کد خبر 1094153
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
«سیمئونه»؛ معدن طلای اتلتیکو

دیگو سیمئونه نه تنها اتلتیکومادرید را در داخل زمین متحول کرده، بلکه با ایجاد انقلاب در خارج از آن، باشگاه معمولی پایتخت اسپانیا را به یکی از ثروتمندترین‌ها در جهان بدل کرده است.

به گزارش مشرق، پیروزی یک بر صفر شب گذشته اتلتیکو مادرید برابر رئال بتیس، هشتمین سهمیه متوالی لیگ قهرمانان را تحت هدایت مرد آرژانتینی برای اتلتی قطعی کرد؛ به عبارت دیگر ین در تمامی فصول تحت هدایت وی به لیگ قهرمانان راه یافته است.

بیشتر بخوانید:

دفاع کاستا از گل جنجالی‌اش به رئال بتیس

سیمئونه اتلتیکو را یک بار به عنوان قهرمان لالیگا، دوبار به عنوان نایب قهرمان و چهار بار در کسوت تیم سوم به لیگ قهرمانان رسانده و نتیجه دو بازی آتی این تیم در فصل جاری لالیگا تکلیف جایگاه آنان را در این فصل مشخص می‌کند البته آنان هم اکنون در رده سوم جای دارند.

این صعودها به ورود ثروت زیاد به این باشگاه منجر شده است؛ با این حال، سودآورترین حضور آنان در لیگ قهرمانان به دو بار صعود آنان به فینال این تورنمنت مربوط نمی‌شود بلکه مربوط به فصل گذشته است که با وجود حذف از مرحله یک هشتم، بیش از ۸۵ میلیون یورو به حساب باشگاه سرازیر شد.

در این بین، در دو موقعیتی که آنان به فینال رسیدند، (سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶) اتلتی به ترتیب ۵۰ و ۷۰ میلیون یورو درآمدزایی داشت.

این فصل، قرمز و سفیدپوشان مادرید همین حالا بیش از ۷۶ میلیون یورو درآمدزایی داشته اند.

در مجموع، این تیم در هفت حضور متوالی خود در لیگ قهرمانان اروپا، ۴۱۷ میلیون یورو کسب کرده و این رقم در فصل آینده نیز افزایش خواهد یافت.

درآمد اتلتیکو از لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

فصل ۲۰۱۳ – ۱۴: ۵۰.۰۵ میلیون یورو

فصل ۲۰۱۴ – ۱۵: ۴۳.۷۲ میلیون یورو

فصل ۲۰۱۵ – ۱۶: ۶۹.۶۶ میلیون یورو

فصل ۲۰۱۶ – ۱۷: ۶۰.۶۱ میلیون یورو

فصل ۲۰۱۷ – ۱۸: ۳۱.۷۳ میلیون یورو

فصل ۲۰۱۸ – ۱۹: ۸۵.۶۵ میلیون یورو

فصل ۲۰۱۹ – ۲۰: ۷۶.۳ میلیون یورو

مجموع: ۴۱۷.۷۸ میلیون یورو

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس