کد خبر 1095498
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
مسعود پزشکیان

نایب‌رئیس مجلس دهم می‌گوید: دنبال راه‌حل بگردید نه مقصر.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

مسعود پزشکیان به روزنامه ایران گفته است: من به عزیزان نماینده گفتم، راهی که ما می‎رویم و آنچه که ما شاهد هستیم، هر دولتی هم بیاید و هر جناح و دسته‎ای که بخواهد کاری کند، بجز همین نمی‎تواند باشد. مشکلات مملکت به سادگی قابل حل نیست. به‌خاطر آن رفتاری که آمریکا و برخی کشورهای دیگر در قبال ایران دارند، حل و فصل برخی مشکلات ساده نیست. هر کسی بیاید ما این مشکل را خواهیم داشت.

وی می‌افزاید: متأسفانه در مملکت وقتی مشکلی پیش می‌آید دنبال مقصر می‎گردیم. دنبال مسئله نمی‎گردیم که گیر کار کجا بود و چگونه باید مشکل را حل کنیم. خیلی کم هستند افرادی که می‎خواهند خیانت کنند ولی ما مدام دنبال این هستیم که خائن پیدا کنیم و همه چیز را گردن او بیندازیم. در سخنان رئیس مجلس هم بود که ما نقشه می‏‌دهیم و برنامه می‎ریزیم. خب بدهند. یک نسخه بنویسند که مشکل مملکت حل شود و از دولت بخواهند به آن عمل کند. اینکه بگوییم ما گفتیم آنها اجرا نکردند، که درست نیست.

اظهارات آقای پزشکیان در جایگاه منتقد مجلس نوپا و جدید در حالی است که وی به مدت چهار سال، نایب‌رئیس مجلس دهم بود و در مجلس نهم نیز جزو حامیان تصویب برجام بود. از او سخنان عجیبی به یادگار مانده و از آن جمله، سخنان وی در دی‌ماه ۹۶ همزمان با آغاز اجرای برجام است که در اردبیل گفته بود «قبل از برجام هر روز هزار میلیارد تومان ضرر می‌کردیم». او در عین حال همان‌جا گفته بود «به‌دلیل تخصصی بودن برجام، زیاد متوجه قضایا نشدم»! او در همان سخنرانی گفته بود: «اگر برجام ۲۰ دقیقه‌ای در مجلس مصوب شد به دلیل آن بود که تمام قراردادهای بین‌المللی در صورت طرح در مجلس به سرعت و بدون بحث خاص رای‌گیری می‌شود. در زمانی که بنده نیز به عنوان عضو اکیپ مجلس در مورد برجام انتخاب شدم با مطالعه آن به معنای واقعی به دلیل تخصصی بودن بحث زیاد متوجه قضایا نشدم چرا که در موضوعات غیرتخصصی همواره سعی‌ می‌کنم ورود پیدا نکرده و اصراری نداشته باشم. همین غیرتخصصی عمل کردن ما کشور را به این شرایط عجیب و غریب رسانده است. طوری که هیچ‌کس نیز نمی‌خواهد اشتباه خود و ورود غیرکارشناسی‌اش را در چنین موضوعاتی بپذیرد.»

آقای پزشکیان نه آن روز و نه هیچ روز دیگری توضیح نداد که بدون تخصص کافی از کجا فهمیده بود بدون اجرای برجام هر روز هزار میلیارد تومان ضرر می‌کنیم و با اجرای آن، راه ضرر بسته می‌شود؟!! یا این سؤال که به‌عنوان نماینده مجلس چگونه وجدان خود را راضی کرد که درباره برجام (توافقی که تعهد ۱۰-۱۵ یا ۲۰ ساله برای کشور به ارمغان می‌آورد) هیچ مطالعه‌ای نکند و بدون اطلاع رای بدهد؟!

اگر هم امروز وضعیت اقتصادی کشور به هم ریخته، در اثر همین سهل‌اندیشی، اعتماد به غرب و چک سفید امضا دادن به دولت بوده است. با این وجود قطعا، اولین راه‌حل برای مشکلات، بازخوانی عبرت‌های دیروز و بایگانی کردن آن نسخه مردود و خسارت‌بار چه در مصداق و چه در روش سیاست‌گذاری و تصویب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    23 14
    اگر امثال آقای شریعتمداری زیاد میشدوبادلیل و مدرک به خوبی عملکرد پیاده نظام صهیونیست ها را در دولت و مجلس را به صورت کامل و واضح برای مردم روشن می کردند، اینجوری پزشکیان و.....جولان نمیدادند و طلبکار نمی شدند.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 19
    شما دیگر حرف نزنید.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 14
    پزشکیان منتظر رسیدگی به کارهای خلاف خودت باش دایه مهربان تر از مادر نیستی میدونم از ترس داری جانب داری میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس