نصر الشمری

جنبش النجباء، مقاومت مسلحانه برای اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی را حق قانونی ملت عراق خواند و گفت آمریکا یا باید برود و یا تلفات بیشتر نیروهای خود را بپذیرد.

به گزارش مشرق، معاون دبیر کل جنبش «النجباء» از گروه‌های سازمان الحشد الشعبی در عراق گفت که آمریکا قادر به تغییر معادلات در عراق نیست و هیچ گزینه‌ای در برابر آمریکا جز خروج از عراق یا ماندن و تحمل تلفات بیشتر برای نیروهایشان وجود ندارد.

«نصر الشمری» در گفت‌وگو با شبکه المیادین  با بیان اینکه مقاومت از هر عملیاتی علیه آمریکایی‌ها استقبال می‌کند، گفت: «مقاومت شیوه‌های مناسبی را برای وادار کردن آمریکایی‌ها به ترک عراق به کار می‌گیرد».

او با بیان اینکه نظامیان آمریکایی در عراق نیروهای اشغالگر هستند گفت: «حملات مقاومت به آنها روز به روز افزایش خواهد یافت».

بیشتر بخوانید:

نیروهای انگلیسی پایگاه التاجی را ترک کردند

درخواست برهم صالح از جامعه جهانی

طرح نماینده کنگره آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در عراق

این مقام جنبش النجباء در عین حال عملیات مقاومت را محرمانه توصیف کرد و گفت: «تصمیم یکپارچه‌ای در گروه‌های مقاومت برای مقابله با نیروهای آمریکایی وجود دارد».

الشمری گفت: «دولت قدرت اجرایی و نه قانونگذاری است و نه دولت و نه هیچ طرف دیگری نمی‌تواند مقاومت را از حمله به آمریکایی‌ها منع کند».

معاون دبیر کل جنبش النجباء ایران را دوست همه گروه‌های مقاومت خواند و گفت: «اما اساسا کسانی که در عراق در برابر سرکشی آمریکا ایستاده‌اند، عراقی‌ها هستند».

الشمری افزود: «واشنگتن به عراق در مقابله با داعش کمک نکرد به این بهانه که این مسئله‌ای داخلی و نه تهاجمی خارجی است.

او درباره برخی جابجایی نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق گفت: «آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌خواهند نیروهایشان را در مناطقی مستقر کنند که خیال می‌کنند مقاومت هرگز آنها را هدف نخواهد گرفت».

این مقام جنبش النجباء افزود: «نیروهای ترکیه به خاک عراق حمله کردند و مواضعی در این کشور را بمباران کردند و ما شاهد هیچ حرکتی از سوی آمریکا نبودیم».

الشمری گفت: «نخست وزیر یا دولت هیچ اختیاری برای جذب نیروهای خارجی به داخل عراق را ندارد به خصوص از زمانی که پارلمان مصوبه اخراج نظامیان خارجی را تصویب کرد».

وی با ابراز امیدواری به اینکه اقدامات الکاظمی و دولت او به نفع عراق باشد، گفت: «آمریکایی‌ها جز زبان روز  را نمی‌فهمند و سلاح، تنها راه اخراج آنها از عراق است».

معاون دبیر کل جنبش النجباء گفت: «مقاومت از طریق گفت‌وگو فرصت فراهم کرده تا از این طریق مصوبه پارلمان درباره اخراج نیروهای آمریکایی اجرا شود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    اولا که با زدن دو تا ماشین زرهی آمریکا بیرون برو نیست و باید جنگنده هاشو بزنید ثانیا کاظمی از آمریکا بدتره براتون . اگر عقل داشتید سر قضیه دستگیری فرماندهان حشد شعبی میفهمیدید کاظمی قصد زندانی کردن طولانی و در نهایت اعدام اونها رو داشت
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    باسلام.خدا لعنت کن امریکا رو.هرچی بدبختی تویه جهان امروز بخصوص در منطقه ما و حتا خود کرونا و مرگ میر در ایران و جهان،همگی تقصیر این بدتر از شیطان،شر و شرارته..!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس