کد خبر 109860
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۲

کشورهای آفریقایی به ویژه جنوب سودان به حیات خلوت صهیونیست ها تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسلام تایمز، شکست های پی در پی نظامی در منطقه و از دست دادن همپیمانان عرب، مقامات صهیونیستی را بر آن داشت تا گزینه ای را که از دیرباز به آن فکر کرده بودند و آن ایجاد " بحران آب " یا همان " جنگ پنهان" است، کلید بزنند.

منابع آگاه عربی به نقل از یک منبع مسئول اعلام کردند که رژیم صهیونیستی با دولت سودان جنوبی برای احداث سد در این کشور به توافق رسیده است که بر اساس این طرح بیشتر آبهایی که از مصر  و شمال سودان از طریق یکی از انشعاب های رور نیل که از سودانی جنوبی می گذرد در پشت سد مذکور جمع خواهد شد و در حقیقت این مقدار آب که حدود 16 درصد از میزان آبهای وارداتی را شامل می شود، در اختیار کامل صهیونیست ها قرار می گیرد.

در حالی زمزمه جنگ پنهان رژیم صهیونیستی علیه منطقه خاورمیانه به حقیقت می پیوندد که کارشناسان و تحلیلگران عرصه بین الملل پیش از این درباره تلاش صهیونیسم برای رخنه در بین کشورهای حوزه رود نیل و تسلط بر آب این رودخانه و ایجاد بحران آب در منطقه هشدار داده بودند.

بنابر اعلام رسانه های گروهی و منابع آگاه رژیم صهیونیستی از مدتها پیش جنگ پنهان خود را علیه خاورمیانه که همان بحران آب است، آغاز کرده چراکه اگر در روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای آفریقایی مانند اتیوپی، رواند و اوگاندا نگاهی بیندازیم می بینیم که این کشورها جزو کشورهایی که به شمار می روند که منبع رود نیل به شمار می روند و بلکه نباید به این نکته بی اهمیت بود که سفرهای مقامات صهیونیستی به کشورهای اتیوپی، کنیا، تانزانیا، اوگاندا و تقویت روابط ” در حالی زمزمه جنگ پنهان رژیم صهیونیستی علیه منطقه خاورمیانه به حقیقت می پیوندد که کارشناسان و تحلیلگران عرصه بین الملل پیش از این درباره تلاش صهیونیسم برای رخنه در بین کشورهای حوزه رود نیل و تسلط بر آب این رودخانه و ایجاد بحران آب در منطقه هشدار داده بودند. " میان این کشورها به ویژه در زمینه خدمات مهندسی آبیاری و کشاورزی، امنیت غذایی و آبی کشورها سودان و مصر را به مخاطره خواهد انداخت.

این در حالی است که صهیونیستها طی سالهای اخیر بر اتیوپی فشار آوردند تا بر رود نیل سد بسازد به ویژه که 80 درصد از آبی که از رود نیل وارد کشور مصر می شود، از کشور اتیوپی می گذرد.

باید گفت که رژیم صهیونیستی در دوران جنگ داخلی میان جنوب سودان و دولت مرکزی با نیروهای مخالف خارطوم روابط گسترده ای برقرار و طرحهای آبیاری میان سودان و مصر را مختل کرد.

تهاجم نیروهای شورشی به جنوب به تاسیسات آبی رودخانه نیل آسیب های جدی به طرحهای توسعه مصر و سودان رساند. جنوبی ها با حمایت های سیاسی ، امنیتی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی توانستند با اقتدار با دولت مرکزی سودان بجنگند و با وجود امضای قرار داد صلح میان جنوبی ها و دولت مرکزی، ولی تحریک ها و تاثیرگذاری رژیم صهیونیستی بر این منطقه هنوز پا بر جاست.

در تایید این مطلب می توان به این موضوع اشاره کرد که به گفته مقام مسئول مذکور که نامش فاش نشده است : " سلفا کر" رئیس سودان جنوبی توافقنامه اقتصادی و نظامی را با رژیم صهیونیستی به امضا رسانده است که بر اساس آن مزرعه هایی در سودان جنوبی به صورت آزمایشی تحت کشت قرارا می گیرند و همچنین شماری از مردم این کشور برای آموزش به تل آویو اعزام می شوند و همچنین صدها کارشناس اسرائیلی هم به این کشور خواهد آمد.

از سوی دیگر شرکت های صهیونیستی و آمریکایی در حال حاضر مشغول اخراج شرکت های چینی از سودان جنوبی هستند که تخصص و ویژگی خاص این شرکت ها کشف چاههای نفت در این کشور است.

شرکت های مذکور صهیونیستی و آمریکایی در حال حاضر تنها با هدف تسلط یافتن بر چاههای نفت و در عین حال برای به دست گرفتن کنترل و مدیرت آن در کشور تازه تاسیس سودان جنوبی در حال فعالیت هستند.

دولت چین هم با اعلام اینکه در برابر این دسیسه جدید صهیونیستی بیکار نمی نشیند؛ به واشنگتن و تل ” صهیونیستها طی سالهای اخیر بر اتیوپی فشار آوردند تا بر رود نیل سد بسازد به ویژه که 80 درصد از آبی که از رود نیل وارد کشور مصر می شود، از کشور اتیوپی می گذرد. " آویو هشدار داده که دست از این توطئه خود بر دارند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کامیون های حامل انواع مختلف سلاح از سرزمین های اشغالی فلسطین به سوی سودان جنوبی ارسال می شود تا از آن طریق به دست عناصری در استان دارفور برسد و در نتیجه آن بحرانی که این روزها در دارفور وجود دارد، تقویت شود و به نوعی از جدایی طلبان این منطقه برای تشکیل کشور جدید حمایت و پشتیبانی شود.

روزنامه " اسرائیل الیوم" چاپ رژیم صهیونیستی هم پیش از این به نقل از یک روزنامه منتشره در سودان جنوبی فاش کرد که مقامات امنیتی اسرائیلی در حال حاضر مشغول آموزش و مسلح کردن ارتش سودان جنوبی هستند و در این راستا هواپیماهای صهیونیستی هر روز در فرودگاه " ربکونا" واقع در سودان جنوبی به زمین می نشینند.

این روزنامه افزود: هواپیماهای صهیونیستی مذکور در هر فرود انواع فروند موشک و ابزار و آلات جنگی را در کنار شماری مزدور آفریقایی آماده به جنگ با هدف کمک به ارتش سودان جنوبی و در جهت براندازی عمر البشیر رئیس جمهوری سودان تخلیه می کنند.

روابط و مناسبات میان سودان جنوبی و رژیم صهیونیستی تا به آن حد افزایش یافته است که اخیرا مقامات سودانی تصمیم به گشایش سفارت در شهر بیت المقدس و نه در شهر تل آویو داشتند و در عین حال وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز سفیر غیر مقیمی را برای کشور تازه تاسیس سودان جنوبی تعیین کرد.

از دیگر سو " آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با جمعی از نمایندگان از کشور سودان جنوبی به آنان قول داده بود که به زودی اسرائیل سفیر خود را به جوبا پایتخت این کشور اعزام خواهد کرد.

دو طرف همچنین بر تشکیل کمیته مشترک با هدف گسترش همکاری های دوجانبه طی سالهای آتی تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس