کد خبر 1096669
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
وزارتخانه بی‌وزیر و تاخت و تاز قیمت‌ها

درحالی که این روزها بسیاری از کالاها دچار افزایش قیمت فزاینده شده‌اند وزارت صمت متولی کنترل قیمت‌ها و قیمت‌گذاری همچنان بدون وزیر است.

به گزارش مشرق، دو ماه از برکناری رضا رحمانی و تعیین مدرس خیابانی به سرپرستی وزارت صمت گذشته و این وزارتخانه هنوز با سرپرست اداره می‌شود.این در حالی است که این روزها وزارت صنعت معدن و تجارت به دلیل وضعیت تورمی کالاها یکی از مهمترین وزاتخانه‌ها به شمار می‌رود اما رئیس‌جمهور تا این لحظه هیچ تصمیمی برای انتخاب وزیر برای این وزارتخانه نگرفته است.

طبق اصل 135 قانون اساسی "رییس‏ جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‏‌هایی که‏ وزیر ندارند حداکثر برای مدت‏ سه‏ ماه‏ سرپرست‏ تعیین‏ نماید".

بیشتر بخوانید:

روحانی تا 22 مرداد (حدود یک ماه دیگر) فرصت دارد تا گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی این وزارتخانه مهم و کلیدی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند و باید از قوه مقننه برای آن وزیر رأی اعتماد بگیرد.

امیری:‌ رئیس‌جمهور شاید دو وزیر به مجلس معرفی می‌کند

بهانه دولت برای عدم معرفی وزیر پیشنهادی صنعت عدم تفکیک وزارتخانه صنعت و وزارت بازرگانی است. موضوعی که منجر به برکناری رضا رحمامی از مسئولیت خود از وزارت صنعت نیز شده بود.

اصرار رئیس‌جمهور به تفکیک این دو وزارتخانه در حالی صورت می‌گیرد که کارشناسان سیاسی بارها بر این موضوع که این اتفاق جز بار مالی و هزینه اضافی بر دوش دولت ثمره دیگری ندارد و بهتر است دولت در 8 ماه پایانی عمر خود تلاش خود را معطوف به امور دیگری برای کاهش تورم در جامعه کند.

بر همین اساس حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص عدم معرفی وزیر پیشنهادی صعنت به مجلس گفته بود:‌  برای معرفی وزیر صمت به مجلس یازدهم منتظر تعیین تکلیف تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت هستیم.

محمدباقر قالیاف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درخصوص عدم معرفی وزیر پیشنهادی صنعت به مجلس گفت:‌ حتما این موضوع در چارچوب قانونی دنبال می‌شود، ولی در شرایط سخت اقتصادی و با توجه به این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش مهمی از اقتصاد را برعهده دارد خصوصا در حوزه پیشران جامعه می‌تواند در اشتغال معیشت موثر باشد این تذکر به جاست ممکن است به لحاظ قانونی دولت زمان داشته باشد ولی شرایط اقتصادی اقتضا می‌کند هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی شود.

وی ادامه داد: معرفی وزیر یک روز دیرتر تبعات خود را دارد، لذا رییس جمهور هرچه سریع‌تر گزینه خود را معرفی کند تا با مدیریت قوی‌تر و بهتر کار این وزارتخانه ادامه یابد.

حالا باید منتظر ماند دید رئیس جمهور کدامیک را اولویت اول تشخیص خواهند داد؟ معرفی وزیر زودتر از موعد با توجه به شرایط فعلی کشور یا انتظار برای تعیین تکلیف تفکیک یا عدم تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    12 0
    فکر می کنید اگر وزیری بود وضع بهتر بود؟ باور کنید اگر کل رئیس جمهور و هیئت دولت نبودند به این افتضاحی نبود وضع مملکت. آقایان عین خیالشان نیست.
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
      9 1
      واقعاً دولت روحانی اگر هیچ کاری نکنند مردم و کشور کمتر آسیب می بینند
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    2 0
    بعد از عمری اسممون تو قرعه کشی سایپادر اومد 16 تومان افتاد روی قیمت تازه تحویل بهمن گفتند مهر و دی هم افزایش داره ای کاش حقوق ها هم 3 ماه یکبار افزایش می یافت.اسم ما هم الکی در اومد
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    4 0
    ۸ ماه مونده که دولت کارش تموم بشه،اخر با تفکیک این دو وزارتخانه تو این مدت کوتاه چه شق القمری قراره انجام بشه؟جز این که تو حداقل فرصت ۸ ماه میخوان ته مونده بیت المال رو بچاپن؟
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    یه خوب بین تون پیدا نشه!؟
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    1 0
    علی برکت الله
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    1 0
    همه اتفاقات در کشور مان به دست دولت روحانی رقم میخورد و از روی عمد هست خدا لعنت کنه روحانی و تمامی اصلاح طلبان رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس