سازمان هدفمندسازی یارانه

سازمان هدفمند سازی یارانه ها به مطالبه مخاطبان برای افزایش یارانه نقدی خانوار پاسخ داد.

به گزارش مشرق، همزمان با شروع اجرای فاز اول هدفمند سازی یارانه ها در سال ۹۸، درآمد ناشی از این افزایش قمیت قرار بود به خانوار، دولت و تولید برسد. بدین منظور پیش بینی شد که به هر نفر ۴۵۵۰۰ تومان پرداخت شود و تا امروز این مبلغ ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

قرار بود در اجرای هر فاز جدید و افزایش قیمت حامل های انرژی، به مبلغ واریزی خانوار نیز افزوده شود، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است. در دولت یازدهم و دوازدهم درآمدهای هدفمندی یارانه ها چند برابر شد.

از زمان شورع قانون حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان تا سال ۹۹ به رقم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسید، ولی همچنان سهم خانوار به قمیت سال ۹۸ ثابت است، در حالی که تورم و جهش ارزی در سال‌های اخیر فشار زیادی به مردم و خانوارها آورده است و موجب افزایش شکاف طبقاتی شد.

با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و افزایش هزینه‌های ثابت بودجه، دولت برای جبران بخشی از هزینه‌ها، برخی مصارف را به انحای مختلف به درآمدهای هدفمندی گره زد، به همین دلیل پولی وجود ندارد که به خانوار برسد.

البته مسئله دیگر سهم شرکت های تولید کننده انرژی است که در این سال های افزایش یافته و در این بین هزینه ناکارآمدی مدیریتی و ساختاری از بیت المال تامین می‌شود.

برای پیگیری مطالبه مردم به صورت تلفنی و مکتوب با مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به رایزنی شد تا پاسخ شفاف و صریح به افکار عمومی ارائه کنند.

متن پرسش و پاسخ‌های این سازمان از این قرار است:

۱- افکار عمومی پرسیده‌اند؛‌ چرا یارانه نقدی خانوار در این سال‌ها به تناسب تورم افزایش نیافته است؟

سازمان هدفمندی یارانه ها: هر چند سیاست‌های حاکم در مقوله هدفمندسازی یارانه‌ها و نحوه اجرای آن در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب ۱۳۸۸.۱۰.۱۵ با تصویب مقنن تجلی و تبلور، پیدا نموده، لکن منابع درآمد و محل مصارف آن در اجرای ماده ۱۲ قانون مزبور و ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه همه ساله در قوانین بودجه سنواتی درج و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، از این رو احکام مندرج در تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور مصوب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ابلاغی طی شماره ۹۵۶۰۴/۶۸۷ مورخ ۱۳۸۹.۱۲.۲۸ و متعاقب آن مواد قانونی درج شده در آئین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) همان قانون مصوب هیأت محترم وزیران به شماره ۲۷۲۶۱/ ت ۵۷۷۰۰ مورخ ۱۳۹۹.۳.۱۹ و اصلاحیه بعدی آن به شماره ۳۰۷۳۲/ت ۵۷۷۰۳ مورخ ۱۳۹۹.۳.۲۶ ملاک و معیار مبالغ واریزی سهم یارانه نقدی افراد خانوار به حساب بانکی سرپرستان خانوارهای مشمول یارانه بوده و سازمان هدفمندی‌سازی یارانه‌ها صرفاً مکلف به رعایت مذکور می‌باشد.

۲- درآمدهای ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی از اول سال ۹۹ تا تاریخ ۲۰ تیرماه چه میزان بوده است؟ (توضیح به تفکیک بخش‌ها)

سازمان هدفمندی یارانه ها: وزارت نفت و وزارت نیرو عهده‌دار تعیین و در صورت لزوم اعلام درآمدهای  حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در حوزه مسؤولیت و اختیارات خود می‌باشند.

۳-  مصارف درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها را به تفکیک هر بخش توضیح دهید؟

سازمان هدفمندی یارانه ها: مصارف ماهانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بر اساس ردیف (۲۳) تا (۳۱) جدول مصارف هدفمندی ذیل بند « الف» تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور ابلاغی طی شماره ۹۵۶۰۴/۶۸۷ مورخ ۱۳۹۸.۱۲.۲۸ و آئین‌نامه تبصره (۱۴) همان قانون مصوب هیأت محترم وزیران به شماره ۲۷۲۶۱/ ت ۵۷۷۰۰ هـ مورخ ۱۳۹۹.۳.۱۹ به ترتیب اهمیت در حوزه پرداخت یارانه نقدی، حمایت معیشتی خانوار (یارانه بنزین)، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر (یارانه بیماری کرونا ـ مصوب ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا)، پرداخت افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، کاهش هزینه‌های مستقیم سلامت مردم در راستای طرح تحول سلامت، یارانه نان و خرید تضمینی گندم، یارانه تولید و اشتغال می‌باشد، که از ابتدای سال جاری به نسبت تحقق درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در ردیف‌های مزبور، مصرف و به حساب دستگاه‌های متولی و یا به حساب بانکی سرپرستان خانوار مشمول واریز شده است.

۴- آیا قرار نیست سهم بخش‌های تولیدکننده انرژی از درآمدها مانند: شرکت گاز، پالایش و پخش و نظایر آن کاهش پیدا کند؟

سازمان هدفمندی یارانه ها: تعیین سهم ردیف (۱) تا (۲۲) پرداختی‌ها (مصارف) بر اساس جدول ذیل بند «الف» تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۹۹ کشور، آئین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) همان قانون بوده که متعاقب وصول درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها عملیاتی و از طریق دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به حساب دستگاه‌های متولی واریز می‌شود.

۵- ناظر بر هزینه کرد درآمد حامل‌های انرژی در دستگاه‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده کدام دستگاه است؟

سازمان هدفمندی یارانه ها: مراجع و نهادهای نظارتی به طور مستمر به هزینه‌کرد درآمد حاصل از فروش حامل‌های انرژی در دستگاه‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده نظارت نموده و اضافه می‌نماید، نظارت بر مصارف هدفمندی مندرج در جدول ذیل بند «الف» تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور و آئین‌نامه اجرایی تبصره (۱۴) همان قانون نیز بر عهده دستگاه‌های نظارتی از جمله: نمایندگان محترم دیوان محاسبات کشور و ذی‌حساب دستگاه مستقر در این سازمان است. ضمن اینکه سازمان بازرسی کل کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی ذی‌مدخل نیز بر جزئیات عملکرد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اشراف دارند.

 دولت می تواند در لوایح بودجه سالانه، افزایش یارانه نقدی را پیش بینی کند و پس از آن نمایندگان آن را رد یا تصویب کنند اما در این سال ها این مسئله از سوی دولت مطرح نشده و نمایندگان برای افزایش هزینه جدید باید منابع آن را پیش بینی کنند که به دلیل مخالفت و نبود اراده از سوی دولت به نتیجه نرسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    31 2
    با این تبصره و ردیف و ماده و غیره هیچ مشکلی حل نمیشه اینا همه توجیهات و دور باطل است .باید ضمن شفاف سازی عدالت اقتصادی درجامعه برقراربشه و بساط یارانه ۴۵ هزارتومانی هم برچیده بشه یارانه کالاهای اساسی و یارانه های پنهان هم باید مستقیما در اختیار مردم قراربگیره بهرحال ساختار و سیستم پرداخت یارانه صحیح و اصولی نیست
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    30 1
    خیلی ببخشید، یعنی زرشک، دولت با یه سری ماده و تبصره طی این سالها سر مردم کلاه گذاشت و با افزایش درآمد ناشی از افزایش حامل های انرژی سود هنگفتی را به جیب مبارک زد و عده ی زیادی از مردم طی این سالها بر اثر کاهش درآمد خانوار و گرانی های روزافزون هزینه های زندگی متلاشی شدند.
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    39 1
    کسی از این متن چیزی متوجه شد؟ همه ش شماره قانون و تبصره و مصوبه و ... بود
    • حسن IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      17 1
      یارانه ها باید افزایش بشه دولت کجایی خوابی با ۴۵ هزارتومن یه روغن مایع نمی تونی بخری
  • حسین IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    38 0
    بی شرف ها
  • مجید IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    13 1
    سلام دلیل نریختن یارانه تیرماه ما چیست
    • سید حسن گوهری IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      خوابی داداش یک میلیون وام گرفتی از دولت اقساطش از یارانه کم میشه
  • یلدا IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    14 0
    پس ماکه جاماندیم چکنیم سرپرست خانوار زندان هربارررفتم برایارانه گفتن نمیشه زیرپوشش کمیته امدادوبهزیستی هم نیستیم هرکجا میرم بهانه میارن درآمدیم ندارم بابچه 1ساله مشکل ریه دارکجابرم اخه بدادما هم برسید
    • فاطیما IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      8 1
      ماکه میکیریم به حایی نمیرسیم امثال شما دیکه آخرنا عدالتی اینم از عدالت در این کشور قبول کنین دلیل اصلی که اخمدی نژاد رو میکوبن همینه که چرا پول مفت دولت رو قطع کرد وبه مردم داد
    • مینا IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      من هم شوهرم یارانه نداره من چندساله ازدواج کردم نتونستم جداش کنم بعدم شوهرم شغلش آزاد هست درآمدمونم کمه هرچند این یارانه کمه ولی کسایی مثل ما را دوباره ثبت نام نمیکنن.کاش یکی به دادمون میرسید..
  • IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    19 0
    خب اونوقت نمیر سن به داداشاو دخترا و پسرای و دامادهای مظلوم چیزی عطا کنن که!!
  • 1841237892 IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    16 0
    اگر به حسین ابن علی سوگند یادکنم ندارم شکم سیر بدون دندان روری سه بار نان وچای شیرین ویا هرچه نان خیس بخورد ندارم بخورم فبول دارید به نقطه نظرات ارسالیم توجه کنید .وگرنه به وجود عدالت وافرینش مشکوکم چرا یه شکم سیر نباید بخورم .
  • بنده خدا US ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    17 4
    سلام خدا لعنت کند کسانی را که به این طرح هدفمند کردن یارانه‌ها رای دادن و مردم ایران را بیچاره کردن......
    • یک ایرانی IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      سلام شمارابخداآیابا45هزارتومان میشود یکماه زندگی کردچرا اینقدرظلم میکنیدآقایان مسول به دادمردم برسید،
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    11 0
    خلاصه این گزارش: اگه یارانه تون زیاد نشده به من ربطی نداره و برید به فلان وزارتخانه بگید
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    8 0
    افرادی تحت پوشش بهزیستی خوب غربالگری نمی شوند - آنقدر افراط و تفریط در تحت پوشش آنها هست که عده ای با ترفند ودروغ با برخورداری از امتیاز آن حتی از روستا موفق شده اند در شهر تهران آپارتمان بخرند بهزیستی شده منبع ...
  • عقده ای نباش IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    10 0
    تمتعوا حتی حین اندک فرصتی دارین بخورینو بچاپین تا عذاب الهی سر برسه
  • پورمحمد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    6 1
    مردم ما وقتی اعتراض میکنند که دیگر به گلو رسیده باشد. آن وقت مسولین می‌گویند مطالبات خود را با ما بیان کنند. قبل از اینکه کار به آنجا بکشد مسولین باید اقدام لازم را انجام دهند. مگر این مملکت دادستان ندارد. او باید زبان مردم باشد.
    • مجید NL ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      4 1
      دادستان داره ، اما نشسته ببینه کی اعتراض می‌کنه انگ ضد انقلاب و جیره خوار آمریکا بزنه اینا همشون از یه قماش هستن ، هزار فامیل ۶۹۹۲
  • حسن معارفی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    8 1
    کاش میشد زمان بر می‌گشت به قبل از یارانه ها .کرونا آدما رو نمیکشه فقر و بدبختی وخجالت از زن و بچه و جیب خالی آدما میکشه
  • ابولقاسم فیض آبادی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    باسلام چرا یارانه معیشتی رابه خانواده من ندادن بخدایکه همه میپرسم ماازخیلیهامهتج تریم چون من کار و درآمدی ندارم مستاجر پول پیش خون ندارم وقت اجاره خون تموم شده من و خانوادم چکار کنیم تواین اوزاع نگرانی چراکس بفکر امسال مانیست کجاین انهایک مدعی حکومت عدل علی واسلامی هستند چرا بداده مانگی سند من خون را بایدخالی کنم کجا برم چه غلتی بکنم
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    5 0
    خاک برسرتون ک انقد مردمو خر فرض میکنید چطور برای اختلاساتتون انقد بند و ماده نمیارید
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    4 1
    خاک بر سرتون با این تهیه خبرتون واقعا مردمو خر فرض کردین که رفتید با سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفتگو کردید مگه این سازمان اختیار داره مبلغ یارانه رو تغییر بده مجله زرد و آشغالی
  • م IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    میگم کسی رو که تونسته 15 سال نرخ یارانه رو ثابت نگه داره رو بکنیم رئیس جمهور بابا کارش درسته بخدا بلکی فرجی شد خخخ
  • نگین IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    با سلام لطفا پیگیری کنید ببینید یارانه هایی که بعد از شاهکار نوبخت و خبرگزاریها قطع شدند آنهم کاملا ناخواسته اهدا و انصراف از دریافت یارانه زدند چه خواهد شد ؟؟
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    4 0
    ترمز دلار رو بریدن عوضش یارانه رو ثابت نگه داشتن ؛ آفرین به این همه تلاش خسته نباشید آقای رییس جمهور ؛ خوب حق داری خودت تو خونه میلیاردی سکونت داری مردم هم به درک بذار بمیرن
  • زهرا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    پس تکلیف ما که حمایت معیشتی نداشتیم والان شش ماهه که اعتراض رو اعلام کردیم چیشد به خدایی خدا قسم من مستاجر هستم حتی سهام عدالت هم به من نرسید چه کنم
  • حسن IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    تنها چیزی که توی این مملکت. بالا نرفت یارانه بود چرا جایزه نمی‌دن به ریس جمهور آقا یه قلم جنس پیدا کنید بالا نرفته باشه من میگم غلط کردم اگه پیدا نشد،،،
  • جعفر IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    مردم بدبخت اگه میفهمیدند ماده و تبصره چیه که شما رو صندلی نبودید‌ اینا یه مشت حرف مفته که گفته با ۴۵ تومن میشه چکار کرد.
  • فرامرز IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    چرا یارانه را با تورم وگرانی افزایش ندادن که ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده وقدرت خرید مردم بسیار کم شده است
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    علی لعنت الله علی القوم الظالمین
  • حسین IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 1
    چه نظری.چکشکی.چه ماستی بهم زده این مجلس نماینده گان.اگه نماینده مجلس اینه‌.کارمنه بدبخت شده این مجلس بی سوادتمومه.خودم بایدحقم روبگیرم.خداروفراموش کردن.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    سلام اول این سازمانهایی که به مردم ایران ظلم میکنن اصلاح بشن وبعضیها برچیده بشن وبعد به قضات دادگاهها رسیدگی شود وبعداینکه یارانه بنزین مال تمام مردم ایران است نه عدای ازمردم و یارانه هم مال سالهای دولار۱۰۰۰ تومانی بود نه ۲۰۰۰۰ تومانی خلاصه یه فکری به حال مردم بکنید از این حرفا برای مردم نون و آب نمیشه
  • کعب عمیر IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    سلام شفاف با توضیح خوب مافقط از دولت ماده و تبصره و دریف حاصل ما می شود ۴۵ ت برای بچه که بری مغاره چندتا بستنی چیبس میخری...بااین همه تورم یارانه چیزی نیست درقبال ان...ببخشید بعضی ازمردم ماده فک میکنن خروس مرغ آشنا نیسن با قانون
  • فرزاد بهاری IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    با عرض سلام خدمت شما .واقعأ خسته نباشید بااین یارانه دادنتان.حق مردم را چون میخواهند ندهند دولت هزارویک بهانه میاورد. بابا انهم قطع کنیدوخودتان بخورید!
  • افسانه IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    خداییش خودتون قضاوت کنید آخه ۴۵تومن پوله شماقیمتارو برگردونید به ۱۳سال پیش یارانه ام ندید بااین توروم وگرونی باید نفری ۶۰۰ تومن بدید نه ۴۵تومن
  • فاطمه ایروانی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    من 17 ساله شوهرم ترکمون کرده هیچ درامدی ندارم شمابگیدمستاجرم هستم وچندین فرزنددارم شمابگوبااین یارانه ومعیشتی چکارکنم زمینگیرم هستم
  • نون سین IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    چرا به یارانه ها علی برکت الله نمیگن شاید فرجی شد درست شد
  • رحیم IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 1
    به نظر بنده بایستی دولت پولی راکه به کشورهای بیگانه خرج میکنه رابه عنوان یارانه به ملت بدبخت خودش پرداخت کند تا حکومت هم متضرر نشود و جامعه هم دیگه بیگانه پرست نشود
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    1 0
    یارانه مگه حق همه مردم نبود ،طبق کدوم قانون حذف کردید؟؟طبق چه مدرکی ؟؟این بود عدالت ؟
  • عای IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    وجدانن کسی فهمید این هدفمندی یارانه ها چی گفت خدا حق مستضعفان از شما بگیر ان شاالله
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    حرفایی که میزنن بیشتردرحدشعارمیمونه تاعمل فعلاسرکاریم
  • حمید IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    ما که چیزی نفهمیدیم خودش هم نمیدونه چی گفته
  • فاطمه IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    یارانه نوزادان 99 چی شد؟؟؟دوقلو دارم خرجشون خیلی بالاست پول یک هفته پوشکشون که میشه
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    قرار بود یارانه میدن بنزین گرون شد اضافه بشه برق گاز اب رفت بالا یارانه افزایش داده بشه حتی نون گرون شد یارانه نرفت بالا شماها یه ۴۵ هرار تومان پرداخت کردید اما از اونور از دماغ ملت اوردید بالا خجالت داره اقایان نماینده جدید واقای قالیباف رئس جمهور رو باز خواست کنید چرا اینهمه جنسا وانرژی رفت بالا اونم سوبله چوبله این یارانه همینجوری دوزاری موند جهت اطلاع نمایندها دولت که از اون اول میخواست قطع کنه یارانه مردوم رو الان نوبت شما واقای رئیسی هست تا یارانه مردم رو به نفری یک میلیون تومن افزایش دهید یعنی ۵۰ دولار ناقابل اگه مردی هست که هست اونم اقای رئیسی واقای قالیباف که انشاا.. از این به بعد درخدمت مردم بیشتر باشه
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام مسئولان عزیز لطفا حق مردم را بدید چرا حق مردم را می خورید چرا یارانه ۲ دلارم نمی ارزد کسانی که در دلارها شنا میکنند آیا می فهمند حق یعنی چی یه برنج میدید ده تا دوربین دارید الله بصیر است هر جا باشید میبیند
  • علیرضا IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    با توجه با پاسخ های دقیق و شفاف سازمان هدفمندی یارانه ها نقش دقیق این سازمان چی هست؟؟؟؟ چرا همچین سازمانی وجود داره؟؟؟ هدفش غیر از اتلاف بیت المال چیز دیگری هم هست؟؟؟ اساسا صبح تا غروب چه کاری انجام می دهند که بابتش هم جا اشغال کردند هم حقوق می گیرند؟؟؟
  • M.n IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    سلام چرا کشور های دیگه یارانه نقدیشون اندازه حقوق یک ماه کارمندای ماست این همه بودجه و پول تو کشور ماست که یکی میاد عین پسر باباش ، اخلاص میکنه همون پولی که میزنن به جیبو اگر بین مردم کل کشور تقسیم کنید مام دیگه فقیر و مستضعف نداریم لااقل شکم سیر میخوابیم شرمنده بچه هامون نمیشیم
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    حتی کمیته و بهزیستیم باید برات بیادش به یکی میدن به یکی نمیدن
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    اگر بخوان همینطور ادامه بدن تمام قشر کشور زیر خط فقر میرن حتی اونی که میگن کارمنده اونم فقیر میشه
  • جانباز IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    جواب خدا را چه خواهید داد ای مسئولین مرفه بی درد. خا....ک بر سرتان....
  • Mahsa IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام والا ماهم میگیریم اما پول اجاره خونه وپول درمان سرطان خودم وداروهای بچه هام هم نمیشه سه تادخترمریض،هم دارم که هرکدومشون مشکلات خاص خودشون رودارند
  • مهسا IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام والا ماهم یارانه بگیرهستیم خودم بیماری،صعب العلاج سرطان دارم وسه تادختردارم که هرسه بیمارهستند که هردارویی واسه دخترانم میگیریم بالای صدهزازتومن درمیاد واخرسرهم کم میارم مستاجرهم هستم هرکس رومیبینید مشکلی دارند
  • مهسا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    سلام همه همین مشکل روبایارانه هاومعیشتی داریم من خودم سرطان دارم وچهارفرزندم بیمارهستند وپول داروهاشون نمیشه مستاجرهم هستم وهمسرم هم ترکمان کرده است
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    باید از مکتب مولا علی درس بگیریم و عدالت را اجرا کنیم وسلام
  • سید حبیب IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    جوابش بدرد خودش و عمه جونش میخوره آخه این چه جوابیه که به مردم میده؟ یارانه حاملهای انرژی حذف کردن و هر سال هم حاملها رو گران کردن و جناب دولت هم پولش کرد توی جیب مبارک خودش و اقوام و دوستاش ای لعنت بر حروم لقمه های که پول بیت المال رو بالا کشیدن و میکشن و مردم روتوی سختی قرار میدن و نظام رو متهم میکنند و نظام باید هزینه این دزدی های این پدرسوخته ها رو بده
  • عیسی عشوری IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    0 0
    باسلام اگه دولت یارانه کارمندان خودش راقطع کندمشکل حل میشه یه معلم بالای هفت میلیون حقوق داره یارانه نبایدبگیره البته فرهنگی جماعت حقوقش بالا نیست چندمیلیون حقوق بگیربالای پنج میلیون داریم قطع کنن به اقشارضعیف جامعه بدن اگه بکنن
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    دولت فقط بفکر جیب خودشه خودش ودوراطرافیاش رو سیر کنه مردم به درک اینکه از حق وناس بدتره حقوق شون هم سر به فلک میزنه با حقوق یک ماه اونا میشه خونه خرید اخه این انصاف اقایون دولتی بعد میگید ما ایرانی هستیم شب رو چه جوری می خوابی
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    دولت فقط بفکر جیب خودشه خودش ودوراطرافیاش رو سیر کنه مردم به درک اینکه از حق وناس بدتره حقوق شون هم سر به فلک میزنه با حقوق یک ماه اونا میشه خونه خرید اخه این انصاف اقایون دولتی بعد میگید ما ایرانی هستیم شب رو چه جوری می خوابی
  • پیروز گازر IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    0 0
    با سلام پیروز گازرهستیم من الان 6ماه هست ازتاریخ عقد ما گزشته ازیارانه خبری نیست چرا یارانه ما نمی دیدند
  • مددجوکمیته امداد IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    0 0
    باسلام وخسته باشید لطفکنید یارانه مددجویان کمیته امداد رولااقل اونی که اعلام میکنید تمام وکمال بهشون بدید مایارانمون ومستمریمون اونی که اعلام میکنید نیست یابه ما نمیدن ???

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس