کد خبر 1098267
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
سوریه|روش‌های مبارزه با قانون قیصر/ وظیفه محور مقاومت در رد قانون آمریکایی

قانون قیصر نقض آشکار ساده‌ترین اصول حقوق بشر است و کشورهای محور مقاومت منطقه بر ضرورت در تقابل با این قانون اتفاق نظر دارند.

به گزارش مشرق، مرکز مطالعاتی تحلیلات العصر در گزارشی به بررسی جامع قانون قیصر و پیامدهای آن در عرصه داخلی سوریه و منطقه پرداخته است. مقاله مذکور قانون قیصر را کاملا مغایر با  مشروعیت بین‌المللی و منطبق بر مفهوم نقض حقوق بشر دانسته و تاکید می کند که این قانون، قانونی که یک کشور (آمریکا) به خود اجازه می‌دهد تا به صورت غیرقانونی سرنوشت ملت‌ سوریه را تعیین کند.

آمریکا عامل ویرانی بسیاری از سرزمین‌ها از سرخ‌پوستان آمریکایی گرفته تا ویتنام، کوبا،ونزوئلا،بوسنی و.. است؛ آنها حتی ملت خود را در آتش نژادپرستی می‌سوزانند. آمریکا با این اوصاف قوانین بشردوستانه‌ دروغینی وضع می‌کند و از آن لذت می‌برد. کسی که حقوق ملت خود را نقض می‌کند٬ چگونه می‌تواند برای ملت‌های دیگر قوانین بشردوستانه وضع کند؟

بیشتر بخوانید:

آمریکا سال‌هاست که علیه ملت سوریه به بهانه حذف دولتی که از لابی‌گری آمریکا ناراضی بود، توطئه می‌کند. تصمیم آمریکا دور از تصمیم جامعه جهانی و نهادهای آن است و اصلا در راستای منافع کشورهای جهان نیست. مصوبه یک جانبه آمریکا تحت عنوان قانون قیصر مشکلات سازمان ملل متحد را پیچیده‌تر می‌کند. این قانون تنها به تصمیم آمریکا اتخاذ شده و این اقدام برای جهانیان و دولت سوریه غیرقانونی است؛ زیرا واشنگتن حق مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را ندارد.

اگر آمریکا مدافع حقوق بشر سوریه بود،چرا سال‌ها حمایت خود را از ملت سوریه دریغ کرد. آمریکا با وضع قانون قیصر اهداف کاملا سیاسی دارد که تنها اوضاع سوریه را شامل نمی‌شود؛ بلکه به اوضاع عراق و لبنان،یمن، ایران و کل منطقه نیز مربوط می‌شود.

قانون قیصر حاوی مفاهیم تاریخی مربوط به درگیری میان صهیونیست‌ها و اعراب و مسلمانان است. هدف آمریکا از نامگذاری این قانون به قیصر چه بود؟هدف واقعی آن از این قانون چیست و چرا در این زمان این تصمیم گرفته شده است؟

کلمه قیصر یک عنوان برای حاکم بیزانس قدیم بود که در چارچوب امپراتوری قدرت را به دست می گرفت. در آن زمان کسی که ولیعهد روم بود این عنوان را از کشورهای اروپایی دریافت می‌کرد و با این لقب به شهرت جهانی می‌رسید.

نامگذاری قیصر از جانب آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها طبق مقررات این قانون می خواهند پس از شکست نظامی خود بر سوریه حکومت کنند و نژادپرستی خود را علیه اعراب نشان دهند. همچنین آن‌ها می‌خواهند این قانون را قانونی جامع برای عناصر استعماری غربی همانند انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی نشان دهند.

اما در مورد نمادگرایی سیاسی از نظر تاریخی دو قطب قیصر و کسری در جهان از زمان‌های گذشته شناخته شده بودند. بنابراین این نام با نفرت، نژادپرستی و ناهنجاری و دموکراسی همراه است.

هدف قانون قیصر آنگونه که آمریکا ادعا می‌کند، دفاع از حقوق ملت سوریه نیست؛ بلکه آمریکایی‌ها به دنبال براندازی دولت «بشار اسد» هستند که در برابر آنان تسلیم نشد. همچنین این قانون به دنبال آسیب رساندن به ملت و وطن‌پرستان سوریه است؛ چرا که حمایت از این ملت با قتل عام و گرسنگی دادن به آنان انجام نمی‌شود. این امرهمچنین نشان می‌دهد که هدف آمریکا از اعمال تحریم علیه بشار اسد و دولت و نیروهای نظامی و کسانی که با گروهک تروریستی داعش مقابله می‌کنند، سرنگونی رژیم سوریه است.

چرا این قانون در این دوره به مرحله اجرا درآمد و هدف آن چیست؟

البته آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و تمام لابی های یهودیان در جهان همگی به دنبال محافظت از رژیم صهیونیستی و تحقق رویه‌های آن هستند تا این رژیم اشغالگر را به دولت مستقل تبدیل کنند. این کشورها در دو دهه گذشته و در پی جنگ‌ها و تجاوزات امیدوار بودند تا مقاومت را تضعیف و در نهایت تسلیم کنند. آنها همچنین به دنبال محاصره سوریه و ایران بودند . تضعیف نقش روسیه و تحت فشار قرار دادن آن به عنوان یک دشمن سنتی برای اعلام تاسیس رژیم اسرائیل از جمله اهداف دیگر این کشورها بود. اما پیروزی سوری‌ها علیه تجاوز سعودی‌ و آمریکایی و همچنین داعش و پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی هیمنه پوشالی این کشورها را نابود کرد. ناگفته نماند که پیروزی‌های یمن که مورد نگرانی یهودیان وآمریکایی‌ها شده، به ‌ویژه که با نابودی هم‌پیمان بزرگ صهیونیست‌ها (عربستان سعودی) همراه است موجب شد تا طرح‌های اشغالگری آنان همانند «معامله قرن» و شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها درکرانه باختری به تعویق بیفتد.

آمریکا برای حل تحولات منفی منطقه اقدامی نخواهد کرد و تنها اقدام آن‌ اعلام قانون قیصر است.علاوه برآن لابی یهودیان فشارعظیمی را برای اجرای این قانون اعمال کردند. همچنین ترکیه که بار مسئولیت رهبری اخوان المسلمین و داعش را به جای آمریکا و انگلیس در این زمینه به عهده گرفت و به دنبال بازگرداندن افتخار امپراتوری عثمانی است، از دیگر حامیان این قانون است.

بنابراین آمریکا تنها درصدد دستیابی به خواسته‌های خود است، درحالی‌که ادعا می‌کند قانون قیصر منافع ملت سوریه و دولت را در بردارد.

آمریکا از اجرای قانون قیصر اهداف سیاسی دارد و اقدام او بشردوستانه نیست؛ بلکه به دنبال ایجاد نفوذ استعماری بیشتر در سوریه است. اقدام یکجانبه آن مبتنی بر هیچ اجماعی نیست؛ بلکه اقدامی غیرقانونی و نژادپرستانه و غیر انسانی است.

قانون قیصر پیامدهای ناگواری برای ملت سوریه در بردارد و استعمارطلبی آمریکا منجر به گرسنگی و قتل عام ملت می‌شود که عدم اجرای این قانون به مقاومت ملت و دولت سوریه بستگی دارد.

تصویب قانون قیصر از جانب آمریکا یک جانبه بوده و این قانون به اتفاق آراء نرسید؛ چرا که توجیهات آمریکا غیرمنطقی و نادرست بود. از سوی دیگر زمان تصویب قانون قیصر بر اساس وضعیت‌ نظامی و پیامدهای سیاسی بین‌المللی بوده و درد و رنج ملت سوری‌ها در این قانون اهمیتی ندارد.

رویکرد استکباری آمریکا پیامدهای منفی بسیاری بر کشورهای جهان گذاشته و پیرو گروه‌هایی است که ملتش را به شکنجه و گرسنگی دادن ملت‌های دیگر تشویق می‌کند. اتخاذ اهداف و جهت‌گیری‌های آمریکا به نفع رژیم اشغالگر صهیونیستی است که به قوانین بین‌المللی پایبند نیستند و حقوق ملت‌ها را پایمال می‌کنند و به دنبال دولت‌های وابسته برای اجرای اهداف استعماری خود است.

اهداف آمریکا در هر صورتی مبنی بر خون‌ریزی و قتلوعام است و با اقدامات جنایتکارانه خود درصدد دستیابی به این اهداف است.

تمام فتنه‌ها و آشوب‌ها توسط یک لابی‌گری جهانی اداره می‌شود که هم‌پیمانانش بر تبادل نقش خود با انگلیس تمرکز دارند.همچنین فرانسه تابع آمریکا بوده که طراح و برنامه‌ریز توطئه‌های آمریکا،رژیم صهیونیستی است.

بنابراین ما به عنوان کشورها و دولت‌ها مورد حمله استکباری کشورهای استعمارگر قرار می گیریم و باید مواضع و روش‌های دفاعی خود را به دور از ملاحظات سیاسی بین‌المللی که توسط کشورهای مستکبر ساخته شده و به منافع آنها خدمت می‌کنند ، بنا کنیم.همچنین بر دروغ‌های سازمان بین‌المللی و سازمان ملل متحد که همگی در مقابل دلار آمریکا و ریال‌های سعودی نمی‌تواند مقاومت کند،اعتماد نکنیم.

روش مقاومت و مقابله در برابر قانون قیصر

1.کنار گذاشتن قانون قیصر: این امر با شفاف سازی اهداف غیر انسانی آمریکا در برابر جهانیان میسر می‌شود. همچنین باید در سطح شهرها و حومه‌های سوریه تدابیری مبنی بر ایجاد یک برنامه آگاهی بخش در جهت مثبت اندیشیده شود و اطمینان خاطری در اذهان مردم ایجاد شود که آن‌ها قادرند با آمریکا مقابله کنند و با اتحاد داخلی و ملی نقشه‌ها و اهداف آن را برملا کنند.

2.رد این قانون: این مورد در همکاری واقعی با کشورهای محور مقاومت امکان پذیر است، ما همیشه خواستار ایجاد واحد رسمی یا حداقل یک واحد اقتصادی، نظامی جزئی در میان آن‌ها هستیم .امروز کشورهای محورمقاومت باید رد قانون قیصر رابه طور رسمی و عملی اعلام کنند و هم‌پیمانان سوریه نیز باید از راههای دیپلماتیک و اقتصادی با آمریکا مقابله کنند.

3.اثبات عدم صلاحیت آمریکا برای تصویب قانون قیصر: با افشای جنایات آمریکایی در همه سطوح برای جهانیان، عدم صلاحیت آن نشان داده شود.

4. مجبور کردن آمریکا برای کنار گذاشتن این قانون: محور مقاومت و متحدان آن باید برای شکستن حصار این قانون بسیج عمومی شوند؛چرا که ملت سوریه دارای یک روحیه انقلابی برای رهایی از استعمار آمریکا است.

نارضایتی عمومی از آمریکا به عنوان دشمن اصلی جهانیان باید به صورت رسمی و علنی مطرح شود. این نارضایتی‌ها باید از طریق مذاکرات و یا در سطح تظاهرات مردمی علیه آمریکا نشان داده شود.به عنوان مثال در یمن شعار و فریاد را شروع کردیم که منجر به ترس آمریکایی‌ها شد و در ما یک روحیه انقلابی و انگیزه‌ای برای مقابله با دشمن ایجاد کرد.ملت سوریه باید بهترین روش برای مقابله با دشمنان را اتخاذ کنند و باید بدانند که آمریکا از طریق نظامی و سیاسی نتوانست سوریه را منهدم کند بنابراین از طریق تصویب قانون قیصر تلاش کرد تا ملت را علیه حکومت تحریک کند. باید با دولت‌های ضد آمریکا ارتباط دوستانه برقرار کرد وعلیه بی عدالتی‌ها جنگید.

در همین راستا لازم است که کشورهای محور مقاومت مانع نفوذ آمریکا در امورات کشورخود شوند و شایان ذکر است که مقابله با آمریکا و اهداف آن،مقابله با موجودیت صهیونیستی نیز به شمار می رود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    22 9
    خیلی باحالید!!!! خخخخخ
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      12 16
      به حوثی ها بگیم یه عملیات دیگه برن؟ پس ساکت شو
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    5 30
    دولت فارسی از صفحه ی روزگار محو خواهد شد .
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      19 3
      باشه تو راست میگی؛ حالا برگرد توو لگن یخ
    • فرزند ایران IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      8 1
      باش تا محو بشیم.
    • بوکسور کهنه کار IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      29 4
      خیلی دوست دارم همین جمله را رو در رو از دهن یکنفر بشنوم تا بفرستمش شش ماه با نی مایعات بخوره
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      9 1
      به زودی خودت از صفحه محو خواهی شد
    • مسعود IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      0 0
      خفه شو احمق مزدور
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    23 2
    امریکا عامل ویرانی بوسنی هست ؟ تحریف تاریخ تا این حد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس