کد خبر 1096686
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
عکس/ دیدار ظریف با رئیس ائتلاف الفتح

در دیدار وزیر امور خارجه ایران و هادی العامری رئیس ائتلاف فتح درباره مسائل دوجانبه و پیگیری شهادت سرداران مقاومت گفت‌وگو شد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به بغداد سفر کرده در ادامه رایزنی‌ها با مقامات عراقی با هادی ( ابو حسن ) العامری رئیس ائتلاف فتح عراق دیدار و در خصوص مسائل مختلف روابط دوجانبه و نیز پیگیری شهادت سرداران مقاومت، مبارزه با تروریسم و دیگر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ظریف پیش از این نیز با فؤاد حسین وزیر خارجه و در نشست خبری مشترک حضور یافت. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با همتای عراقی عنوان کرد که منطقه ما نیاز به آرامش دارد و گفت: برای ما عراق قوی و پر از صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همسایگان از اهمیت برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

ظریف: منطقه ما نیاز به آرامش دارد +عکس و فیلم

دیدار با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق از دیگر دیدارهای ظریف با مقامات عراقی بود.وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مصطفی الکاظمی درباره مناسبات دوجانبه، سفر قریب الوقوع الکاظمی و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر خارجه و هیأت همراه در بدو ورود به عراق با حضور در محل شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و فاتحه قرائت کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در ادامه دیدارهایش با مقامات عراقی با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی نیز دیدار کند. ظریف اعلام کرد که بعدازظهر امروز نیز به دعوت نیچروان بارزانی به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس