتباط تصویری است. بنابراین علاوه بر گواهی امنیتی هنگام ورود قادر خواهید بود هنگام ورود به کلاس احراز هویت انجام می‌شود.

  • امکان ارتباط تصویری با تعداد زیادی دوربین

یکی دیگر از امکانات خاص نرم افزار BigBluebutton امکان برقراری ارتباط ویدئویی بین دانش آموز و استاد است. فرق این نرم افزار با ادوبی تعداد دوربین‌های فعال است. با این امکان شما تا ده وبکم می‌توانید فعال نمایید. حتی قادر خواهید بود کیفیت ویدئو را تنظیم کنید. بنابراین در صورتی که اینترنت قوی نداشته باشید کیفیت کلاس شما کم خواهد شد و دچار افت سرعت خواهید شد اما با این امکان با تنظیم کیفیت به حداقل ترین حالت ممکن قادر خواهید بود کیفیت کلاس را بهینه کنید.

  • کلاس آنلاین تحت وب

نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن نیاز به نصب نرم افزار ندارد. این امکان یک مزیت برای این نرم افزار محسوب می‌شود. شما با تهیه این نرم افزار قادر خواهید بود با یک کلیک و از طریق یک کلیک و مرورگرهایی مانند کروم، سافاری، موزیلا وارد کلاس شوید. خلاصه این که نرم افزار برگزاری کلاس بیگ بلوباتن نیاز به نصب نرم افزار ندارد اما ادوبی کانکت به آن نیاز دارد.

سایر ویژگی‌های نرم افزار بیگ بلوباتن

· امکان ارائه محتوای چند رسانهای یا مالتی مدیا

· تخته وایتبرد

· اتاق استراحت

· امکان ارسال پیام دو طرفه

· امکان ذخیره ویدئو

· اشتراک گذاری صفحه نمایش دسکتاچ

· امکان اجازه گرفتن

· امکان امتحان یا نظر سنجی

· امکان تنظیم کیفیت وبکم

· امکان حضور غیاب

· قابلیت استفاده از تلفن همراه

· ورود تنها با یک کلیک

· ارسال اس ام اس یادآور

مقایسه بین ادوبی کانکت و بیگ بلوباتن

کدام یک بهتر است نرم افزار ادوبی کانکت یا بیگ بلوباتن؟؟

شما بعد از تحقیق در زمینه انواع نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین بر سر دو راهی قرار خواهید گرفت که بیگ بلوباتن را انتخاب کنم یا ادوبی کانکت؟ در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت این دو نرم افزار بپردازیم با ما همراه باشید.

کدام یک؟

بعد از ذکر ویژگی‌های این دو نرم افزار قصد داریم به بررسی تک تک ویژگی‌های مهم این دو نرم افزار بپردازیم و در آخر بهترین نرم افزار را انتخاب کنیم.

امکان دسترسی کاربران

دسترسی به کلاس آنلاین در نرم افزار کلاس آنلاین بیگ بلوباتن به راحتی یک کلیک انجام می‌شود و تحت مرورگر قادر خواهید بود وارد کلاس شوید. اما در نرم افزار ادوبی کانکت با نصب نرم افزار قادر خواهید بود وارد کلاس شوید. در حالی که در بدترین حالت می‌توانید با مرورگر وارد شوید اما کیفیت صدا و تصویر آنچنان مناسب نیست.

امکان اتصال

برای نرم افزار BigBlueButton افزونه و اسکریپت‌های مختلفی وجود دارد. افزونهای مختلف برای cms هایی مانند وردپرس، جوملا، مودل و جوملا همچنین API برای این نرم افزار در دسترس است. اما تنها امکان ادوبی کانکت در این زمینه اتصال به دروپال است.

امکان مدیریت کاربران و کلاس

نرم افزار کلاس آنلاین اختصاصی رومیت یک فضای اختصاصی برای مدیریت کلاس و کاربران به زبان فارسی و ساده در نظر خواهد گرفت اما ادوبی کانکت سیستم مدیریت پیچیده و زبان انگلیسی دارد.

امکانات نسخه موبایل

نرم افزار بیگ بلوباتن یک لینک بازپخش از ویدئوها در اختیار شما قرار می‌دهد برای مشاهده بازپخش ویدئوهای بیگ بلوباتن تنها با یک کلیک قادر خواهید بود ویدئو را مشاهده کنید. برای مشاهده ویدئوها در ادوبی کانکت لازم است نرم افزار را نصب کنید.

زبان محیط و داشبورد کلاس

در سیستم ادوبی کانکت زبان کلاس و داشبورد کاملا انگلیسی است در صورتی که در نرم افزار بیگ بلوباتن زبان کلاس و مدیریت کاملا فارسی و ساده است.

ذخیره و دانلود ویدئوها

همانطور که در بالا ذکر کردیم ذخیره و دانلود ویدئوها در بیگ بلوباتن وجود ندارد و تنها قادر خواهید بود بازپخش را مشاهده نمایید. اما در ادوبی کانکت قابلیت دانلود را خواهید داشت. نکته مهمی را که باید در نظر بگیرید این است که کیفیت بازپخش در بیگ بلوباتن قابل تنظیم و بسیار عالی است.

نتیجه

در این محتوا به بررسی دو مورد از بهترین نرم افزارهای کلاس آنلاین پرداختیم. عیب‌ها و مزیت‌های این دو نرم افزار را بررسی نمودیم. بعد از ارائه ویژگی‌های این دو نرم افزار تصمیم را به عهده خود شما گذاشتیم. در صورت تمایل می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با ما تماس بگیرید. توصیه ما به شما این است که یک تست ساده داشته باشید و این موقعیت را از دست ندهید.

مشاوره رایگان با کارشناسان رومیت  02191090414
اطلاعات تکمیلی، لیست قیمت ها و خرید کلاس آنلاین www.roomeet.ir

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • زهرا US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    بسیار عالی بود. ممنونم از محتوای جذابتون
  • اکبر پناهی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    سلام علیکم، اینو برای راهنمایی دیگر همکاران عرض میکنم، مدرسه ما چند تا سیستم مختلف رو تست کرده، هر کدوم نقاط قوت و ضعف خودشوداره، الان داریم از رومیت استفاده میکنیم نمیگم بی نقصه ولی پایداری سرورهاشون و پشتیبانیشون عالیه
  • آرش US ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    رومیت بر پایه بیگ بلو باتنه و بی نظیره . من استفاده کردم و بسیار راضی ام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس