کد خبر 1070769
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
والنسیا

امروز سالروز آخرین قهرمانی والنسیا در لالیگا در نهم می سال ۲۰۰۴ است.

به گزارش مشرق، والنسیا آخرین لالیگای خود را ۱۶ سال پیش فتح کرد. خفاش‌ها در نهم می ۲۰۰۴ دومین قهرمانی خود را در سه سال جشن گرفتند. این اتفاق با پیروزی ۲ بر صفر برابر سویا در سانچس پیسخوان رخ داد. گل‌های والنسیا را ویسنته و باراخا به ثمر رساندند. دو هفته به پایان لالیگا باقی مانده بود که این تیم با هدایت رافائل بنیتس برای ششمین بار در تاریخ این رقابت‌ها قهرمان شد. ۱۰ روز بعد والنسیا در یک سال به یادماندنی توانست دوگانه را به ثبت برساند. این تیم با پیروزی ۲ بر صفر مقابل مارسی فاتح جام یوفا شد. 

بیشتر بخوانید:

پرافتخارترین تیم‌های اسپانیایی در اروپا +عکس

ششمین قهرمانی والنسیا پس از یک بازگشت تاریخی به دست آمد. خفاش‌ها ۱۲ هفته مانده به پایان هشت امتیاز کم‌تر از رئال مادرید صدرنشین داشتند. تنها ۱۰ هفته بعد والنسیا هفتاد و هفتمین امتیاز خود را کسب کرد و مادرید ۷۰ امتیازی باقی ماند. آن آخرین قهرمانی در لالیگا بود که با جبران هشت امتیاز اختلاف در ۱۲ هفته به دست می‌آمد. 

پس از این قهرمانی بنیتس به تنها سرمربی تاریخ باشگاه تبدیل شد که توانست دو عنوان را در لالیگا به دست آورد (۰۴-۲۰۰۳ و ۰۲-۲۰۰۱). پیش از آن رامون انسیناس (۴۲-۱۹۴۱)، ادوارد کولبز (۴۴-۱۹۴۳)، لوییس پاسارین (۴۷-۱۹۴۶) و آلفردو دی استفانو (۷۱-۱۹۷۰) والنسیا را قهرمان لالیگا کرده بودند.  

از سال ۲۰۰۴ همه جام‌ها به بارسلونا یا رئال مادرید رسید و تنها یک بار اتلتیکومادرید در فصل ۱۴-۲۰۱۳ اجازه نداد دو تیم بزرگ اسپانیا قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کنند. در فصل ۰۴-۲۰۰۳ والنسیا تنها در هفت بازی شکست خورد و هیچ یک را با یک گل بیش‌تر مغلوب نشد.  

سانتیاگو کانیسارس در آن فصل کم‌ترین گل خورده را به نام خود ثبت کرد (۲۵ گل) با میانگین ۰.۶۸ گل خورده در هر بازی. دروازه‌بان اسپانیایی در ۲۰ بازی دروازه‌اش را بسته نگه داشت که هم‌چنان بهترین رکورد در این باشگاه محسوب می‌شود. 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس