کد خبر 1097199
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
یولن لوپتگی

لوپتگی که یکی از گزینه‌های مربیگری تیم ملی محسوب می‌شد، در این فصل لالیگا در باشگاه سویا آماری فوق‌العاده را به ثبت رسانید.

به گزارش مشرق، شب گذشته در چارچوب هفته پایانی لالیگا، سویا مقابل والنسیا به برتری رسید تا این تیم با ۷۰ امتیاز پس از رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید در جایگاه چهارم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

احتمال حضور لوپتگی روی نیمکت ایران چقدر است؟/ مذاکرات محرمانه با سرمربی سابق اسپانیا؟!

سویا به فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد و باید دید چه عملکردی در اروپا به ثبت خواهد رسانید.

البته کار این تیم در این فصل رقابت‌های اروپایی هنوز تمام نشده و سویا می‌تواند در لیگ اروپا به مقام قهرمانی دست یابد.

این تیم در مرحله یک هشتم نهایی باید به مصاف رم برود.

سویا در این فصل رقابت‌های لالیگا آماری درخشان را به ثبت رسانید و در بسیاری از نکات رکورددار هم بود.

امتیاز ۷۰ برای سویا جزو امتیازهای برتر در تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. این تیم تنها در ۳ فصل در تاریخ لالیگا توانسته بیشتر از این امتیاز را کسب کند که آخرین بار در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ با مانولو خیمنز به این امتیاز رسیده بود. رکورد تاریخ این باشگاه در دست اونای امری در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ است که این باشگاه به ۷۶ امتیاز رسید.

اما میزان گل خورده این تیم یک آمار فوق‌العاده در تاریخ تیم سانچس‌پیس‌خوان است. سویا در ۶ بازی اخیر خود تنها یک گل دریافت کرده که نشان از خط دفاعی آماده و دروازه‌بانی شش دانگ است.

سویا با خولن لوپتگی کمترین گل خورده در تاریخ باشگاه را به ثبت رسانید و با ۳۴ گل خورده آماری درخشان را ثبت کرد. البته در فصل ۱۹۸۲-۱۹۸۳ سویا با هدایت مانولو کاردو ۳۱ گل دریافت کرد اما در آن زمان لالیگا ۱۸ تیمه بود و به همین دلیل آمار لوپتگی در راس سویا است.

تیم لوپتگی در بین تیم‌های اسپانیایی آمار بیشترین کلین‌شیت در تمامی مسابقات را داراست. سویا حتی از رئال مادرید، اتلتیکومادرید هم بیشتر دروازه‌اش را بسته نگاه داشته است.

در مجموع بازی‌های انجام شده، سویا ۲۴ بار در لالیگا و دیگر رقابت‌ها کلین‌شیت کرده که رئال مادرید در ۲۲ بازی به این اتفاق دست یافته است.

رکورد دیگر، نباختن در ۱۷ بازی پیاپی سویا است. این تیم با هدایت مربی سابق رئال مادرید در ۱۷ بازی متوالی شکست نخورده که بهترین آمار سویا را به نمایش گذاشته است.

باید دید لوپتگی می‌تواند با قهرمانی در لیگ اروپا، آمار درخشان خود را بهتر کند؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دیدگا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    نمیدونم چه اصراری به استفاده از مربی های معروف و گرون برای غارت بیت المال و پول مردم این کشور هست!! در شرایطی که نرخ ارز بصورت وحشتناکی صعودی هست و دستمزد این مربی ها رو اگه بصورت ثانیه ای هم حساب کنی باز از حقوق یک ماه کل کارگران یک کارخونه بیشتر میشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس