کد خبر 1097181
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

نکته ای که همیشه برای تمام مدیران وب سایت ها دارای اهمیت بسیار بالایی بوده است و تمام تلاش خود را کرده اند که بتوانند سایت خود را جزء وب سایت های برتر در موتورهای جستجو برای کابران نمایش دهند طراحی و راه اندازی وب سایتی است که از همه لحاظ توانسته باشد نیاز بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کرده باشد و در راستای برآورده کردن آن ها قدم بردارد.

اما سوالی که برای تمام مدیران وب سایت ها به جود می آید و به نوعی دغدغه ذهنی تمام آن ها می باشد این است که یک وب سایت موفق چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد که باعث می شود نسبت به سایر وب سایت ها برای موتورهای جستجو ارجعیت پیدا کند.

 4 ویژگی مهم یک سایت موفق


 

با توجه به اینکه این روزها دسترسی مردم به سایت های مختلف و نیاز سایت ها برای معرفی بهتر کسب و کار خود یک امر نسبی و لازم شده است بنابراین باید بستر مناسبی هم برای طراحی سایت در نظر داشته باشید.

رقابتی که در بازار کسب و کارهای آنلاین وجود دارد به وضوح این مسئله را نشان داده است که هر چه وب سایت شما بتواند نیاز بازار هدف را بخوبی تشخیص داده و در جهت رفع آن نیاز ها قدم برداشته باشد به مراتب نسبت به وب سایت هایی که تنها هدف آن دیده شدن در موتورهای جستجو می باشد موفقیت بیشتری را کسب خواهند کرد.

بنابراین اگر شما هم درصدد هستید تا یک سایت موفقی را در جهت پیشرفت کسب و کار خود راه اندازی نمایید باید بدانید که یک وب سایت موفق چه ویژگی هایی را باید دارا باشد و اینکه وب سایت های رقیب شما چه کار کرده اند که توانسته اند در حرفه و دنیای موتورهای جستجو به عنوان یک وب سایت موفق برای کاربران نمایش داده شوند.

با ما همراه باشید تا فوت کوزه گری را به شما آموزش دهیم و شما را با آنچه که نیاز است درباره یک وب سایت موفق بدانید آشنا کنیم.

آنچه درباره وب سات های موفق باید بدانید

در این مطلب قصد داریم آنچه که نیاز است شما درباره طراحی و راه اندازی یک وب سایت موفق بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

تکنیک ها و کارهایی که تمام وب سایت های موفق به نوعی آن ها را در طراحی سایت خود به کار برده اند و توانسته اند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.

یرای طراحی وب سایت نیاز است که بدانید سایت شما باید چه ویژگی هایی را دارا باشد و با بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل  بتوانید در دنیای رقابت موفق شوید.

 یک سایت موفق باید سئو شود

ویژگی های وب سایت موفق عبارتند از:

· هدف گذاری برای وب سایت

· تاثیر وب سایت روی کسب و کار شما

· شناخت کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان

· انتخاب هاست و دامنه مناسب برای سایت

· طراحی لوگو

· ظاهر وب سایت

· امنیت وب سایت

· رعایت کردن اصول سئو در سایت

· بروزرسانی مداوم سایت

· سرعت سایت

هدف گذاری برای وب سایت

· اولین و مهم ترین نکته که برای طراحی سایت باید به آن توجه داشته باشید هدف گذاری کردن سایت می باشد. شاید در نگاه اول این مسئله چندان ویژگی مهمی برای سایت نباشد اما باید بگوییم که همیشه موفقیت های بزرگ از اقدامات کوچک به نتیجه رسیده اند.پس بررسی و آنالیز وب سایت به صورت حرفه ای را در لیست برنامه های خود قرار دهید تا به هدف دقیق و مناسب برسید

بنابراین قبل از اینکه بخواهید سایت خود را راه اندازی کنید بهتر است که اهدافی که مد نظر دارید را برای خودتان یادداشت کنید. اصلا هدف شما از طراحی سایت چیست؟!

تنها می خواهید که یک سایت راه اندازی کنید یا اینکه هدف شما این است که با طراحی و راه اندازی وب سایت به کسب و کار خود رونق داده و مشتریان بیشتری را جذب نمایید؟!

این سوالی است که باید قبل از راه اندازی سایت به آن پاسخ دهید. به نوعی هدف شما را از راه اندازی سایت مشخص می کند. پس بهتر است که با خودتان رو راست باشید.

تاثیر وب سایت روی کسب و کار شما

وقتی که برای طراحی و راه اندازی سایت خود هدفتان را مشخص کردید به راحتی به این درک خواهید رسید که راه اندازی وب سایت چه تاثیری می تواند روی کسب و کار شما و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل داشته باشد.

آیا شما از سایت خود به درآمد بیشتر دست خواهید یافت و یا اینکه تنها برای خودتان هزینه اضافه ای تراشیده اید؟!

این دلیل برای مفید بودن وب سایت برای کسب و کار شما کافی نیست؟

شناخت کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان

از دیگر ویژگی های وب سایت های موفق این است که توانسته اند بخوبی کلمات کلیدی که برای آن ها در کسب و کارشان دارای اهمیت می باشد را شناسایی کرده و از آن ها در وب سایت خود استفاده کنند.

برای آن دسته از دوستانی که تازه اول راه هستند و نمی دانند که منظور ما از کلمات کلیدی چیست؟ به اختصار خواهیم گفت که منظور ما از شناسایی و استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت چه چیز می باشد.

کلمات کلیدی در حقیقت  کلماتی هستند که کاربران برای پیداکردن موضوع مورد نظرشان در موتور های جستجوی گوگل از آن ها استفاده می کنند. کلماتی که به نوعی معرف محتوای وب سایت شما می باشند.

لازم است بدانید که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کارتان یکی از تکنیک های بهینه سازی وب سایت که همان سئو سایت است می باشد.

حال که متوجه کلمات کلیدی و اهمیت آن ها در سایت شده اید به بحث اصلی خود باز میگردیم.

بعد از آنکه شما به عنوان مدیر وب سایت و صاحب کسب و کار، کلمات کلیدی مناسب با حرفه خود را شناسایی و به نوعی استخراج کردید نوبت به این می رسد که چگونه از آن ها در سایت خود استفاده کنید. شما می توانید از کلمات کلیدی خود در دسته بندی ها و یا زیر دسته های سایت خود استفاده کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که کلمات کلیدی خود را به عنوان برچسب و تگ نیز در محتواهایی که تولید می کنید به کار بگیرید.

مثلا اگر در زمینه سئو و طراحی وب سایت فعالیت دارید می توانید از کلماتی همچون: سئو، سئو سایت، بهبود سئو سایت و... برای کسب و کار خود استفاده کرده و آنها را در بخش های مختلفی از سایت خود مورد استفاده قرار دهید.

انتخاب هاست و دامنه مناسب برای سایت

از دیگر ویژگی های یک وب سات موفق داشتن هاست و دامنه مناسب می باشد.

هاست، مکانی است که وب سایت شما در آن نگهداری می شود. شما باید دقت داشته باشید در زمان خرید هاست برای سایت خود، هاستی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی فوق العاده ای می باشد.

مسئله بعدی انتخاب نام دامنه برای سایت می باشد که همچون هاست دارای اهمیت زیادی است. زمانیکه شما برای نام دامنه خود از چندین کلمه نامعتبر استفاده می کنید شک نداشته باشید نه تنها در دنیای موتورهای جستجو سایت شما جایی ندارد بلکه عمر سایت شما در کوتاه ترین زمان ممکن نیز به پایان خواهد رسید.

فراموش نکنید که انتخاب نام دامنه و هاست مناسب به طول عمر سایت شما کمک زیادی می کنند.

طراحی لوگو

نکته مهم دیگری که در زمان طراحی و راه اندازی وب سایت باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید یک وب سایت موفق را راه اندازی کنید، طراحی لوگو سایت می باشد.

لوگو به نوعی نماد و معرف فعالیتی است که شما در حال انجام هستید و به زبان ساده تر شناسنامه کاری و هویت سایت شما می باشد.

بنابراین بهتر است طرحی را برای لوگو سایت خود انتخاب کنید که از هر لحاظ مناسب باشد. همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام جستجو درباره موضوع و مطلب خاصی این تصویر گوگل است که در ذهن شما نفش می بندد. با این تصور برای طراحی لوگو سایت خود اقدام کنید.

داشتن یک لوگو مناسب و شیک از ویژگی های یک وب سایت موفق می باشد.

ظاهر وب سایت

با استفاده ار عکس های زیبا و کیفیت دار می توانید جلوه و ظاهری زیبا برای سایت خود به وجود آورید که مخاطب پسند باشد. با این کار شما می توانید رابط کاربری خوبی داشته باشید وکاری کنید که کاربر از ورود به سایت شما لذت زیادی ببرد.

مثلا تصور کنید که برای خرید کیف و کفش وارد یک فروشگاه شده اید چیزی که در نگاه اول نظر شما را به خود جلب خواهد کرد چیست؟

دقیقا دیزاین و دکوراسیون آن فروشگاه می باشد. سایت شما هم نفش یک فروشگاه را برای کاربرانی دارد که در گوگل با شما آشنا شده اند. بنابراین تمام سعی خود را باید به کار گیرید تا کاربر را در سایت خود نگه دارید.

امنیت وب سایت

مسئله ای که برای تمام وب سایت ها دارای اهمیت می باشد امنیت وب سایت است. شما برای اینکه امنیت وب سایت خود را حفظ نمایید نیاز دارید که از یک رمز قوی برای سایت خود استفاده کنید. رمزی مانند ssl. البته داشتن رمز تنها نمی تواند امنیت سایت شما را در اختیا داشته باشد .  بلکه نیاز به یک هاستینگ امن نیز دارید

رعایت کردن اصول سئو در سایت

بعد از اینکه تمام آنچه که در مطالب بالا به آن ها شاراه کردیم را در سایت خود اعمال کردید نوبت به موضوع اصلی برای موفقیت سایت شما می رسد. آن هم چیزی نیست جزء رعایت اصول سئو سایت.

سئو سایت که همان بهنیه سازی مردن وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد دارای تکنیک ها و قواعد خاص خود می باشد که هر مدیر وب سایتی برای اینکه بتواند در نتایج موتورهای جستجو سایت خود را در بالاترین رتبه و جایگاه مشاهده کند باید حتما آن ها را در سایت خود به کار بگیرید.

بروزرسانی مداوم سایت

فراموش نکنید که کاربران گوگل همیشه به دنبال بروز ترین اطلاعات و اخبار می باشند و اطلاعات قدیمی و کهنه چندان برای آن ها دارای اهمیت نمی باشد. پس همیشه مطالب و محصولات سایت خود را بروزرسانی کنید و به دنبال این باشید که کاربران و بازار هدف سایت شما چه چیزی می خواهند.

با بروز بودن وب سایت و رعایت اصول سئو در سایت خود شک نداشته باشید که نه تنها کاربران بلکه موتورها یجستجو نیز به وب سایت شما امتیاز بالایی خواهند داد.

سرعت سایت

در نهایت انیکه آنچه می تواند به سایت شما و موفقیت آن کمک زیادی کند سرعت سایت می باشد. کاربران به هیچ وجه دوست ندارند که برای رسیدن به خواسته و نیاز های خود زمان زیادی را در سایت های مختلف سپری کنند.

مدت زمانی که کاربر برای ماندن در سایت شما صرف خواهد کرد نهایت 5 ثانیه می باشد و اگر در این 5 ثانیه سایت شما صفحه مورد نیاز کاربر را به راحتی برای او نمایش ندهد بدون معطلی سایت شما را ترک کرده و به سراغ سایت دیگری می رود و این یعنی موفقیت سایت رقیب.

ویژگی سایت خوب قبل از طراحی سایت

نکات طلایی سایت های موفق

مواردی که گفته شد مهم بودند، و اکثر مدیران سایت به این موارد دقت میکنند و به برنامه نویس و طراح سایت خود گوشزد میکنند و در خاطرشان هست که این نکات حتما رعایت شود؛ اما چند مورد وجود دارد که گاها از دید مدیران و طراحان سایت پنهان است، این نکات طلایی شامل :

1. سایت را شلوغ نکنید

2. سادگی و زیبایی سایت را حفظ کنید

3. همه سایت را پر نکنید و بخش های خالی در سایت در نظر بگیرید

4. با فونت ها و سایز های متون کاربران را از سایت خود زده نکنید، تجربه کاربری نیازمند رنگ بندی، و فونت و اندازه نوشته مناسب است، اگر شما با فونت 72پیکسل با رنگ قرمز روی کادر سرخابی متنی را درج کنید، قطعا کاربر از سایت شما انتظار شاهکار ندارد و دید بدی نسبت به سایت پیدا میکند

5. همه مرورگرها را ببینید، نه فقط موزیلا و کروم

6. سایت را به تبلیغات سنتی مانند پخش برشور و بنر ترجیح دهید، علت هم کاملا مشخص است بجای اینکه کاربران یک منطقه و یا شهر شما را بشناسند، یک مجموعه ای از کاربران در سراسر دنیا و یا کشورتان شما را میبینند

7. خلاقیت به خرج دهید، کاری کنید که سایت متنوع باشد و از روند نرمال تمامی سایت های دیگر خارج شود، تخفیف و جشنواره خوب است اما کافی نیست، چالش ایجاد کنید و کاربر را وادار کنید با انتخاب خودش تعامل برقرار کند نه به اجبار

8. پاپ آپ استفاده نکنید، مگر در مواقع حساس ، و در زمان مناسب، مثلا ابتدای ورود کاربر به سایت پاپ آپ باز نشود، فقط در صفحاتی مانند تماس باما و... و یا اگر در صفحات مهمی است، حدود 80 ثانیه پس از حضور کاربر در صفحه پاپ آپ باز شود و حتما برای پاپ آپ دکمه بستن قرار دهید

9. تبلیغات زیاد در سایتتان، این حس را به کاربر میدهد که در حال بازدید از یک سایت PBN و تبلیغاتی است و دید بدی نسبت به سایت شما پیدا میکند، حتی اگر سایت تبلیغاتی هستید هم باید به فکر کاربر باشید تا موفق شوید

10. موفقیت اتفاقی نیست، برنامه ریزی کنید، نه اینکه روی روال صرفا باشید دقیق تر کارکنید

11. هدفمند باشید نه به فکر درآمد کوتاه مدت

12. شفاف باشید و ترفند گمراه کردن کاربران را در ذهن نداشته باشید،

13. همه کاربران سایت را ببینید
شما وقتی سرعت سایت را بررسی کردید به اینترنت 512کیلو بایت در مناطق محروم نیز توجه کنید

14. راه بازگشت قرار دهید که کاربر سردر گم نشود

15. در دسترس کاربر باشید، اگر کاربر قصد خرید کالا یا بهره مندی از خدمات سایتتان را دارد، شماره تماس و شبکه های اجتماعی را در اختیار کاربر قرار دهید، همه کاربران با فرم تماس وایمیل راحت نیستند

16. موارد اضافی را در سایت قرار ندهید، هرزنامه نداشته باشید

17. برای کاربر احترام قائل شوید

18. گام بعدی کاربر را پیش بینی کنید و تا حد امکان دکمه Calls-to-Action قرار دهید

19. با رسانه با کاربر ارتباط بگیرید، تصویر خوب فیلم و کلیپ مناسب که بیانگر موضوع اصلی باشد و ذهن کاربر را آماده کند، مثلا شما قرار است چند صفحه درباره یک موضوع توضیح دهید، اما با 3-4 تصویر یا 30 ثانیه کلیپ میتوانید مفهوم را برسانید.

20. کاربر را خسته نکنید، ممکن است شما یک اسلایدر بزرگ در سایت قرار داده اید، کاربر برای دیدن محتوا صفحه اصلی باید اسکرول کند، یا هنگام تماشای فیلم آموزشی تبلیغ قرار میدهند، یا اینکه جهت نصب یک برنامه اطلاعات زیادی از کاربر درخواست میکنند مانند شماره و ایمیل و نام خانوادگی و نام کاربری و...

جمع بندی

آنچه که نیاز بود درباره موفقیت سایت در دنیای موتورهای جستجو بدانید را برایتان به اختصار شرح دادیم و گفتیم که از میان آن ها چه مواردی جزء ویژگی های وب سایت موفق می باشد.

اگر شما هم هر یک از این ویژگی ها که به آن ها اشاره کرده ایم را به درستی در سایت خود اعمال کنید شک نداشته باشید که می توانید در نتایج موتورهای جستجو بهترین رتبه و جایگاه را بدست آورید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس