اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم

نماینده کارگران شرکت هپکو در گفت‌وگوی تصویری پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند را تشریح کرد و گفت: اعتراضات هپکو صنفی است.

به گزارش مشرق، درحالی که این روزها هپکو به رغم شعارها و وعده‌ها در کما به سر می‌برد در روزهای اخیر کارگران هپکو بار دیگر با تجمعی اعتراضی در محدوده کارخانه نسبت به نبود تولید و حقوق معوق اعتراض کردند.

موضوعی که در طول چند سال اخیر نیز از سوی کارگران به کرات مشاهده شده است بحث کار و تولید در اولویت خواسته‌هایشان بوده و این قشر دلسوز برای هپکو مدام بر راه اندازی دوباره چرخ تولید در کارخانه تاکید دارند.

بیشتر بخوانید:

این درحالیست که به دنبال خوراک تبلیغی دادن جریانی که براساس نظر مسئولان ارشد استان به دنبال تبدیل اعتراض صنفی کارگران به موضوعی امنیتی هستند، در این مدت رسانه‌های معاند و ضدانقلاب موجی از تخریب علیه نظام را با هدف روبروی نظام قراردادن کارگران به راه انداخته است.

"سیدامیر میرناصری" نماینده کارگران هپکو که در دیدارهای اخیر با رئیس دستگاه قضا و نیز نشست با مسئولان ارشد دولتی نیز به بیان دغدغه و مطالبات کارگران پرداخته است در گفت‌وگویی که به دلیل شیوع کرونا به صورت آنلاین و تصویری انجام شد به این دروغ پردازی رسانه‌های ضدانقلاب به شدت واکنش نشان داد.

فعال کارگری شرکت هپکو با اشاره به اعتراض اخیر کارگران شرکت هپکو اظهار داشت: اعتراضات اخیر کارگران شرکت بابت عدم پرداخت حقوق و نبودن کار در شرکت بوده و البته این تجمعات در داخل شرکت بوده و درخارج از محیط شرکت تجمعی نداشتیم البته هدف ازاین تجمع، رساندن پیام کارگران به مسئولین و مدیریت شرکت بود.

وی افزود: حدود 10 ماه از حضور مدیریت جدید شرکت می‌گذرد ولی متاسفانه اتفاق خوبی را که برای کارگران هپکو امیدوار کننده باشد در این شرکت شاهد نبودیم و تاکنون هیچ کاری وارد شرکت نکرده‌اند و برنامه هایی که اخیرا دولت برای انتقال هپکو پیش بینی کرده مکرر در حال تغییر است و شرکت فقط در حال پاس کاری است.

اعتراضات کارگران به‌خاطر کار بوده زیرا کارگر کار می‌خواهد

میرناصری تصریح کرد: یک روز قرار بود هپکو به ایمیدرو واگذار شود، امروز به سازمان تامین اجتماعی وچند روز دیگر به یک سازمان دیگر،حدود 10 ماه است که قول داده بودند به دولت بر می‌گردد ولی همچنان در حال پاس‌کاری است و کارگران این شرکت باز بلاتکلیف هستند.

وی بیان کرد: اعتراضات کارگران ما به‌خاطر کار بوده زیرا کارگر کار می‌خواهد، بنابراین باید تدابیری منطقی و کارشناسی شده برای این واحد تولیدی صورت بگیرد، شعارهای کارگران و دست‌نوشته های کارگران هم مشخص و موید این مطلب است که صرفا دنبال کار هستند و قطعا شرکت مدیر بی‌لیاقت نمی‌خواهد، ولی متاسفانه رسانه‌های معاند براساس منافع خود تفسیر و برداشت می کنند و سعی در برعکس نشان دادن حقایق هستند.

وی ادامه داد: البته این تجربه امروز نیست، هر زمان که اعتراض و تجمعی بصورت قانونی صورت گرفته شبکه‌های دشمن به نفع خودشان تفسیر و بهره برداری کردند و البته چیز عجیبی نیست، کار دشمن ایجاد یاس و تخریب است و می‌خواهند با القائات دروغ خود، فضا را به سمتی ببرند که علیه نظام بوده درحالیکه کارگران همواره همراه نظام و مدافع انقلاب هستند.

اجازه نمی‌دهیم برای هپکو مشکلی که منجر به از بین رفتنش شود اتفاق بیفتد

نماینده بخش کارگری شرکت هپکو خاطرنشان کرد: تقریبا 5سال است شرکت هپکو مشکل داشته ولی تا کنون شعاری علیه نظام گفته نشده، فریادها و شعارهایی که زده می‌شود در راستای اعتراضات صنفی و کارگری بوده و این را صراحتا اعلام می‌کنم که ما نسبت به کارخانه و نظام دارای حساسیت هستیم و دوست داریم  کارخانه فعال باشد، قطعا به راحتی اجازه نخواهیم داد برای شرکت هپکو مشکلی که منجر به از بین رفتن آن‌ شود اتفاق بیفتد.

وی افزود: متاسفانه وقتی از مجامع قانونی پیگیر مشکلات هستیم روند آن به کندی صورت می‌گیرد و این مسئله باعث تجمعات می‌شود، تجمع ما بخاطر توجه بیشتر مئسولین بود و هیچ زمان علیه نظام حرکت یا حتی سخنی نگفته و نخواهیم گفت.

میرناصری ادامه داد: شرکت هپکو یک شرکت ملی و استراتژیک است و دوست نداریم بخاطر بی تدبیری و نالایقی برخی افراد به زمین بخورد، مشکل شرکت راه حل دارد و راه حل‌های آن هم ارائه شده ولی متاسفانه همین پاس کاری باعث نگرانی و تجمعات شده، باوجود مشکلات گول برداشت های دشمن و صحنه‌سازی و القائات رسانه‌های معاند را نمی‌خوریم و تسلیم نمی‌شویم، رسانه های غرب می توانند هرطور که می خواهند برداشت کنند ولی حقیقت آنجاست که اعتراضات هپکو صنفی است و کارگران هپکو هیچگاه خود را از صف انقلاب و دفاع از نظام جدا نمی‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    3 0
    مشرق.لطفا در خصوص کارکنان شرکت تراورس راه آهن که چند ماهه حقوق نگرفتند هم پیگیری کنید. بخدا خیلی تحت فشاریم. از سال 89 خصوص یشدیم ولی الان در آستانه فسخ قرارداد واگذاریه
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    7 0
    تا سرطان اصلاحات از بین نره همین وضع باقی هست
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 1
    پس چرا یک بنر ضد خبرگزاریهای معاند نزدند!؟
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    2 0
    برخی چیزا نباید خصوصی سازی بشه. به خدا داریم می شیم عین آمریکا و برخی کشوورهای اروپایی. اگر عمله های صهیونیسم با پول برخی شرکت ها رو در اختیار بگیرن می دونین در آینده چه ضربه ای به ایران وارد می شه؟!!!!!! اگه مافیایی مثل خودروسازی نساختن نبض قدرت رو در دست بگیرن و مسئولین رو تحت فشار قرار بدن هر چی دوس داشتین بگید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس