کد خبر 1097767
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
انتخابات پارلمانی سوریه

کمیته عالی انتخابات سوریه نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور را که روز یکشنبه برگزار شد، اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، «سامر زمریق» رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه سه شنبه شب در یک نشست خبری اعلام کرد که کار شمار آرا در استان‌های مختلف به پایان رسیده و نتیجه آن در اختیار این کمیته قرار گرفته است.

رئیس کمیته عالی انتخابات سوریه میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را ۳۳.۱۷ درصد اعلام کرد.

وی گفت که تعداد واجدین شرایط برای رای دادن در سومین دوره انتخابات پارلمانی سوریا که در روز یکشنبه گذشته برگزار شد، ۶ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۷۸ نفر بود.

سامر زمریق اظهارت داشت که در تعدادی از مراکز اخذ رأی در دیرالزور و حلب و حومه آن به دلیل «وجود تعداد بیشتر برگه‌های انتخاباتی»، مجددا انتخابات صورت گرفت.

در این دوره از انتخابات، ۱۶۵۶ نامزد از جمله ۲۰۰ زن برای به دست آوردن کرسی پارلمان با یکدیگر ه رقابت پرداختند.

انتخابات روز یکشنبه سوریه، سومین انتخابات پارلمانی بود که سوری‌ها از آغاز بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ آن را تجربه کرده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در اولین واکنش رسمی این کشور به برگزاری انتخابات سوریه اعلام کرد که واشنگتن آن را به رسمیت نمی‎شناسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که هدف دمشق از برگزاری انتخابات پارلمانی سوریه مشروعیت بخشی به دولت و جلوگیری از اجرای فرآیند سیاسی است که قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت بدان تاکید دارد.

مسئولان آمریکایی در حالی خشم و نارضایتی خود را از برگزاری سومین انتخابات پارلمانی سوریه ابراز می‎کنند که سوری‌ها پیروزی دیگری را در عرصه سیاسی رقم زده و حامیان تروریسم در این کشور و در راس آن آمریکا را بیش از پیش ناامید کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    2 1
    آمریکا از دست این انتخابات عصبانی باش! و از این عصبانیت بمیر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس