کد خبر 1099107
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
هپکو نمایه

رییس شورای کارگری شرکت هپکو اراک گفت: امروز کارگران هپکو اعتراضات صنفی نسبت به عدم پرداخت حقوق معوق ۲ ماهه، نامعلوم بودن وضعیت کار در شرکت و مسایلی از این قبیل داشتند.

به گزارش مشرق، رضا عبدلی، رییس شورای کارگری شرکت هپکو اراک اظهار کرد: دولت ۵۵ درصد سهام هپکو را به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کرده است و تا پایان سال ۹۹ باید مازاد بر ۱۷ درصد را بفروشد و طلب خود را از دولت نقد کند.

بیشتر بخوانید:

پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند +فیلم

وی ادامه داد: ۱.۷ سهام هپکو ضمانت بانک است و یک درصد سهام نیز توسط سازمان خصوصی سازی فروخته شد.

رئیس شورای کارگری هپکو افزود: در حال حاضر سه درصد از سهام هپکو معلوم نیست دست چه کسی قرار گرفته و آن‌هم بلاتکلیف است.

به گفته وی، تاکنون مسئولان به‌دنبال این بودند که مدیری با اهلیت شرکت هپکو را احیا کند و همگان بر این مهم اتفاق نظر داشتند که تنها راهکار نجات و احیای هپکو این است که مدتی زیر نظر دولت و وزارت صمت قرار گیرد و سپس به ایمیدرو واگذار شود، اما با تصمیم ناگهانی دولت مبنی بر واگذاری سهام هپکو به سازمان تأمین اجتماعی نا امیدی در شرکت به‌وجود آمده به‌طوری که امیدی به آینده هپکو وجود ندارد.

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو با بیان اینکه آخرین حقوق پرداختی به کارگران اردیبهشت ماه جاری بوده است، عنوان کرد: حقوق ۲ ماه (خرداد و تیر ماه) آن‌ها پرداخت نشده است و مدیرعامل شرکت نیز در مجموعه حضور ندارد.

عبدلی عنوان کرد: واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی باید مورد بررسی قرار بگیرد که در این بین آیا برای تولید هپکو برنامه‌ای پیش‌بینی شده است و در این خصوص نامه‌ای به استاندار ارسال شده است تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

رئیس شورای کار کری شرکت هپکو گفت: قرار بود هر تصمیم که درباره واگذاری هپکو صورت می‌گیرد، برنامه‌ای برای تولید و تضمین آینده شغلی کارگران و پرسنل در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسه در ستاد تسهیل با حضور نمایندگان ایمیدرو، نمایندگان تأمین اجتماعی، هیأت مدیره هپکو، نمایندگان شورای کارگری هپکو و… در هفته گذشته، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد، برنامه‌هایی که ایمیدرو برای احیای هپکو در نظر داشته با سازمان تأمین اجتماعی همراه شود، اما تأمین اجتماعی عنوان کرد هنوز در هیأت واگذاری این مهم قطعی نشده و باید انجام شود تا بتوان سایر اقدامات را انجام داد و همچنان منتظر پاسخ آن‌ها هستیم و تا امروز پاسخی ندادند.

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اظهار کرد: هپکو یک شرکت بزرگ است و اگر یک روز کار نداشته باشد، از عرصه تولید عقب می‌ماند و عدم نبود کار و تولید موجب فرسودگی نیروی کار، تجهیزات می‌شود و دستگاه‌ها از بین می‌روند.

به گفته عبدلی، از زمانی که هپکو زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته نزدیک به ۹ ماه می‌گذرد و هیچ کاری تابه امروز در زمینه تولید انجام نشده است و چگونه می‌توان این ضرر و زیان را جبران کرد و به‌نظر می‌رسد راه‌اندازی هپکو و مشکلات آن با این قبیل اقدامات حل نمی‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    0 0
    همه چی زیر سر همون صاحب سه درصده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس