کد خبر 1098305
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
چین آمریکا نمایه - کراپ‌شده

سرکنسول چین در هیوستون آمریکا، ضمن ابراز شگفتی از دستور تعطیلی این مرکز دیپلماتیک گفت واشنگتن مدرکی برای ادعایش ندارد.

به گزارش مشرق، «کان وی»، سرکنسول چین در «هیوستون»، آمریکا امروز پنجشنبه، دوم مرداد، اعلام کرد واشنگتن تاکنون مدرکی برای اثبات ادعاهایش مبنی بر جاسوسی اقتصادی این کنسولگری ارائه نداده است.

بیشتر بخوانید:

پکن: اعضای سفارت ما در آمریکا، تهدید به مرگ شدند

به گزارش اسپوتنیک، سرکنسول چین در هیوستون ضمن رد اتهام واشنگتن به این مرکز مبنی بر جاسوسی، گفت «واشنگتن هنوز مدرکی برای این ادعا ارائه نکرده است

وی گفت «از صدور دستور بسته شدن سرکنسولگریمان در هیوستون شگفت زده شدم؛ می‌دانم که آمریکایی‌ها از ضرورت حاکمیت قانون حرف می‌زنند و شما هم این را شنیده‌اید تا زمانی که گناهکاری شخصی ثابت نشود، او بی‌گناه است؛ خوب اگر ما کاری نادرست کردیم، مدارک و شواهدش را نشانمان دهید و اگر مدرکی ندارید، پس ما بی گناه هستیم.»

این دیپلمات چینی در پایان تاکید کرد «انتظار چنین رفتاری را نداشتیم و کنسولگری تحت امر من همواره برای ایجاد روابط دوستانه بین دو کشور تلاش می‌کرد.»

دولت آمریکا روز چهارشنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای خواستار تعطیلی سرکنسولگری چین در هیوستون طی ۷۲ ساعت شد. این اقدام با واکنش شدید سفارت چین در آمریکا مواجه شد. در بیانیه سفارت چین، از این اقدام به عنوان «تحریک سیاسی» یاد شده است.

پکن تاکید کرده این اقدم را تلافی می‌کند. از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین از تهدید دیپلمات‌های چینی مستقر در آمریکا به مرگ و نیز تهدید به بمبگذاری سفارت چین در واشنگتن خبر داد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    انشالله این لانه فتنه و نحس کمونیست در دنیا بسته بشه ، دنیا بدون کمونیست و نوکرانش جای بهتری خواهد شد
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 0
    خوش خبر باشین!! خیلی خوبه که آمریکا داره چینو هل میده طرف کشورهای مخالف آمریکا از جمله ایران! پایان این حماقت یانکی‌ها به نفع ملل آزاده مثل ایران، ونزوئلا، روسیه و.... هست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس