عوارضی

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل، احداث و بهره‌برداری از پنج طرح بزرگراهی مهم کشور با واگذاری آن به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ امیر محمود غفاری، با اعلام این‌که تکمیل، احداث و بهره‌برداری از پنج طرح بزرگراهی مهم کشور به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، گفت: به واسطه تقویت حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی کشور، این وزارتخانه بخشی از طرح‌های عمرانی مهم بزرگراهی که از نقش به سزایی در تسهیل تردد و کاهش ترافیک چهار شهر مهم کشور دارد را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دریافت نقدی عوارض آزادراهی ممنوع شد

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: واگذاری این طرح‌ها با استفاده از ایجاد ظرفیت قانونی مناسب بند ۶ تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون بودجه گنجانده شده، انجام خواهد گرفت.


غفاری گفت: در جلسه اخیر کارگروه واگذاری متشکل از سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت راه و شهرسازی و اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، طرح‌های توجیهی واگذاری این طرح‌ها بررسی و به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، به زودی فراخوان شناسایی سرمایه‌گذار طرح‌های مذکور از طریق رسانه‌های جمعی منتشر خواهد شد.

غفاری روش واگذاری ۵ طرح مذکور را مشارکت به روش BOT عنوان کرد و گفت: در این روش بخشی از سرمایه مورد نیاز توسط دولت به بخش خصوصی اعطا شده و مابقی از اعتبار مورد نیاز توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از اتمام یا در جریان مراحل احداث با توجه به نوع قرارداد منعقد شده، اصل و سود آورده بخش خصوصی با بهره‌برداری و اخذ عوارض تردد از کاربران تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در خصوص جزئیات نحوه واگذاری این ۵ طرح گفت: احداث پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت از محل طرح بهسازی راه اصلی شریف آباد - پاکدشت و احداث کمربندی پاکدشت با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی و بدون مشارکت دولت با دوره احداث سه ساله و طول دوره بهره‌برداری ۱۰ ساله واگذار می‌شود.

وی افزود: همچنین پروژه کمربندی شرقی پاکدشت از محل طرح آزادراه کمربندی پاکدشت با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی بخش غیر دولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره‌برداری ۱۰ ساله توسط بخش خصوصی واگذار می‌شود.

غفاری در خصوص ۳ طرح دیگر گفت: پروژه کمربندی سنندج از محل طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور با مشارکت ۳۰ درصدی دولت از محل اعتبارات تبصره ۱۹ تخصیص یافته به کریدور مذکور و سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی بخش غیردولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره‌برداری ۱۰ ساله خواهد بود.

معاون وزیر معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه احداث کمربندی زاهدان از محل طرح احداث بزرگراه زاهدان – زابل و بزرگراه زابل – دوست محمد با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش غیر دولتی با طول دوره احداث سه ساله و بهره‌برداری ۷ ساله است؛ همچنین پروژه احداث کمربندی دماوند از محل طرح احداث باند دوم رودهن – فیروزکوه – قائمشهر با اولویت سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصدی بخش غیردولتی پس از اخذ مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ با هدف ایجاد امکان مشارکت دولت واگذار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    21 0
    علی برکت الله
  • م IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    16 0
    خسته نباشی راه خوبیه،،، راه یک جور. برق یک جور،، هر وزیری این کار بکنه عالیه علی به برکت ا.... همه کار ها درست میشه، کم که نیستیم، 80 میلیون. به همه میدیم مخصوصا وزارت نیرو
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    21 0
    به کوچه پس کوجه هم میرسه اقتصاد بدون نفته دیگه
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    20 0
    ای لعنت برتون حتما برای نفس کشیدن هم می خواید عوارض ببندبین
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    8 0
    کاش فقط دزد مال مردم بودید دزد ایمان واعتقادات هم شدید
  • CA ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    9 0
    لعنت الله علی قوم الظالمین والکذابین والکلیدین و الرانتین و الاختلاسین.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    پول نفت وبدید بچه هاتون نوش جان.هرچی ساختید ازمردم در بیارید
  • احمد DE ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    6 0
    از دستشویی گرفته تا جنگلو دریا رو دارید عوارضی میگیرید آزاد راه کم بود رسید به بزرگراه ب اسم خصوصی سازی اما بکام دولت جونی که شما از مردم این آبو خاک دارید میگیرید زهاک نتونست بگیره. به هرچیزتو ادم دقت میکنه میبینه خلقی از شما خون خوار تر رو زمین نیومده. دنیا و آخرت رو باهم گرفتید از مردم
  • کمیل IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    1 0
    حتما انها را هم در بورس به ملت می فروشید.
  • علیرضا IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    هر جا خصوصی بشه جز بدبختی چیزی نداره و اگه بخش خصوصی می خواد پول بگیره خوب خود دولت پول بگیره و خصوصی نشه شاید هم به .......مجانی واگذار بشه و معلوم نیست بعد یک سال نگوید هر کس عبور کنه یه میلیون بده پس خود دولت مبلغی بگیره
  • ناشناس IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    بجای این عوارض ها که پول خورد است مسئولین قوه قضائیه را عوض کنید که خون تازه به رگ های عدالت وارد بشه بقیه کارها درست می شه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام اخه مردم پولی دارند که پرداخت کنند ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس