کد خبر 1096761
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
تحریم نمایه

سفیر روسیه در لندن با اشاره به اینکه فقط سازمان ملل حق اعمال تحریم علیه دیگر کشورها را دارد تاکید کرد که مسکو تحریم‌های یکجانبه علیه خود را پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، «آندری کلین» سفیر مسکو در لندن در مصاحبه با شبکه بی بی سی تاکید کرد که روسیه راهی برای تنبیه آنهایی که تحریمهای یکجانبه علیه شهروندان روس به عنوان بخشی از «قانون ماگنیتسکی» اعمال می‌کنند پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

تاثیر کریدور هند-روسیه-ایران بر تحریم‌های آمریکا

روسیهآمریکا همچنان در سوریه به تروریست‌ها کمک می‌کند

وی افزود: به عقیده من مسکو راهی برای تنبیه کشورهایی که از این نوع تحریم علیه روسها استفاده می‌کنند پیدا خواهد کرد چرا که این تحریمها را غیرقانونی می‌داند.

کلین در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد که تنها یک نهاد است که می‌تواند علیه دیگر کشورها تحریم اعمال کند و آن سازمان ملل متحد است. 

دولت انگلیس اخیرا به پیروی از قانون آمریکایی ماگنیتسکی اعلام کرد از این پس تحریم‌هایی مستقل از اتحادیه اروپا را علیه ناقضان حقوق بشر در جهان به اجرا می‌گذارد.

در همین راستا، دومینیک راب وزیر خارجه این کشور نام چندین فرد و نهاد روسیه را در لیست تحریمهای لندن قرار داد. قانون ماگنیستکی در ماه مه ۲۰۱۸ در انگلیس تصویب شده بود و به نظر می‌رسد بعد از خروج رسمی لندن از اتحادیه اروپا وارد مرحله اجرایی شده است. 

بیشتر بخوانید:

آمریکا سه فرد و پنج شرکت روسی را تحریم کرد

قانون ماگنیستکی برگرفته از اسم «سرگئی ماگنیتکسی» وکیل روسی است که در سال ۲۰۰۹ در بازداشتگاه مسکو فوت کرد. وی به اتهام تقلب مالیاتی بازداشت شده بود. لندن مدعی است افراد و نهادهایی که تحریم کرده است در فرایند شکنجه و مرگ ماگنیستکی دخالت داشته‌اند. 

در میان این افرد «الکساندر باستریکن» رئیس کمیته تحقیقات، ویکتور گرین معاون دادستان عمومی روسیه و چند قاضی و مقام دیگروزارت داخلی روسیه دیده میشود. 

این افراد از ورود به خاک انگلیس منع شده و هرگونه تجارت شرکتها و افراد انگلیسی با این افراد تحت تحریم قرار گرفته است.

در پاسخ به تصویب قانون ماگنیستکی در آمریکا، روسیه نیز طرحی را به تصویب رساند و فرزندخواندگی کودکان روسی را برای آمریکایی ها ممنوع کرد و ماجرای ماگنیتسکی به یک تنش سیاسی بین مسکو و واشنگتن تبدیل شد.

کشورهای اروپایی طی سالهای اخیر به بهانه مختلف از جمله الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه تحریمهایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس