کد خبر 1098401
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
مسکن نمایه

وزیر راه با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز ایران بیش از ۲ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: از صاحبان خانه‌های خالی دعوت کردیم تا آن را در پروژه اقدام ملی مسکن عرضه و به مردم واگذار کنند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح اقدام ملی با اراده مردم و استقبال خوب در سراسر کشور در حال اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اختصاص زمین خوب برای اجرای طرح اقدام ملی در استان زنجان بیان کرد: تحویل مسکن اقدام ملی در استان‌های پیشتاز آغاز خواهد شد و به تدریج این طرح‌ که دو ساله است تحویل مردم داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پنج راهکار عملیاتی برای ساماندهی آشفته بازار مسکن

وی با بیان اینکه شناسایی دقیق متقاضیان اتفاق افتاده است، ادامه داد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بسترهای مختلف ثبت‌نام کردند، ۹۹۶ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که پایش این افراد در دستور کار قرار دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن را به سه صورت عملیاتی خواهد شد، ادامه داد: نوع نخست افرادی هستند که منازل آماده شده برای آنها فراهم شده و وقتی تعهدات را انجام دادند منازل تحویل داده می‌شود، در نوع دوم افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و با سازنده قرارداد می‌بندند و طبق زمان‌بندی که در قرارداد است واحد خود را تحویل می‌گیرند و گروه سوم در شهرهای کوچک زمین را تحویل می‌دهیم و با مدیریت کارگزاری، زمین‌ها را با نظارت اقدام به ساخت می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بسته حمایتی مستاجران اعلام شده که از چهارم مردادماه جاری برای همه اقشاری که حقوق بگیر ثابت هستند و پنج نفر به بالا هستند ارائه می‌شود، عنوان کرد: افراد می‌توانند برای کمک ودیعه مسکن ثبت‌نام کنند و به صورت سیستمی برای دریافت این مهم به بانک معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع حائز اهمیت این است که مستأجران فقط کارمزد بانکی را ماهانه پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: اصل ودیعه در پایان قرارداد به بانک مسترد می‌شود.

اسلامی از رایزنی با بانک مرکزی و درخواست از بانک‌ها خبر داد و گفت: این اقدام باید به گونه‌ای باشد که در سایر دسته‌بندی‌های اجتماعی هستند اگر متقاضی باشند بتوانند از تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نیز بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

مالکان خانه های خالی به چه شرط از پرداخت مالیات معاف می شوند؟

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کارمزد بانکی این تسهیلات ۱۳ درصد است، اظهار کرد: اگر  ظرفیت تقاضای خانواده‌های پنج نفره تکمیل شد و همه بودجه که ۲۰ هزار میلیارد تومان است را جذب نکردند، می‌توان این بودجه را به سایر گروه‌ها و خانواده‌های کوچکتر تزریق کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی ودیعه مسکن برای  زوج‌های جوان خبر گفت: کسانی که امسال ازدواج کنند و نتوانستند جشن بگیرند کمک می‌کنیم تا از طریق این تسهیلات خانه‌ای را رهن کنند.

اسلامی با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای اخذ مالیات از صاحبان خانه‌های خالی بیان کرد: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی وجود داشت و مکرر درخواست کرده بودیم‌ چرا که این موضوع محرک تشویقی است تا شرایطی فراهم شود که خانه خالی را عرضه کنند و این مهم کمک به عرضه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز ایران بیش از ۲ میلیون خانه خالی  در کشور وجود دارد، ادامه داد: از صاحبان خانه‌های خالی دعوت کردیم تا آن را در پروژه اقدام ملی مسکن عرضه و به مردم واگذار کنند.

وی با اشاره به اجرای پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین ادامه داد: اعتبار مورد نیاز پروژه را فراهم خواهیم کرد تا این پروژه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه تا پایان سال‌جاری ۵۱۸ کیلومتر دیگر به آزادراه‌های کشور اضافه خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون  ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم که این میزان به حدود ۳ هزار کیلومتر خواهد رسید که نشان از افزایش ۲۵ درصدی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با این اقدام تحول بزرگی در بخش بزرگراه‌های کشور اتفاق می‌افتد، بیان کرد: یکی از این پروژه‌ها کنار گذر جنوبی تهران است که اتوبان کرج به قزوین که بار ترافیکی سنگینی دارد را از آبیک تا چرم شهر هدایت خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس